Gå til innhold

Har en nabo som alltid klipper plenen på søndager, han er ikke til å snakke med, og politi er avskaffet i distriktet uansett. Hva nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

Noen av oss liker ikke stillhet 

Og 6 dager i uka er tilpasset dere 

Anonymkode: 022e2...495

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spleis på en robotgressklipper til han. De jeg har sett er i hvert fall ganske stillegående.

Anonymkode: e5f8e...69b

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke troll og jeg mangler ikke empati. Jeg mener sære folk som ikke tåler litt lyd på en søndag ikke har førsteretten til å bestemme at det skal være stille. Jeg hadde gått på veggen en hel søndag uten musikk men pga sånne som deg skal man sitte å stirre i lufta uten en lyd? Og hvorfor skal loven bestemme at folk må ta pause om de ikke vil det selv? Noen har makk i ræva og liker ikke å sitte stille

Du kan høre på musikk, og trenger ikke sitte stille. Du kan løpe i 8 timer med musikk på øret. Jo, de som følger loven har førsterett.

Så lenge sånne som meg, som feks liker og bruke søndager til og lese bok, meditere, se på film, sole meg i hagen osv har flertall av de folkevalgte med meg og loven er som den er så blir det sånn. Hvis dette er din kjernesak så finnes det et parti for deg, sp ønsker og fjerne loven . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

skaff deg et liv, du har alt for lite i livet ditt når du plages så fært av en som klipper plen på en søndag 

glad vi ikke har sånne naboer som deg

Anonymkode: 55546...d99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

skaff deg et liv, du har alt for lite i livet ditt når du plages så fært av en som klipper plen på en søndag 

glad vi ikke har sånne naboer som deg

Anonymkode: 55546...d99

Er det like greit for deg at det støyes på nattestid også? eller det er kun søndagen det er greit for det at loven brytes?

Anonymkode: 36f68...aab

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 16.47):

Han har holdt på slik i åresvis. Alle naboer som minner om helligdagsfred får det samme skuldertrekket. Plenklipperen hans gir gjenklang i hele fjorden. Politi ble jo avskaffet ved nærpolitireformen for mange år siden. Hva gjør man egentlig da? Norsk lov gjelder jo likevel på norsk jord.

Anonymkode: 2ea3d...ab6

Huff, naboa som skal bry seg med alt

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 16.56):

Men nå fikk jeg høre av noen at dette gjelder nettopp helligdager og ikke søndager (utenom i kirketid el) Uansett tenker jeg at det er utrolig deilig at en dag i uka så er det mer stillhet og ro, så holder meg unna alt som bråker på søndager og setter pris på at andre også gjør det. 

Anonymkode: 27bfc...7ef

Om du forlanger fred og ro en hel dag så flytt i skauen hvor du ikke har naboer. Jeg liker meg ikke i sentrum eller i store nabolag fordi jeg liker kveldsro. Bor på en stor gård med 11 bo enheter, reglene er klare og det blir fulgt. Vil og velger man å bo i byen, sentrumer og nabolag blir det mer støy. Noen jobber såpass og at plenklipp på søndagee er eneste alternativ med mindre du foretrekker at han klipper plenen 05.00 eller 23.30 for å unngå søndagsklipp.. 

Skrevet
T.M.I skrev (6 minutter siden):

Om du forlanger fred og ro en hel dag så flytt i skauen hvor du ikke har naboer. Jeg liker meg ikke i sentrum eller i store nabolag fordi jeg liker kveldsro. Bor på en stor gård med 11 bo enheter, reglene er klare og det blir fulgt. Vil og velger man å bo i byen, sentrumer og nabolag blir det mer støy. Noen jobber såpass og at plenklipp på søndagee er eneste alternativ med mindre du foretrekker at han klipper plenen 05.00 eller 23.30 for å unngå søndagsklipp.. 

Det er ikke noe mer legitimt å si "jeg har bare tid på søndag" enn det er å si "jeg har bare tid etter klokken 23". Vi har regler for dette, og søndager skal ikke brukes til bråkete arbeid.

Anonymkode: 3671c...048

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (På 19.10.2025 den 17.08):

Ja vi vet loven eksisterer men den er utdatert. Hvorfor skal vi som er blitt så sekulære som vi har blitt, bry seg om noe som heter helligdagsfred?

En lov er en lov uansett. 

Anonymkode: 1b7d1...ebf

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (13 timer siden):

Man trenger ikke følge utdaterte dustelover. Vi er ikke veldig religiøse her i landet da skulle det ikke være nødvendig med stillhet når det er kirketid eller helligdag. Nesten ingen går i kirka 

Det har ingenting med kirka å gjøre. Det handler om utilbørlig støy . 

• Nyttig 1
Skrevet
T.M.I skrev (34 minutter siden):

ikke alle har muligheter til og bo sånn som deg, men når det gjelder by/ sentrum / nabolag tar du nok feil. Ts bor åpenbart ikke i by. Her i hovedstaden er det mye patruljerende politi, og det er ingen her jeg bor som har funnet plenklipp på lovlige tider umulig på mange år. Tror det er snart 10 år siden sist vi hadde politi her for gærning med gressklipper da vi andre satt ute og nøt søndag og ro. 
ellers er det jo mer generell støy resten av uken. 

Skrevet
T.M.I skrev (36 minutter siden):

Det er heller omvendt: den som vil leve livet slik de vil,snekre og klippe plen eller annet bråk bør flytte til grisgrendte strøk. 

Når jeg bodde i boligfelt reagerte jeg og irriterte jeg meg over støy. For å klippe gress er ikke livsviktig så man må gjøre det søndag.På bygda derimot er bruk av traktor så viktig at det kan man gjøre når man vil. Her jeg bor nå, grisgrendt, reagerer jeg ikke på hverken motorsag eller gressklipper søndag. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde glatt valgt en nabo med gressklipper fremfor "glade" barn som hopper og hyler og skriker i fistel på trampoline. Og det siste er vel det ikke noe forbud mot? 

Anonymkode: 70408...8f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...