Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2002 #1 Skrevet 21. november 2002 Hei På lørdag er vi over i 12 uke......er både spennende for oss og så er vi litt redde. Skal på UL på mandagen for å sjekke Cysten som jeg også har og jeg roer meg ikke før jeg ser at det er noe liv. Uansett det jeg lurer på: Når forteller dere nyheten til familien ? Vi har ikke fortalt det ennå, men om alt ser bra ut på Ultralyden på mandag da skal vi fortelle min familie det på lørdagen og hans på søndagen. Har sagt det til sjefen min på jobb samt ei venninne som ikke har noen kontakt med andre i familien eller andre venner igjen `måtte fortelle noen for jeg har totalt isolert meg i det siste 11+5
tvillingmamma´n Skrevet 21. november 2002 #2 Skrevet 21. november 2002 Vi har ventet til de første 12 ukene er over. Lykke til med svangerskapet og kos deg i denne ventetiden.
Snuppa Skrevet 21. november 2002 #3 Skrevet 21. november 2002 Vi fortalte det til nærmeste familie og helt nære venner da det hadde gått 6 uker. Kollegaer og andre venner får vite det når det har gått 12 uker. Det har vært deilig å ha noen rundt seg som vet det og som gleder seg med oss - jeg hadde neppe klart å holde på en så stor hemmelighet så lenge!!!!
Jen Skrevet 21. november 2002 #4 Skrevet 21. november 2002 Jeg fortalte nærmeste familie med en gang testen viste 2 blå. Men vi er veldig nær og det hadde vært greit om de visste selv om det skulle gått galt. Faktisk hadde de nok vært til stor støtte. Alle andre fant det også fort ut fordi jeg ble veldig plaget med kvalme og måtte på sykehus. For meg gjør det ingenting om folk vet det, tvert i mot har jeg ingen mulighet til å holde på en slik hemmelighet. Ville sikkert eksplodert om jeg ikke fikk fortelle det.
Silfen Skrevet 21. november 2002 #5 Skrevet 21. november 2002 Fortalte alle med en gang jeg. Jeg har dessuten nylig lest at de fleste SA/MA skjer før uke 9.... så kanskje det er på tide å forandre 12- ukers regelen?
Ann Forup Skrevet 21. november 2002 #6 Skrevet 21. november 2002 Jeg er af den type som bare ikke kan vente med noget som helst så jeg måtte ringe rundt og fortælle det til alle med en gang da jeg fik svar på min blodprøve :D tror også at folk så bedre kan ta del i ens sorg hvis noget skulle gå galt
viwi Skrevet 21. november 2002 #7 Skrevet 21. november 2002 Vet du, vi skal fortelle det til familien vår på julaften!!!! Er ikke det en fin julepresang????? Da er jeg 10+2...
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2002 #8 Skrevet 21. november 2002 Vi tenkte også vi skulle fortelle det på julaften, men jeg er i uke 12 nå på lørdag og har allerede begynt å få en liten mage så fant vi også ut av vi klarer ikke å vente Helt enig Viwi det er en fantastisk julegave å dele med familien 11+5
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2002 #9 Skrevet 21. november 2002 Det siste innlegget var meg det :oops:
viwi Skrevet 21. november 2002 #10 Skrevet 21. november 2002 Åja Limbo på julaften er jo du allerede langt på vei. Så jeg skjønner du vil fortelle det nå- Det blir sikkert en fin overraskelse for dem. Jeg syns det virkelig er vanskelig å la vær å fortelle det nå. Lykke til på UL!!!
Mistyen Skrevet 21. november 2002 #11 Skrevet 21. november 2002 Vi klarte ikke å holde oss vi heller Fortalte det til nær familie og venner med en gang vi hadde fått de to blå. Tenkte vel som så, at de ville være gode å ha om det skulle gå galt også..... Nå er jeg så syk (bare kaster opp hele døgnet) at det er vanskelig å holde det skjult lenger likevel. Så om noen spør nå - så svarer vi ja. Har forresten også vært på UL og sett at alt er vel, og legen sa at nå kunne vi slappe av, for med sånn god utvikling og et sterkt hjerte på småtten, var det minimale sjanser for at noe ville gå galt.......... Litt enig med Starfish om at 12-ukers regelen kanskje snart burde blitt 9 ukers regel i stedet... :o
Kristin75 Skrevet 21. november 2002 #12 Skrevet 21. november 2002 hei, Jeg har kun fortalt det til min søster og bror.Mine beste veninner og resten av familien vet ingenting. Skal i 30 års dag i helgen,så spørs hvordan jeg skal late som jeg drikker...tar det som det kommer tror jeg. Men "MÅ" nok si det når jeg er 11 uker på vei. Da begynner det å skje sååå masse festligheter med veninner osv. slik at jeg ikke kan unngå det.Hadde egentlig tenkt å si det til de aller nærmeste venner og familie før,men synes nesten det er litt spennende å vente. Men 6 desember sier jeg det.... da er jeg 11 uker på vei. Leste foressten en plass(lommlegen el.noe)at 1 av 5 har spontanabort. Litt skremmende.... Kristin , nå registrert som Kristin75
Kristin75 Skrevet 21. november 2002 #13 Skrevet 21. november 2002 Hei igjen... Er 9 uker idag, og 12 uker 12 desember. Terminen er 26 juni. Har vært hos legen en gang for sjekk om graviditet der han tok blodprøver og underlivssjekk. Skal til jordmor 12 desember, ultralyd i januar, og legen igjen i mars. Kristin 9 uker idag.
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2002 #14 Skrevet 22. november 2002 Leste at Kristin75 har samme termin som meg :D Gøy! Jeg fortalte det til mamma allerede første dagen jeg fant det ut.(var da ca 6 uker) En uke etter til resten av familien. Ellers så begynte jeg å fortelle det til alle andre i går..... klarer ikke å holde på det lenger.... dessuten brekker jeg meg hele tiden av ALLE MULIGE lukter.... så jeg kan ikke la være å si noe... :-? Er det forresten noen som vet når denne kvalmen skal gå over? *sukk* Har den hele døgnet jeg, og dette fører til at jeg har problemer med å sove også... bare se hva klokken er når jeg sender inne dette innlegget :oops: Klem fra meg og lilleputt
Gjest Gjesta Skrevet 22. november 2002 #15 Skrevet 22. november 2002 Når jeg skal ha baby engang så vil jeg fortelle det så fort som mulig egentlig. Hvertfall til de nærmeste.. Skulle noe gå galt så vil ejg gjerne at familien vet det.. de kan være god støtte i den tiden.<
Lille Emma Skrevet 22. november 2002 #16 Skrevet 22. november 2002 :D Jeg har også termin 26 juni, akkurat som dere "gjest" og kristin75. Vi skal fortelle det til familien vår i helga. Mamma har bursdag og jeg har baket ei sjokoladekake og stukket en smokk i midten av kaka. Blir spennende. Hilsen Lille Emma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå