AnonymBruker Skrevet 20. juni #81 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 20.04): Vet ikke ha det er som gjør det, men det er bare enkelte kvinner på rundt 50 som jeg finner litt «ekle» om man kan si det slik. Er kvinne selv by the way, er nå 34, og livredd for at andre skal se på meg som ekkel når jeg blir 50. Eller at jeg selv skal fremstå ekkel… Vet liksom ikke hva det kommer av, om det er kort kjærringsveis, deig-ræv, fett hår, kjærring-klær eller overvekt, eller hva det er som gjør det. Helt syke tanker I know 😂 Men slik er det bare. Synes ikke så mange menn fremstår litt «ekle»… Er det flere som av og til tenker slike tanker? Eller er det noen som fremstår ekle for enkelte, på samme måte som at noen kvinner også kan synes at enkelte menn kan fremstå «ekle»? Anonymkode: 608ed...881 Tipper du er maksimalt 16 år gammel Anonymkode: 16d25...f98 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni #82 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 20.29): Passe deg - de årene går fort. et komplett sidesprang: lærer man ikke imperativ-formen lenger? Er den død? Jeg ser gang på gang her inne at den ikke brukes i setninger hvor man skulle forvente å se den. f.eks. her: "pass deg" Anonymkode: d60db...00d 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #83 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er en grunn til damer på 50+ blir skilt og forblir single mens mennene de ble skilt fra, finner seg en nydelig blomst. Anonymkode: d2232...7f1 Ja, en god del menn er livredde for å være alene, ikke ha tilgang på sex eller hushjelp. Det er ikke så sikkert alle kvinner har lyst på ny partner, hvorfor antar du det? Anonymkode: 9f896...e83 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni #84 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 16.6.2025 den 22.18): Har lagt merke til at kvinner og menn eldes forskjellig ja! Menn holder seg ofte bedre og kan til og med bli enda kjekkere, mens kvinner ofte blir «gamle» raskt. Men finnes mange (!!) unntak da Anonymkode: 2415e...a37 Det er jeg 100% uenig i! Har du sett deg rundt? Jeg var nylig på en «reunion» fra videregående, og mennene så stort sett ti år eldre ut enn kvinnene. Mange hadde begynt å miste håret, og de fleste hadde fått mage. Anonymkode: 29ea8...594 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #85 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei TS, tenker du har din fulle rett til å tenke ditt om dagens 50 åringer, og du har nok også rett i dine observasjoner. Ser selv at både kvinner og menn i en viss alder later til å drite 100% i hvordan de fremstår for omverdenen. Kanskje fordi at de er trygge, kanskje fordi at de ikke bryr seg lenger, grunnene kan være mange. Selv er jeg mann og gjør mitt for å fortsatt være attraktiv for min kone, hadde blitt lei meg om hun ga faen og lot utseende og gnisten oss imellom dø ut. Så ja jeg forstår godt din bekymring for å skulle bli en av mange som lar kroppsfasong skli ut som en marshmallow, standard hårklipp som lar seg fungere etter en natt i sengen og klær som i beste fall ser ut som unisex utgave fra TEMU. Anonymkode: e68b8...596 Mine observasjoner (jeg jobber ved et universitet) er at ekstra kilo, "deigræv", fett hår og eventuelt også dårlig klesstil langt i fra er forbeholdt kvinner (og menn) i 50-årene. Faktisk er det urovekkende hvor mange unge mennesker som er til dels svært overvektige. Flere ser også ut til å være temmelig avslappet når det gjelder hygiene. Anonymkode: 55c69...63b 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni #86 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 22.23): Ts jeg er helt enig med deg. Får også en ekkel følelse av damer i 50 årene. Vet ikke hvorfor. Noe med leppestift hvor du ser hvor rynkete leppene og huden på overleppen er.. de lukter rart og er liksom generelt litt ekle. Klarer ikke beskrive det. Får sånn ick følelse i kroppen. Anonymkode: d81fe...cd9 Er du ca 18? Anonymkode: 47515...b2e 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #87 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): et komplett sidesprang: lærer man ikke imperativ-formen lenger? Er den død? Jeg ser gang på gang her inne at den ikke brukes i setninger hvor man skulle forvente å se den. f.eks. her: "pass deg" Anonymkode: d60db...00d Det var autokorrekt, og jeg kan ikke redigere som anonym. 😊 Anonymkode: 47515...b2e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #88 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er jeg 100% uenig i! Har du sett deg rundt? Jeg var nylig på en «reunion» fra videregående, og mennene så stort sett ti år eldre ut enn kvinnene. Mange hadde begynt å miste håret, og de fleste hadde fått mage. Anonymkode: 29ea8...594 Enig. Rent få eldes som god vin. Det er mange blubbete med lite om noe hår på hodet og stusslige klær. De tar ikke mye vare på kroppen sin de heller. Anonymkode: 47515...b2e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #89 Skrevet 20. juni Når begynner «en viss alder»? Anonymkode: 47515...b2e
katties Skrevet 20. juni #90 Skrevet 20. juni (endret) En annen ting jeg tenker på er at mange mennesker ikke er redde for å vise seg når de blir eldre, MEN de gjør det også for å faktisk eksponere yngre mennesker for realiteten. Ja, kroppen er ikke like stram, ja, magen henger og har rynker etter barn, men du slipper i alle fall å bli overrasket når du selv blir slik, for du skjønner det er vanlig. De som tør å være seg selv slik de er senker skjønnhetsstandarden for alle, og det trenger ikke være en dårlig ting. Endret 20. juni av katties 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #91 Skrevet 20. juni Problemet ditt er nok at du ikke klarer å se din egen relevans i verden. Altså, at den dessverre ikke er så stor, om du forstår hva jeg mener. Det fremstår som du tenker at siden dú synes at kvinner over 50 er ekle, så lurer du på om det ér sånn.. at kvinner 50-ish fremstår ekle for andre også. Fasiten er at alle har noe de synes er ekkelt. Iom at jeg er sånn selv, så regner jeg med at alle har noe de synes er ekkelt, og som får frem den ich, bleh følelsen. For min del er det små mennesker. Spesielt kvinner som er både lave og veldig små, de minner meg om små spissmus og spesielt å se hendene deres gir meg ech-følelsen. Videre synes jeg store overarmer også er direkte ekkelt. De som har armer som ser ut som en dvassen brød-deig, æsj! Generelt kvinner over 50 har jeg aldri kjent noen ekkel-følelse av, fordi de alle er så forskjellige. Noen ser ikke ut, og noen ser langt bedre ut enn mange på 30. Anonymkode: bc97d...f30 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni #92 Skrevet 21. juni Helt enig. Jeg dater ikke kvinner over 50 selv om jeg er 57 år selv. De lukter vondt og forfaller veldig etter 50. 35-45 er favorittalderen. De er ikke bestemødre og utslitte Anonymkode: 5af1c...d91 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #93 Skrevet 21. juni Helt utrolig hvor stygge noen kan være mot andre mennesker.... se for dere å si noe sånt direkte til et annet menneske... eller at noen går rundt og tror de er bedre og har rett til å vurdere noen som ekle.. man kan fort møte seg selv i døra. Jeg er i slutten av 40-årene, og danker ut en 25 åring på trening, eller en mann på 57 år. Alder er bare et tall, og hva man selv gjør det til, og aldersdiskriminering er jo bare pinlig i 2025... Anonymkode: d4f3b...a38 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #94 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Helt enig. Jeg dater ikke kvinner over 50 selv om jeg er 57 år selv. De lukter vondt og forfaller veldig etter 50. 35-45 er favorittalderen. De er ikke bestemødre og utslitte Anonymkode: 5af1c...d91 Lol. Prøver å date, mener du. Jeg er 38 og kunne aldri falt meg inn å date en mann 20 år eldre. Mulig én date, bare som en selvtillitsboost, men ikke "å date" over tid. Menn forfaller akkurat likedan som kvinner på samme alder. Anonymkode: 945ff...c63 9 1
MorTil2 Skrevet 21. juni #95 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 20.12): Jeg reagerer selv på en del kvinner på 50+ men det har med adferd og verdisyn å gjøre. Utseende bryr jeg meg ikke om. Anonymkode: 9d23c...cfa Og hvilken adferd og verdisyn mener du er spesifikk for kvinner 50+? I dette tilfellet, vil jeg, kvinne 50+, våge å påstå at det er kvinne 30+ sitt verdisyn som det er noe utsette på. 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni #96 Skrevet 21. juni Jo, takk for den. Jeg er i den alderen, og har aldri likt meg selv. Men jeg er da ikke ekkel… Tenk å gå rundt å tenke slik om folk? Trist! Anonymkode: 3df92...71c 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #97 Skrevet 21. juni Ja da skulle du sett 50 åringer for 100 år siden. Kanskje ikke like tykke som nå men tannlause med fett hår og rynker. Folk farget ikke håret og de brukte skaut og forkle og tresko. Folk hadde heller ikke tid til å trene så de var tynne men hengete. Tenker du burde være fornøyd i dagens samfunn når du har dusj og tannlege lett tilgjengelig. Dette er bare utseende. Når man blir 50 er det helsen man er glad man har. Anonymkode: bd4b3...4fb
AnonymBruker Skrevet 21. juni #98 Skrevet 21. juni Fy flate, for en tråd... Kvinnehatet sitter dypt. Anonymkode: b9a18...d4c 5 1
Boetica Skrevet 21. juni #99 Skrevet 21. juni Fett hår er vel ikke akkurat noe som spesielt gjelder kvinner over 50? Deigræv og noen ekstra kilo kan typisk komme på etter overgangsalderen, ja. Du har en slags menneskeforakt, TS. Har du ikke en mor eller tante som du har varme følelser for på tross av deigræv, sig og kjærringhår? Dette vil bli verst for deg selv på sikt. Når alderdomstegnene setter inn hos deg selv, vil du komme til å lide av en voldsom selvforakt. 2 1
GrønnNellik68 Skrevet 21. juni #100 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2025 den 12.02): Er en grunn til damer på 50+ blir skilt og forblir single mens mennene de ble skilt fra, finner seg en nydelig blomst. Anonymkode: d2232...7f1 Tror nok damene finner seg fortere enn ny partner enn en nyskilt kar i 50-60 åra for å være ærlig. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå