Gå til innhold

Bare jeg som synes at noen kvinner på 50-ish virker litt … «ekle» … ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å være ekkel har ikke noe med alder å gjøre, men med oppførsel, og hvordan de tar vare på seg selv.

• Liker 8
Skrevet

Har aldri tenkt noen er ekle med mindre de er veldig uhygienisk, går i flekkete klær, vasker ikke klærne sine osv. 

Men jeg tror en del kvinner på den alderen raskt kan avfeie endringer og skylde på tidligere graviditeter, overgangsalder osv. Det blir en hvilepute. Men sannheten er jo at man må gjøre en innsats selv. Trening og kosthold har mye å si. Når det gjelder klesstil er det jo opp til hver enkelt. Men om man er overvektig og har dvask kropp, så er det sikkert lett for å kle seg i klær som dekker godt, er for stor osv for å skjule kroppen.

Ellers er det jo ikke uvanlig å komme i ulike kriser på den alderen. Skillsmisse, barna flytter ut, foreldre dør/blir syk/hjelpetrengende. Og det kan snike seg innpå depresjon. Og da er ikke klesstil det første som opptar en. 

Anonymkode: 870c8...a5a

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du høres ut som et stusselig lite menneske, ts.

Anonymkode: b9a18...d4c

Jeg tror dessverre det er mange som tenker som TS dessverre.  Mye grunnet skjønnhetshysteriet og bransjen som fremmer det. Fryktelig mange synker ned i dyp depresjon når aldringen begynner å sette sine spor. Og mange starter med plastisk kirurgi og behandlinger som tapper dem for både penger og energi. De finner stadig noe nytt, og klarer ikke å glede seg over livet. 

Anonymkode: 39220...679

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vet ikke ha det er som gjør det, men det er bare enkelte kvinner på rundt 50 som jeg finner litt «ekle» om man kan si det slik. Er kvinne selv by the way, er nå 34, og livredd for at andre skal se på meg som ekkel når jeg blir 50. Eller at jeg selv skal fremstå ekkel…  Vet liksom ikke hva det kommer av, om det er kort kjærringsveis, deig-ræv, fett hår, kjærring-klær eller overvekt, eller hva det er som gjør det. Helt syke tanker I know 😂 Men slik er det bare. Synes ikke så mange menn fremstår litt «ekle»… Er det flere som av og til tenker slike tanker? Eller er det noen som fremstår ekle for enkelte, på samme måte som at noen kvinner også kan synes at enkelte menn kan fremstå «ekle»?

Anonymkode: 608ed...881

Hmm, jeg har nå sett mange ekle 34-åringer med kjerringsveis, fett hår, deigete ræl, cellulitter og hengepupper, overvekt og stygge klær, dårlig hygiene og hele pakka, men jeg tenker jo ikke at 34-åringen generelt er ekle av den grunn? Utrolig merkelig. Det er kun kvinner på rundt 50 som frastøter deg? Ikke en overvektig 32-åringer med matrester mellom tennene og gule nikotinfingre med nedbitte negler, ikke 80-åringer, bare disse ufyselige kvinnene i 50 årene...?

Anonymkode: 97968...448

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror dessverre det er mange som tenker som TS dessverre.  Mye grunnet skjønnhetshysteriet og bransjen som fremmer det. Fryktelig mange synker ned i dyp depresjon når aldringen begynner å sette sine spor. Og mange starter med plastisk kirurgi og behandlinger som tapper dem for både penger og energi. De finner stadig noe nytt, og klarer ikke å glede seg over livet. 

Mange er det nok ikke. De fleste er greie folk som har beina plantet på jorden.

Anonymkode: a0241...09e

• Liker 7
Skrevet

Tror ts er redd for å eldes. Vi skal alle eldes, og det innebærer at utseende blir dårligere. Synes generelt det synes mer på menn enn kvinner, fordi de ikke sminker seg, farger håret, osv. Men selvfølgelig blir kvinner seende eldre og dårligere ut også. Er bare å endre holdninger, ts.

Anonymkode: b9453...4b0

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hmm, jeg har nå sett mange ekle 34-åringer med kjerringsveis, fett hår, deigete ræl, cellulitter og hengepupper, overvekt og stygge klær, dårlig hygiene og hele pakka, men jeg tenker jo ikke at 34-åringen generelt er ekle av den grunn? Utrolig merkelig. Det er kun kvinner på rundt 50 som frastøter deg? Ikke en overvektig 32-åringer med matrester mellom tennene og gule nikotinfingre med nedbitte negler, ikke 80-åringer, bare disse ufyselige kvinnene i 50 årene...?

Poeng!

Anonymkode: 47515...b2e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har aldri tenkt noen er ekle med mindre de er veldig uhygienisk, går i flekkete klær, vasker ikke klærne sine osv. 

Men jeg tror en del kvinner på den alderen raskt kan avfeie endringer og skylde på tidligere graviditeter, overgangsalder osv. Det blir en hvilepute. Men sannheten er jo at man må gjøre en innsats selv. Trening og kosthold har mye å si. Når det gjelder klesstil er det jo opp til hver enkelt. Men om man er overvektig og har dvask kropp, så er det sikkert lett for å kle seg i klær som dekker godt, er for stor osv for å skjule kroppen.

Ellers er det jo ikke uvanlig å komme i ulike kriser på den alderen. Skillsmisse, barna flytter ut, foreldre dør/blir syk/hjelpetrengende. Og det kan snike seg innpå depresjon. Og da er ikke klesstil det første som opptar en. 

Anonymkode: 870c8...a5a

Kvinner som skylder på "mammakroppen" som en unnskyldning for å ikke å trene eller spise sunt er det jo minst like mange av i 20-årene som 50-årene? Tvert i mot er det vel mange som endelig begynner å trene når de er 50 og barna har flyttet ut, i motsetning til en del småbarnsmødre som velger å spise pølser og fiskeboller og mcdomnalds fordi de tror barn trenger smakløs usunn mat.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange er det nok ikke. De fleste er greie folk som har beina plantet på jorden.

Anonymkode: a0241...09e

Her jeg bor er det dessverre mange kvinner, og noen menn, som benytter altfor mye penger og tid på kirurgi og behandlinger de tror skal gjøre dem mer attraktive og mindre "ekle". Tiden er for kort til å henge seg opp i  rynker og høyere hårfeste altså.. Jeg synes synd på dem. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Er jo ikke så lenge til du er kjerring selv så du kan jo komme tilbake å oppdatere hva dine tanker er da. Selv hadde jeg blitt bekymret om jeg hadde hatt tanker som deg i din alder, det er jo rimelig spesielt når man er såpass voksen, er jo ikke lenge til du er 40 så man skulle jo trodd du hadde opparbeidet deg litt refleksjon og modenhet på dine 34 år.

Anonymkode: e60d8...7d3

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tenker du har for god tid, ettersom du tar deg bryet med å analysere andre på en slik måte. Mulig noen i dine nære relasjoner var "ekle", men stort sett er ikke mennesker det. Hverken når de er 20, 30, 40, 50 eller 60 osv. Trist det er utseendet som er din skala for ekkel, de fleste andre bruker nok ordet ekkel om adferd. Håper du får ryddet litt opp i dine egne følelser og ser mennesket som menneske. 

Anonymkode: afc4e...373

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Vet ikke ha det er som gjør det, men det er bare enkelte kvinner på rundt 50 som jeg finner litt «ekle» om man kan si det slik. Er kvinne selv by the way, er nå 34, og livredd for at andre skal se på meg som ekkel når jeg blir 50. Eller at jeg selv skal fremstå ekkel…  Vet liksom ikke hva det kommer av, om det er kort kjærringsveis, deig-ræv, fett hår, kjærring-klær eller overvekt, eller hva det er som gjør det. Helt syke tanker I know 😂 Men slik er det bare. Synes ikke så mange menn fremstår litt «ekle»… Er det flere som av og til tenker slike tanker? Eller er det noen som fremstår ekle for enkelte, på samme måte som at noen kvinner også kan synes at enkelte menn kan fremstå «ekle»?

Tusen, jævla  takk skal du ha! 

Vel. Jeg er av den "EKLE" sorten. Jeg har ikk fett hår, men ja, etter fylte 45 år har det skjedd en endring jeg ikke liker. 

Det er overvekt, "deig-ræv" (takk for at du lærte meg et nytt ord) begynnene grevinneheng, napping av stive bartebuster på haka og....ja. Lista er lang som et vondt år. 

Jeg eldes og liker det egentlig ikke. 

Det vil si; Jeg vil gjerne bli gammel, men vil IKKE se gammel ut. 

Likevel, uansett hva jeg gjør av trening og kosthold, alderen innhenter en....

Det er sånne som DEG som er ekle! 

Vi er da alle mennesker? Vi kommer i alle fasonger! 

På tide å omfavne det å eldes. Sånne som deg er ekle. Du er en hån mot de som kjenner på "skam" over å ha mistet sprettrumpe og faste pupper. 

Hold det for deg selv og gjør noen endringer i hodet ditt. Hvorfor? Fordi du kommer dit en vakker dag du også, hvor du opplever at den kroppen og det utseende du hadde har er i endring. 

Hilsen små-irritert, aldrenede dame, men med respekt for seg selv og mine medsøstre i alle aldre. 

Anonymkode: d61fb...0da

• Liker 12
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Skrevet

50ssniplet.jpg.57e9c7077da8ccc9bf4410e96e1c2e2b.jpg

Ja - æsj!!!   :spy:

Anonymkode: 7a14f...bc9

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Helt enig. Synes også mange av de er brautende og mange fremstår som meget enkle når de på kvalmende måte snakker om at de skal ligge med alt og alle for nå er det deres tid.. 

Anonymkode: 5b420...8ce

Hæ, hva slags mennesker omgås du? Og hva slags setting er dette? Du treffer MANGE kvinner på 50+ som snakker med deg om sexlivet sitt??

Anonymkode: cfa2e...de5

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg trodde du skulle beskrive noe teit og ekkelt en 50 åring hadde gjort eller sagt. Men så var det utseende du hadde reagert på.. Da synes jeg ekkel blir et mer beskrivende ord på deg, enn en gjengs 50-åring. 

Anonymkode: bc97d...f30

• Liker 6
  • Nyttig 4
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Helt enig. Synes også mange av de er brautende og mange fremstår som meget enkle når de på kvalmende måte snakker om at de skal ligge med alt og alle for nå er det deres tid.. 

Anonymkode: 5b420...8ce

Problemet er at du synes de skal være usynlige og aseksuelle mennesker. 

Anonymkode: 47515...b2e

• Liker 7
Skrevet

Så lenge du ikke blir helt Karen Woke i toppen så tror jeg du klarer deg bra.

Anonymkode: 77e32...2aa

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg støtter teorien om at dette nok stammer fra internalisert hat på noe vis. 

Ts, hvor gammel er din mor? Hvordan var oppveksten? 

Anonymkode: a8631...b9d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du burde nok være mer bekymra for hvordan du selv framstår. At du har litt mentale utfordringer skinner nok mer igjennom i din egen hverdag enn du er klar over selv. 

Anonymkode: a3ec2...2eb

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

En ting er sikkert, du kommer til å slite med å bli eldre. Hvis utseende er så viktig for deg vil du få det tungt når det endrer seg. 

Anonymkode: 1442c...6a4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...