Gå til innhold

Har en nabo som alltid klipper plenen på søndager, han er ikke til å snakke med, og politi er avskaffet i distriktet uansett. Hva nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klaging på gressklipping, barn på trampoline etc etc. Flytting i øverste etasje blokk. Eller på en øde øy.

Anonymkode: 1f5cb...c54

AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (2 timer siden):

Man aksepterer at det er sånn. Han klipper vel ikke hele dagen?

Jeg har aldri skjønt hvorfor lyd er verre på søndag, må jeg innrømme. Dere får trøste dere med at han sikkert ikke lever evig. 

Nei, det gjør man ikke! Loven er veldig klar på at det IKKE er lov å bråke på søndager og andre helligdager!

ts, du kan fremdeles ringe politiet! De kan ta en telefon til ham! Ring hver bidige gang han holder på med bråk om søndagene, så tar han kanskje hintet til slutt! Be alle andre som også plages av det om å ringe, da går nok politiet lei til slutt og gjør noen grep.

Anonymkode: 3ada9...286

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes vi burde kvitte oss med slike tulleregler. Det var ganske så håpløst en periode for min del, plenen så ikke ut, men enten så regnet det eller så var det en rød dag - og naboen her kjefter hvis man klipper plenen på en rød dag. Hun kan klippe når hun vil - stillegående robotklipper - så plenen hennes er plettfri. Hun er også den som er fort ute og klager i nabolagsgruppa på face over hvor ustelte andre sine plener er, og at det å klippe plenen burde man jo bare ta seg tid til. 
Vel, det gjorde jeg. På en søndag, rundt ett på formiddagen. Hun satt ute og nøt kaffekoppen sin. Tok ikke lange tiden før hun klagde, men jeg svarte henne som sant var at hvis hun ønsker at plenen min skal bli klipt, så er jeg pent nødt til å gjøre det på dager med pent vær og fri attpåtil. 
Hun skulte stygt på meg, tok med seg kaffekopp

en inn og så på til jeg var ferdig med å klippe.
Jeg gidder ikke sånt, lever i 2025, er i full jobb og alene med to barn under sju år. Har jeg fri, benytter jeg fridagene mine på diverse husarbeid. Slik er det bare. 

Anonymkode: 291b8...f16

Det vil alltid være noen som misliker lover ( og det er ikke regler, men LOVER) Jeg misliker at jeg ikke kan kjøre fortere enn fartsgrensen men jeg må likevel forholde meg til loven. 

Anonymkode: 1b7d1...ebf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så etter kl 13.00 så kan man klippe gresset?

Her husket jeg feil, det er ikke lov å arrangere støyende festligheter, men generell støy er "no bueno" fra 00 - 24

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så etter kl 13.00 så kan man klippe gresset? :) 

Anonymkode: 9b1cf...ffd

Nei, det kan du ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vil alltid være noen som misliker lover ( og det er ikke regler, men LOVER) Jeg misliker at jeg ikke kan kjøre fortere enn fartsgrensen men jeg må likevel forholde meg til loven. 

Å forholde seg til fartsgrenser har med sikkerhet å gjøre, både din og min sikkerhet. Det blir noe helt annet og ikke sammenlignbart. At politet skal bruke tid, ressurser og penger på å rykke ut eller ringe rundt til folk som klipper plenen sin på en søndag, er jo rett og slett latterlig. Vi har det veldig godt her i landet vårt, når det er tingene vi bryr oss om og klager over :) 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser du får mye motbør her, men loven er altså klar på dette området selv om mange sier de ikke bryr seg. Det er ikke lov til å klippe plenen på søndager. 

Hvis mange av dere har sagt fra og politiet ikke gjør noe, da ville jeg tatt saken i egne hender. Finn måter å ta igjen på :lur:

Anonymkode: 3671c...048

Enig i gressklipping på søndager både er ulovlig og unødvendig. Men ikke enig i å ta saken i egne hender. Da er det fort TS som får politiet på døra i stedet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å forholde seg til fartsgrenser har med sikkerhet å gjøre, både din og min sikkerhet. Det blir noe helt annet og ikke sammenlignbart. At politet skal bruke tid, ressurser og penger på å rykke ut eller ringe rundt til folk som klipper plenen sin på en søndag, er jo rett og slett latterlig. Vi har det veldig godt her i landet vårt, når det er tingene vi bryr oss om og klager over :) 

Det er ikke latterlig å forholde seg til lover. DU syns det er en bagatell men for noen er det viktig å ha en stille dag der man kan kose seg ute. Det er altfor mye stress og bråk i hverdagen! Du må forholde deg til at ikke alle er som deg, ellers kan du flytte på bygda. Der kan du klippe plen 24/7. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine naboer gjør også ting, som å ha karaoke hjemme hos seg selv på full guffe, som irriterer vettet av meg, jeg investerte I ørepropper. 

Anonymkode: 0ee16...604

AnonymBruker
Skrevet

Burde ikke du vært i kirken om du skal klage på helligdagsbråk og bråk i kirketiden? Hører man det inne i kirken også, TS? 

Anonymkode: 758b2...64a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På tide å oppdatere loven litt. Nå som heroin er avkriminalisert, så må det være lov til å klippe plena på søndager

Anonymkode: 2c516...bd6

Heroin er ikke avkriminalisert 

AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Kanskje det er den eneste dagen han har fri og kan klippet gresset?

Han har vært uføretrygda/pensjonist i 25 år.

Anonymkode: 2ea3d...ab6

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (2 timer siden):

Om det plager en så får en bosette seg der lørdagskorpsene evt utenfor buekorps/bataljon sonene. Sesongen er i tillegg veldig kort

Så du tenker TS bør bosette seg et sted folk ikke har hage også, siden det plager henne at naboen klipper gresset

Korr er jo sesongen for å klippe plenen også forsåvidt, bare ikke like kort som buekorps 

Poenget var jo hvorfor noen typer støy er lovlig, men for eksempel gressklipper ikke er lov.  En bør jo forby alt av støy, eller tillate alt?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke latterlig å forholde seg til lover. DU syns det er en bagatell men for noen er det viktig å ha en stille dag der man kan kose seg ute. Det er altfor mye stress og bråk i hverdagen! Du må forholde deg til at ikke alle er som deg, ellers kan du flytte på bygda. Der kan du klippe plen 24/7. 

Selv om man ikke anser det som et problem, betyr jo ikke det at vi klipper på søndag. Vi gjør ikke det, fordi naboer ergrer seg. Jeg synes det er storm i et vannglass og smilte litt i skjegget da en i borettslaget her gjorde det i fjor. 
Da fikk alle sladrehøner noe å fore på. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke lov til å klippe plenen på søndager. 

Vis gjerne til hjemmel for denne drøye påstanden. 

AnonymBruker
Skrevet
anonym 4545 skrev (19 minutter siden):

Vis gjerne til hjemmel for denne drøye påstanden. 

Ikke meg du spør, men bruk av motoriserte verktøy som f.eks gressklipper med mye lyd i seg går under utilbørlig larm jf helligdagfredsloven

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han har holdt på slik i åresvis. Alle naboer som minner om helligdagsfred får det samme skuldertrekket. Plenklipperen hans gir gjenklang i hele fjorden. Politi ble jo avskaffet ved nærpolitireformen for mange år siden. Hva gjør man egentlig da? Norsk lov gjelder jo likevel på norsk jord.

for meg virker det som du har nylig kommet til landet. 

Anonymkode: b2762...e6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

for meg virker det som du har nylig kommet til landet. 

Anonymkode: b2762...e6e

Sånne kommentarer er alltid festlig. Har røtter i bygda her til 1500-tallet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ikke meg du spør, men bruk av motoriserte verktøy som f.eks gressklipper med mye lyd i seg går under utilbørlig larm jf helligdagfredsloven

Kjent med det du skriver. Poenget er at det er støy som er forbudt, ikke aktiviteten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...