AnonymBruker Skrevet 15. juni #1 Skrevet 15. juni Gjør en lang historie kort. Har barn og bodd på krisesenteret pga psysisk og fysisk vold , far ble anmeldt av politiet selv og saken ble henlagt. Barna bor hos meg, bv er involvert og han har samvær under tilsyn. Barnevernet kan ikke styre omfanget av samvær lenger, henviste oss til familievernkontoret. Hadde separert mekling først men etterhvert mekling mellom oss for unngå rettsak. Ble enig om fast bosted, men saken er jeg vært uten kontakt med han i veldig lang tid pga frykt, han vet ikke hvor vi bor. De siste møtene sa familievernkontoret at vi MÅ ha direkte kontakt, og han har tidligere hatt kontaktforbud. Nå ringer han hele tiden og påstår han ser meg ute steder jeg ikke vært, han ringer og krever å se videosamtale med meg om at jeg er ikke sammen med en mann hjemme hos meg. Han prøver gi meg masse dårlig samvittighet og sier livet hans er over. Svarer jeg ikke telefonen på noen dager kan han bli helt hysterisk og ringe familievernkontoret og si jeg ikke er tilgjengelig. Han skylder også på at familien min driver med samværs sobatasje. Ungene ble intervjuet av politiet og sa selv at de er redd pappa. Han har også innrømmet tidligere vold.. Kontaktet advokat som sa jeg måtte best mulig samarbeide med familievernkontoret. Han er sint på både barnevernet og meg. Føler det tikker litt her nå... Fikk besøksforbud tidligere men nå har jeg fått avslag. Anonymkode: 16696...8eb 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #2 Skrevet 15. juni Familievernkontoret har jo ingen myndighet her eller noe de skille sagt. Du skal ikke måtte kommunisere noe med din eksmann utover det som er nødvendig om barna og det skal vel strengt talt ikke være mye om han kun har samvær med tilsyn. Anonymkode: 234a7...7d0 4 1
got2go Skrevet 15. juni #3 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Familievernkontoret har jo ingen myndighet her eller noe de skille sagt. Du skal ikke måtte kommunisere noe med din eksmann utover det som er nødvendig om barna og det skal vel strengt talt ikke være mye om han kun har samvær med tilsyn. Anonymkode: 234a7...7d0 Enig. Jeg ville ha tatt en prat med krisesenter for å få veilledning videre. Alle "trusler" du får fra barnefar, familievernskontor etc skal du bare overse. Jeg mener det ts. Krisesenter er veien å gå her. De har kompetansen du trenger for å vite hva du skal gjøre fremover. 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #4 Skrevet 15. juni Både familievernet og barnevernet medfører risiko for å møte ansatte med lav kompetanse og erfaring. Du skal selvfølgelig ikke ha kontakt, og familievernet har ingen myndighet til å pålegge deg noe slikt. Klag gjerne skriftlig og be om ny behandler dersom du har overskudd til det. Anonymkode: 10bf2...08e 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #5 Skrevet 15. juni got2go skrev (21 minutter siden): Enig. Jeg ville ha tatt en prat med krisesenter for å få veilledning videre. Alle "trusler" du får fra barnefar, familievernskontor etc skal du bare overse. Jeg mener det ts. Krisesenter er veien å gå her. De har kompetansen du trenger for å vite hva du skal gjøre fremover. Jeg har oppfølging fra krisesenteret og barnevernet følger opp barna pga traumer som de har fått diagnosert av leger. Oppfølging ppt og bup Jeg fikk diagnosen ptsd og vært hos legen i over 1,5 år samt behandling. Fikk streng beskjed av familievernkontoret å opprettholde kontakt med far på tlf for det skal svært mye til før han ikke får ha kontakt med barna Alle meldingene fra familievernkontoret lagret som bevis Anonymkode: 16696...8eb
MajaS Skrevet 15. juni #6 Skrevet 15. juni Du fikk streng beskjed fra familievernkontoret å ha telefonkontakt med far? Det har de ikke lov å «pålegge deg» Familievernkontoret skal kun veilede, de har ingen myndighet. Du trenger ikke gjøre noe de anbefaler om du ikke er enig. Mye folk her med lite og dårlig kompetanse. Men hvorfor ikke ta det til retten å få en dom på samvær? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #7 Skrevet 15. juni Her bør familievernkontoret får refs! Jeg håper du har et solid og trygt familiemedlem som kan ringe fam.kontoret for deg. Fortelle hvordan saken er, og i neste samtale si til deg/ dere, med eksen din, at der IKKE skal ha direkte kontakt. Dette må være en tilfeldig skikkelig feil flause av en ansatt. Du skjønner enkelte folk "tror ikke" at psykisk vold, narsissisme, psykopater virkelig finnes. De vet det i teorien, men de tror liksom ikke at de selv noen gang skal møte på slike. At de bare sitter i fengel osv, at de således "ikke finnes". De tar for gitt at alle mennesker er normale. Dette er faktisk en kjent feiloppfatning hos mennesker. Vi VIL tro at skrekkeksempler egentlig ikke finnes, at det er kun noe på tv, fjernt der borte i en annen verden. Derfor kan mange psykologisk benekte det når de står overfor en gærning. Og så gir de standard råd til dere, som de gir til alle normale mennesker. Og det er feilen. Anonymkode: c70c5...992
AnonymBruker Skrevet 15. juni #8 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her bør familievernkontoret får refs! Jeg håper du har et solid og trygt familiemedlem som kan ringe fam.kontoret for deg. Fortelle hvordan saken er, og i neste samtale si til deg/ dere, med eksen din, at der IKKE skal ha direkte kontakt. Dette må være en tilfeldig skikkelig feil flause av en ansatt. Du skjønner enkelte folk "tror ikke" at psykisk vold, narsissisme, psykopater virkelig finnes. De vet det i teorien, men de tror liksom ikke at de selv noen gang skal møte på slike. At de bare sitter i fengel osv, at de således "ikke finnes". De tar for gitt at alle mennesker er normale. Dette er faktisk en kjent feiloppfatning hos mennesker. Vi VIL tro at skrekkeksempler egentlig ikke finnes, at det er kun noe på tv, fjernt der borte i en annen verden. Derfor kan mange psykologisk benekte det når de står overfor en gærning. Og så gir de standard råd til dere, som de gir til alle normale mennesker. Og det er feilen. Anonymkode: c70c5...992 Og ja, krisesenteret kan hjelpe deg her. De kan ringe og gi den refsen, og be fam.kont opplyse seg om realiteten i verden. Anonymkode: c70c5...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå