Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg støtter teorien om at dette nok stammer fra internalisert hat på noe vis. 

Ts, hvor gammel er din mor? Hvordan var oppveksten? 

Anonymkode: a8631...b9d

Min tanke også. Dårlig forhold til mor?

Anonymkode: 26ad2...301

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Helt enig. Synes også mange av de er brautende og mange fremstår som meget enkle når de på kvalmende måte snakker om at de skal ligge med alt og alle for nå er det deres tid.. 

Anonymkode: 5b420...8ce

Kan ikke huske at jeg noen gang har hørt en kvinne i 50 årene snakke sånn. Hva slags folk er det du omgås?

Anonymkode: c4cc7...7cb

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes noe biologisk med å finne noe/noen "ekkelt". Da vet man ofte heller ikke hva det er som utløser det. Jeg får ekkel- følelse av elektriske rullestoler. Så jeg har grublet på dette lenge. Men, det som symboliserer aldring og sykdom for oss skaper ofte denne følelsen. Det kan altså helt enkelt være sånn, at du ser på disse 50+ som gamle og aldrende og i et stadie i livet som du ikke ønsker, eller som har negative assosiasjoner til noe, og da syns du de er ekle. Spesielt hvis de ser mer "levd" ut enn andre. 

Anonymkode: 2428d...6d0

• Liker 2
Skrevet

Usj for et menneskesyn du har, ts

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Troll type ekkel. 

Skrevet
Nådeløs skrev (11 timer siden):

Folk er ekle om de sier eller gjør ekle ting. Har ikke noe med alder å gjøre for min del. Du har ikke syke tanker, bare dårlige holdninger, og bryr deg om overfladiske ting. 

Det tenker jeg og.

Du kan vel like godt si at enkelte kvinner på din alder kan være ekle. Som du selv sier, så er det bare enkelte kvinner du mener. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å være så generaliserende og fordomsfull er å være litt dum og enkel i topplokket. Du skjønner vel selv at du projiserer egen aldersfrykt og fobi over på disse damene? Det er selvfølgelig et privilegium å bli eldre, men du vil kanskje heller foretrekke å dø mens rumpa fortsatt ser ut som da du var 30, og håret like tykt som før barnefødsler og amming? Da har du kort tid igjen.

Synes det er veldig trist og merkelig at det skal være så mye nedsettende om kvinnens alder og utseende her inne. I min verden er 50-årige kvinner vakre, de har lært å kle seg, de er ofte ledere, de har mye kunnskap, de er bereiste og har lært at man kommer lenger med å vise varme og omtanke til dem rundt seg, enn det TS viser her. (Det er mangt å si om 34- åringers selvopptatthet og gjerne tilhørende manglende stilsans.. hvis vi først skal generalisere og mobbe aldre.)

Anonymkode: 6b887...021

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Du trenger ikke grue deg til du nlir 50 og ekkel siden du allerede er det med holdningen din.

Men siden det snart er skoleferie, dukker småtrollene opp, så jeg tror heller at dette er grunnen.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg reagerer selv på en del kvinner på 50+ men det har med adferd og verdisyn å gjøre. Utseende bryr jeg meg ikke om. 

Anonymkode: 9d23c...cfa

Hvilket verdisyn da? Eller adferd? Hvordan oppfører kvinner seg på 50 år kontra en som er i 30-årene eller 40-årene? 

Anonymkode: 3fbfd...a0e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Meg som leser HI:

🙂😐😶😳😳😳😳🤯

Anonymkode: e47ee...2ac

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Helt enig. Synes også mange av de er brautende og mange fremstår som meget enkle når de på kvalmende måte snakker om at de skal ligge med alt og alle for nå er det deres tid.. 

Anonymkode: 5b420...8ce

Å herregud. Hvilket miljø hører disse til i?? Jeg kjenner ingen som holder på slik.. Men jeg kjenner mange folk i alle aldre, og brautende og enkle finner jeg i alle aldersgrupper... 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

TS - det du beskriver er folk i alle aldre... 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 år. Har fett hår, deig-ræv, er overvektig, og om kanskje ikke kjerringklær, så ikke noe å skrive hjem om, aka depresjon. Jeg sliter hver eneste dag med å prøve å stemple inn i hjernen min at jeg har en verdi og er verdt å være i denne verden.

Jeg har slitt med vekten og psyken siden jeg var 6 år. Det begynte med at foreldrene mine gikk fra hverandre, deretter rettsak(er), flytting og flytting, åreslang mobbing, foreldres trøstespising som lærte meg å trøstespise. Videre enda mer mobbing, psykisk vold fra forelder, og enda mer trøstespising. Ingen steder var trygge, og uansett hvor jeg snudde meg fikk jeg beskjed om at jeg var søppel uten verdi. 

40 år, daglig kamp for egenverdi. Utrolig trist å få bekreftet fra voksne at man er ekkel. Verden er virkelig nådeløs for oss som strever. 

Anonymkode: 8a0a4...a0a

• Liker 1
  • Hjerte 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Utseendepress og angst for aldring er et stort problem i vårt samfunn. Det er også grunnlaget for en skjønnhetsindustri som tjener seg søkkrik på kvinner, og noen menns, usikkerhet i møte med naturens gang. Det er ødeleggende for livskvaliteten, men selges som "feminisme" og "kvinnehelse". Det er skikkelig trist. 

Anonymkode: 39220...679

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Om folk lukter, ser mindre pene ut, kler seg utdatert, ikke er renslige så er det ting man kan reagere på,men så må man vurdere om reaksjonen er riktig å ha. Det finnes massevis av grunner til at folk er som de er, og det er slikt man lærer gjennom erfaring. Om man ikke lærer det.... ja, da er man vel kunnskapsløs da. 

Du er tydeligvis redd for å eldes. Man MÅ faktisk endre holdningene sine litt når man blir eldre. Ja, man kan begynne å svette pga menopause. Håret som engang var så flott kan bli tynt. Det er vanskeligere å holde seg i form og tyngdekraften har dratt i deg i flere tiår. Huden har vært utsatt for sol har flekker i alle mulige farger og fasonger, og i tillegg er den litt rynkete og tynnere. 

For å ikke synes dette er ekkelt så må man PÅ ORDENTLIG FORSTÅ at dette er slik det er å eldes om man ikke hele livet har vært super-opptatt av trening, holde vekta 95% stabil, ikke være ute i sola, bruke solkrem, bruke retinol over hele kroppen... og likevel kommer mange av disse endringene uansett etter hvert, bare et tiår eller to senere. Folk har levd et liv og forhåpentligvis kost seg, opplevd ting og tilegnet seg kunnskap, jobbet, bygd opp selvtillitt, uansett hvordan de ser ut. Vanlige folk er ikke retusjerte Hollywood-stjerner. Man må bare godta realiteten slik den er og ikke være super-overfladisk, slik du er nå.

• Liker 6
Skrevet

Har selv lagt merke til at mange kvinner i alderen 50+ kan komme med de mest horrible og frekke svarene. 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har lagt merke til at kvinner og menn eldes forskjellig ja! Menn holder seg ofte bedre og kan til og med bli enda kjekkere, mens kvinner ofte blir «gamle» raskt. Men finnes mange (!!) unntak da

Anonymkode: 2415e...a37

• Liker 1
Skrevet

Ærre mulig, for noen holdninger du har 🙄

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ble du av TS?

Anonymkode: a8631...b9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 20.32):

Ja, det er mange ekle, dvaske, slaskete og uappetittlige 50-åringer i begge aldre, men det er det jaggu i de fleste aldre, inkludert 30-årene. Det florerer av overvektige mennesker i Norge, det er et trist syn

Anonymkode: 22f9e...9ce

Og hvordan ser du ut da? Du har i alle fall en uappetittlig personlighet, gratulerer så mye!

Anonymkode: c8e1b...537

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...