AnonymBruker Skrevet i går, 16:06 #121 Skrevet i går, 16:06 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Loven er så gammal at den kan man bare drite i. Helligdagsfreden var fordi det var kirketid med søndagskaffi etterpå. Nå har man ikke slike ting lengre, og ikke lengre behov for søndagsroen. Samfunnet har også endret seg drastisk. At folk er uenig med deg er rett og slett fordi folk vil at samfunnet skal gå fremover. Når søndag er den eneste dagen man kan klippe på, ja da gjør man det på søndag. Heller ei time midt på søndagen enn kl 18.30 på eb mandag. Anonymkode: 3c3e7...c2c Loven er fra 1990 tallet, den ble modernisert da. Du trenger ikke holde helligdagen hellig lenger, men du kan ikke forstyrre andre med unødig støy. Når dette var oppe i stortingshøring sist var det kun et parti som ønsket og fjerne loven helt, sp. de andre la vekt på at vi i dagens samfunn mer enn noen gang trenger en dag med ro. Det er altså en moderne lov tilpasset vårt bråkete , hektiske , masete samfunn. Anonymkode: 022e2...495 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:10 #122 Skrevet i går, 16:10 Jeg skjønner ikke hvorfor du gidder og diskutere hverken med han eller folk her, loven er klar. Han skal ha bot. Nå bor jeg i storby med mye politi patruljerende, så her blir sånt slått fort ned, men det kan jo ikke være sånn at loven ikke gjelder fordi dere ikke har politi i disktrikter. Ring politiet og spør hvordan dette bør løses. Få flere naboer med. og sitte her og diskutere karaoke og buekorps med voksne folk som påstår de ikke kjenner til denne loven er jo underholdning, men gjør noe med problemet. Lykke til. Anonymkode: 022e2...495 5
bvp Skrevet i går, 16:15 #123 Skrevet i går, 16:15 Maleficenta skrev (3 timer siden): Du har ikke jobb? Jobb er oppskrytt, jeg er livsnyter!
AnonymBruker Skrevet i går, 17:24 #124 Skrevet i går, 17:24 Er det mer lov hvis man har elektrisk klipper eller sylinderklipper uten motor? Anonymkode: e83bc...47d
AnonymBruker Skrevet i går, 17:29 #125 Skrevet i går, 17:29 herra min snakk om å ha problemer, er faktisk en del som ikke har tid til og klippe en annen dag enn på søndag Anonymkode: 55546...d99 2
AnonymBruker Skrevet i går, 17:33 #126 Skrevet i går, 17:33 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det mer lov hvis man har elektrisk klipper eller sylinderklipper uten motor? Anonymkode: e83bc...47d Ja. Problemet er støyen. Eliminerer du støyen, eliminerer du problemet. Anonymkode: 3671c...048 6
AnonymBruker Skrevet i går, 17:39 #127 Skrevet i går, 17:39 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): herra min snakk om å ha problemer, er faktisk en del som ikke har tid til og klippe en annen dag enn på søndag Anonymkode: 55546...d99 Les innlegget. Han er pensjonist. Men loven gjelder for alle, også de som "ikke har tid". Anonymkode: 2ea3d...ab6 7 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:41 #128 Skrevet i går, 17:41 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): herra min snakk om å ha problemer, er faktisk en del som ikke har tid til og klippe en annen dag enn på søndag Anonymkode: 55546...d99 Alle har tid til det. Også pensjonister. Anonymkode: 022e2...495 6
Maleficenta Skrevet 23 timer siden #129 Skrevet 23 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Alle har tid til det. Også pensjonister. Anonymkode: 022e2...495 Men alle har kanskje ikke ork til det på en tirsdag når man kommer sliten fra jobb. Og lørdag er man kanskje vekke på noe kjekt. Og pensjonister kan jo være engasjert i masse greier på hverdager de. Endret 23 timer siden av Maleficenta
Maleficenta Skrevet 23 timer siden #130 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 17.28): Det blir å gå for langt, det ville rett og slett være umenneskelig🙁 Anonymkode: cccdc...0f8 Ville ikke vært lov det heller. Støy er støy. Og høy musikk inngår under denne loven
Maleficenta Skrevet 23 timer siden #131 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 19.23): Det er ikke latterlig å forholde seg til lover. DU syns det er en bagatell men for noen er det viktig å ha en stille dag der man kan kose seg ute. Det er altfor mye stress og bråk i hverdagen! Du må forholde deg til at ikke alle er som deg, ellers kan du flytte på bygda. Der kan du klippe plen 24/7. Anonymkode: 1b7d1...ebf De hadde en egen jødeparagraf i grunnloven en gang. Du syns det var helt ok å følge den loven da for loven sa jo tross alt det?
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #132 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): herra min snakk om å ha problemer, er faktisk en del som ikke har tid til og klippe en annen dag enn på søndag Anonymkode: 55546...d99 Da burde de i hvert fall slappe av den dagen om de har det så travelt. Anonymkode: fed32...d04 3 2
Maleficenta Skrevet 23 timer siden #133 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da burde de i hvert fall slappe av den dagen om de har det så travelt. Anonymkode: fed32...d04 Hva om de heller har lyst til å slappe av på lørdagen? Hva om de er jødiske og har lørdag som helligdag?
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #134 Skrevet 22 timer siden Maleficenta skrev (1 time siden): Men alle har kanskje ikke ork til det på en tirsdag når man kommer sliten fra jobb. Og lørdag er man kanskje vekke på noe kjekt. Og pensjonister kan jo være engasjert i masse greier på hverdager de. Det er bare tull, da får du la være og ha plen. Maleficenta skrev (1 time siden): Hva om de heller har lyst til å slappe av på lørdagen? Hva om de er jødiske og har lørdag som helligdag? Hva er det neste, hvis de er fra Amsterdam må de få lov og selge dop? i Norge forholder du deg til norske lover , religionen din gir deg ingen unntak. Anonymkode: 022e2...495 8
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #135 Skrevet 22 timer siden Maleficenta skrev (1 time siden): De hadde en egen jødeparagraf i grunnloven en gang. Du syns det var helt ok å følge den loven da for loven sa jo tross alt det? Ja, og en gang i tiden brant vi hekser.. lovene endres hele tiden og på 1990 - tallet kom det en ny lov , en modernisering av en gammel religiøs lov, om at vi dagens samfunn mer enn noen gang har behov for 1 dag med ro. Derfor skal vi ha helligdagsfred ,og de som bryter den unødig skal straffes med bøter. jeg er ikke religiøs, ikke medlem av statskirken, men jeg blir sliten i hodet av alt bråket rundt meg hele uken, og elsker denne loven som gir meg rett til en dag i uka med to. Du har 6 dager i uka og herje . Om du ønsker og gjøre om loven , fordi den minner deg om jødeparagraden av en grunn, så får du engasjere deg politisk og få den opp på høring i Stortinget igjen , i mellomtiden skal ts og jeg og andre få den roen loven gir oss rett til, og naboen til ts skulle vært bøtelagt for lengst. Anonymkode: 022e2...495 4
bvp Skrevet 20 timer siden #136 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det mer lov hvis man har elektrisk klipper eller sylinderklipper uten motor? Anonymkode: e83bc...47d Elektrisk går helt fint, vanligvis sylinderklipper også hvis naboen ikke blir forstyrret.
Maleficenta Skrevet 13 timer siden #137 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er bare tull, da får du la være og ha plen. Hva er det neste, hvis de er fra Amsterdam må de få lov og selge dop? i Norge forholder du deg til norske lover , religionen din gir deg ingen unntak. Anonymkode: 022e2...495 Man trenger ikke følge utdaterte dustelover. Vi er ikke veldig religiøse her i landet da skulle det ikke være nødvendig med stillhet når det er kirketid eller helligdag. Nesten ingen går i kirka
Maleficenta Skrevet 13 timer siden #138 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, og en gang i tiden brant vi hekser.. lovene endres hele tiden og på 1990 - tallet kom det en ny lov , en modernisering av en gammel religiøs lov, om at vi dagens samfunn mer enn noen gang har behov for 1 dag med ro. Derfor skal vi ha helligdagsfred ,og de som bryter den unødig skal straffes med bøter. jeg er ikke religiøs, ikke medlem av statskirken, men jeg blir sliten i hodet av alt bråket rundt meg hele uken, og elsker denne loven som gir meg rett til en dag i uka med to. Du har 6 dager i uka og herje . Om du ønsker og gjøre om loven , fordi den minner deg om jødeparagraden av en grunn, så får du engasjere deg politisk og få den opp på høring i Stortinget igjen , i mellomtiden skal ts og jeg og andre få den roen loven gir oss rett til, og naboen til ts skulle vært bøtelagt for lengst. Anonymkode: 022e2...495 Bruk ørepropper og slutt å syt sier jeg da 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #139 Skrevet 11 timer siden Du kan velge å kjefte på vedkommende og bli fiender. Og - han kommer garantert til å klipper mer på søndager. Anonymkode: fd97f...668 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #140 Skrevet 11 timer siden Her i strøket er det alltid noen som klipper plenen på søndag, eller gjerne sent en kveld (og da bærer lyden langt). Folk er travle og jeg har forståelse for at av og til er det bare disse tidspunktene som passer. Noen uker er søndag den eneste dagen med oppholdsvær utenfor ordinær arbeidstid osv. Det har til tider vært meg som måtte ut med klipperen på feil tidspunkt. Det er trivelig å bo her selv om man hører en eller annen klipper hver søndag. Anonymkode: ff579...051 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå