Gå til innhold

Menn som klager på at dating er lettere for damer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør dere det? Hva ønsker dere å oppnå? Og hvordan kan dere vite det? Jeg synes det høres ut som sexistiske fordommer. 

Anonymkode: 745bc...709

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare lufting av frustrasjon.

Anonymkode: 78e27...d95

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mest sutring og klaging og frustrasjon. Tror mange menn helt oppriktig tror at dating er mye lettere for damer.. Det minner også litt om at mange damer tror at livet er generelt lettere for menn.. uten å kunne grunngi det ordentlig. Jeg tror ikke menn har generelt enklere liv i Norge enn damer.. men det virker å være en veldig bastant holdning hos mange damer. Jeg tror heller ikke dating er lettere for damer enn menn.. jeg tror bare menn og kvinner har menn har noen ulike utfordringer i moderne dating. Jeg tror ikke mange menn forstår den emosjonelle risikoen som damer tar, for eksempel. 

Anonymkode: c3225...115

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det et faktum? De fleste kan jo bare åpne en datingapp og vips så har de et utvalg av kåte beilere. Det er jo bedre enn ingenting. Det er mange menn som aldri får noen matcher, og som ingen vil ha oppmerksomhet fra på byen heller.

Anonymkode: 6219a...866

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det de mener, de mener det er lett for damer å «få» sex. Og det et det jo, men det er like enkelt for en mann å få forhold (men han vil ofte bare ha sex med noen damer og de damene som er «bra nok» for forhold, er ikke interessert tilbake.)

Anonymkode: a1818...613

• Liker 3
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor gjør dere det? Hva ønsker dere å oppnå? Og hvordan kan dere vite det? Jeg synes det høres ut som sexistiske fordommer. 

Hva har sexistiske fordommer med dette å gjøre?

Tror ikke de ønsker å oppnå noe med det, kun å påpeke at det er lettere for damer, med det så sier de implesitt også at menn er lettere tilgjengelig.

Anonymkode: c3b04...1ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er ikke det et faktum? De fleste kan jo bare åpne en datingapp og vips så har de et utvalg av kåte beilere. Det er jo bedre enn ingenting. Det er mange menn som aldri får noen matcher, og som ingen vil ha oppmerksomhet fra på byen heller.

Se for deg at du som mann går rundt i Pattaya en kveld. Du ville nok fått like mye oppmerksomhet der som en dame får på Tinder, kanskje mye mer og. Betyr det at du har mange options til et forhold? Likes og matcher på Tinder for en dame betyr ikke automatisk mange muligheter. Mange menn swiper høyre på nesten alle. 

• Liker 8
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo hva man mener med lettere. Det er lettere på den måten at en gjennomsnittlig kvinne har mer utvalg av menn som vil ha de, enn hva en gjennomsnittlig mann har. Om det gjør det lettere å finne kjærlighet kan man vel diskutere. Men er vel ikke veldig kontroversielt å hevde at mer utvalg gjør det litt enklere. 

Anonymkode: b7356...c66

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Se for deg at du som mann går rundt i Pattaya en kveld. Du ville nok fått like mye oppmerksomhet der som en dame får på Tinder, kanskje mye mer og. Betyr det at du har mange options til et forhold? Likes og matcher på Tinder for en dame betyr ikke automatisk mange muligheter. Mange menn swiper høyre på nesten alle. 

Se for seg at du som dame drar som sexturist til Gambia. Du vil nok få mange tilbud.
Men nå snakker vi om dating i Norge. Og da har gjennomsnittsdama flere muligheter på Tinder enn gjennomsnittsmannen, både når det gjelder sex og forhold. 

Anonymkode: a70f9...b5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Se for seg at du som dame drar som sexturist til Gambia. Du vil nok få mange tilbud.
Men nå snakker vi om dating i Norge. Og da har gjennomsnittsdama flere muligheter på Tinder enn gjennomsnittsmannen, både når det gjelder sex og forhold. 

Anonymkode: a70f9...b5a

At en gjennomsnittlig dame får flere likes og matcher betyr jo ikke at dating er lettere for damer enn menn. Det er en utrolig rar konklusjon å dra. Det er jo enormt mange variabler. Damer får mange matcher fordi mange menn sveiper høyre på alle uten at det betyr noe som helst. Tror ideen om dating er så mye lettere for damer er en vrangforestilling. Tror det heller er annerledes. Ikke nødvendigvis lettere. 

• Liker 4
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror det er mest sutring og klaging og frustrasjon. Tror mange menn helt oppriktig tror at dating er mye lettere for damer.. Det minner også litt om at mange damer tror at livet er generelt lettere for menn.. uten å kunne grunngi det ordentlig. Jeg tror ikke menn har generelt enklere liv i Norge enn damer.. men det virker å være en veldig bastant holdning hos mange damer. Jeg tror heller ikke dating er lettere for damer enn menn.. jeg tror bare menn og kvinner har menn har noen ulike utfordringer i moderne dating. Jeg tror ikke mange menn forstår den emosjonelle risikoen som damer tar, for eksempel. 

La oss legge kvinner til side her, og heller komme med et eksempel med menn, så dere slipper å gå i skyttergraven. 

Hvis en kompis har sjans på to kvinner, og jeg kan velge mellom 10 kvinner, man har vel ikke akkurat kontakt med virkeligheten om en hevder det er like lett for kompisen å finne seg noen? Her kan en egentlig komme på laaange lister med eksempler på at flere valgmuligheter, gir flere muligheter, samme hva det gjelder 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

La oss legge kvinner til side her, og heller komme med et eksempel med menn, så dere slipper å gå i skyttergraven. 

Hvis en kompis har sjans på to kvinner, og jeg kan velge mellom 10 kvinner, man har vel ikke akkurat kontakt med virkeligheten om en hevder det er like lett for kompisen å finne seg noen? Her kan en egentlig komme på laaange lister med eksempler på at flere valgmuligheter, gir flere muligheter, samme hva det gjelder 

Du tar jo det for gitt at alle likes og matcher damer får på Tinder er reelle options. Jeg tipper at kanskje 5 av 100 likes er reelle options. Da har jo en mann med 10 matcher plutselig dobbelt så mange muligheter som en kvinne med 100 matcher. Disse tallene som damer har på Tinder er veldig misvisende. Det er helt heilt å oversette matcher til potensielle partnere på Tinder. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du tar jo det for gitt at alle likes og matcher damer får på Tinder er reelle options. Jeg tipper at kanskje 5 av 100 likes er reelle options. Da har jo en mann med 10 matcher plutselig dobbelt så mange muligheter som en kvinne med 100 matcher. Disse tallene som damer har på Tinder er veldig misvisende. Det er helt heilt å oversette matcher til potensielle partnere på Tinder. 

Nevnte jeg tinder? Jeg snakker om den verden alle ser rundt seg. En veldig stor andel kvinner har ikke engang erfaring med å prøve seg på noen, de må sile ut mannfolk, ikke oppsøke de. 

Hvis en vanlig mann prøver seg på 10 kvinner, og en kvinne prøver seg på 10 menn, hvem tror du får flest napp? Vi vet alle svaret på det, så akkurat den biten er det ikke akkurat noe poeng å diskutere 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis en vanlig mann prøver seg på 10 kvinner, og en kvinne prøver seg på 10 menn, hvem tror du får flest napp? Vi vet alle svaret på det, så akkurat den biten er det ikke akkurat noe poeng å diskutere 

For sex eller for forhold? 

• Liker 6
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Menn og kvinner som dater klager jevnt og trutt på hverandre. Like ille begge parter. Ditt innlegg viser jo at damer er på samme måten.

Anonymkode: 6bb04...aca

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert lettere å få sex, men så er det forskjell på sex og date. Menn tenker jo oftest at målet skal være sex, men det er ikke nødvendigvis sånn kvinner tenker. Så er det i realiteten lettere, når mennene som tar kontakt, er ute etter noe dama ikke er ute etter? Kåte beilere på Tinder roper ikke "future boyfriend". 

Anonymkode: 20a7a...824

• Liker 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er det samme med de som hevder at arbeidsmarkedet er lettere for arbeidsgivere enn arbeidssøkere. 

Det kommer an på øyne som ser. 

I nedgangstider med mange arbeidsledige og stor rift om jobbene så vil det fra en arbeidssøkers perspketiv være vanskeligere å være jobbsøker enn å være på søk etter ansatte. 

Arbeidsgivere kan godt være uenig i dette og hevde at det er de som har det tøffest. Fordi de må bruke så mye tid på alle søknadene som renner inn, og hvor de fleste ikke engang er kvalifiserte. 

Begge kan ha rett samtidig.

Anonymkode: 25c3b...da4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gitt at dette er riktig (det er i beste fall en grov overforenkling):

På hvilken måte forteller dette at det er lettere for kvinner enn menn å finne kjærligheten?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For sex ja. For noe mer varig så smalner beilerne betraktelig inn. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor er det bedre en ingen ting å få noe man ikke har lyst på? 

• Liker 13
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...