AnonymBruker Skrevet 15. juni #1 Skrevet 15. juni Bare meg som blir det? Spesielt tenker jeg mye på eksene mine, nesten så jeg får lyst og kontakte på dem. Vurderer og fjerne alko helt. Anonymkode: 02596...93d
AnonymBruker Skrevet 15. juni #2 Skrevet 15. juni Bare å slutte og drikke det, vel? Anonymkode: 6d77d...7ff 9
AnonymBruker Skrevet 15. juni #3 Skrevet 15. juni Det er veldig vanlig, en reaksjon på at alkohol (et giftstoff) bearbeides i kroppen. Mange føler uro og nedstemthet dagen derpå. Noen må slutte å drikke alkohol av den grunn. Anonymkode: c9402...d8f 10 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #4 Skrevet 15. juni Jeg ble også slik, så blant annet dette + mange flere andre negative effekter drikker jeg ikke alkohol mer. Anonymkode: b5d06...6dc 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #6 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ble også slik, så blant annet dette + mange flere andre negative effekter drikker jeg ikke alkohol mer. Anonymkode: b5d06...6dc Ble du lei deg liksom? Anonymkode: 02596...93d
AnonymBruker Skrevet 15. juni #8 Skrevet 15. juni Jeg blir veldig glad når jeg drikker, men etterpå føles det ut som jeg har brukt opp all lykke for de neste to ukene. Sånn er det egentlig alltid når jeg har hatt det for gøy eller vært for glad, det kommer en nedtur etterpå. Selv uten alkohol. Anonymkode: 47a72...a14
Memorangen Skrevet 15. juni #9 Skrevet 15. juni Helt normal. Blir lei meg, får angst, hjertebank, gråter, deprimert +++ derfor drikker jeg veldig sjelden og små mengder. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #10 Skrevet 15. juni Blir trist mens jeg drikker og det fortsetter flere dager etterpå. Holder meg unna alkohol. Anonymkode: cbfda...2cd
AnonymBruker Skrevet 15. juni #11 Skrevet 15. juni Jeg drikker ikke alkohol og det er en av grunnene. Jeg blir bare trist. Anonymkode: 89705...a1a
AnonymBruker Skrevet 15. juni #12 Skrevet 15. juni Alkohol forverrer psykiske plager. Det er derfor man får beskjed om å ikke drikke når man får behandling på DPS. Jeg drikker selv nesten aldri pga. dette. Anonymkode: f504f...9d9
AnonymBruker Skrevet 15. juni #13 Skrevet 15. juni Fylleangst dagen derpå er helt vanlig, får det uansett om jeg så bare har kost meg alene hjemme kvelden før Anonymkode: 7b0e5...6c9
AnonymBruker Skrevet 15. juni #14 Skrevet 15. juni Shit jeg må være syk, jeg blir nemlig super fjollete og kosete dagen derpå 😅🍾 Kan le meg ihjel av alt og ingenting. Anonymkode: ac805...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #15 Skrevet 15. juni Ja, det er en veldig kjent bieffekt. Det er bare kjemi, hjernen får masse kunstig påfyll av lykkehormoner, og så tar det litt tid før hele serotonin/dopamin-systemet er oppe og går igjen etter å ha blitt slått litt ute av balanse i fylla. Da jeg var ung var jeg bare som personen over, jeg kunne være kosete og kåt og like å se komedier, bare spiste en burger og en paracet, drakk en rødcola, verste var liksom om jeg var veldig kvalm eller kastet opp. Men mentalt var det helt fint, fylleangst fikk jeg aldri, og i all fall ikke deppa. Jo eldre jeg har blitt, jo mørkere har bakrusdagene blitt. Ikke absolutt alle, jeg kan fremdeles ha de koselige. Men jeg kan også ha generell angst uten å ha noe å ha angst for, jeg bare føler ALT jeg gjorde var feil og flaut, jeg våkner og kjenner anger og angst før jeg har kommet på hva jeg liksom skal angre på. Eller, så kan jeg bli ordentlig trist.. Jeg gikk en periode gjennom et veldig vondt brudd, som nok også gjorde meg ganske deprimert en periode. Alkohol ble litt medisin, komme meg ut og være sosial. Men de dagene etterpå... da fikk jeg kjærlighetssorg ganger tusen, da var alt krise. Det er mye triste meldinger jeg gjerne kunne ha avstått fra å skrive, men jeg skrev aldri fyllemeldinger til eksen - det var alltid bakrusmeldinger. Jeg sluttet å drikke til jeg var mer eller mindre over han, og ute av depresjonen. For dersom du er deprimert, så er det idiotisk å drikke alkohol for å takle depresjonen - for det gjør deg bare mer deprimert. Anonymkode: 66760...650 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #16 Skrevet 15. juni Da jeg var 18-20 år gammel kalte vi det «søndags depresjon». Dette er riktig nok 20 år siden da 🙈 men ganske vanlig ja. Anonymkode: 547d8...ad2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #17 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fylleangst dagen derpå er helt vanlig, får det uansett om jeg så bare har kost meg alene hjemme kvelden før Anonymkode: 7b0e5...6c9 Hvorfor drikker du alkohol hjemme alene? Jeg drikker veldig sjelden, men pleier å drikke ganske mye når jeg en sjelden gang tar en fest. Da alkohol er et utmerket sosialt smøremiddel. Men har aldri i livet drukket alkohol alene, og tanken på det frister absolutt ingen ting. For hva skal man med et sosialt smøremiddel alene? Bli bedre til å prate med seg selv? Anonymkode: 28908...e18
AnonymBruker Skrevet 16. juni #18 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg drikker ikke alkohol og det er en av grunnene. Jeg blir bare trist. Anonymkode: 89705...a1a Hvor lenge var du trist etter inntak? Anonymkode: 02596...93d
300DPI Skrevet 17. juni #20 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 20.24): Bare meg som blir det? Spesielt tenker jeg mye på eksene mine, nesten så jeg får lyst og kontakte på dem. Vurderer og fjerne alko helt. Anonymkode: 02596...93d Høres ikke ut som alkohol gir deg noen form for positiv opplevelse. Drikker du alene når du får dette ønsket om å kontakte eksene dine? Drikker du ofte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå