AnonymBruker Skrevet 15. juni #41 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva forventer du politiet skal gjøre? Prioritere utrykning til en som klipper gresset på en søndag eller noe litt mer alvorlig? Anonymkode: 22a6b...e23 Etter mange inn ringer priotere de det en søndag de har tida. Politiet skal være synlig i alle deler av landet. Hvordan trur dere egentlig Politiet skal få meir penger i budsjettet om folk ikke rapportere til de ? Anonymkode: 0ad92...df8 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #42 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har holdt på slik i åresvis. Alle naboer som minner om helligdagsfred får det samme skuldertrekket. Plenklipperen hans gir gjenklang i hele fjorden. Politi ble jo avskaffet ved nærpolitireformen for mange år siden. Hva gjør man egentlig da? Norsk lov gjelder jo likevel på norsk jord. Anonymkode: 2ea3d...ab6 Ta deg sammen.Lyden blir bedre på en lørdag kansje? Anonymkode: 5f569...406
AnonymBruker Skrevet 15. juni #43 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva forventer du politiet skal gjøre? Prioritere utrykning til en som klipper gresset på en søndag eller noe litt mer alvorlig? Anonymkode: 22a6b...e23 Politiet tar en tlf til vedkommende, det gjør inntrykk det og normale folk tar det seriøst. Anonymkode: 1b7d1...ebf 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni #44 Skrevet 15. juni Her har vi og alle andre robot. Unntatt en ny nabo. Rakk akkurat å sette oss ut med kaffe i formiddag, så startet den nye naboen å klippe. Jeg er ingen regelrytter, men må innrømme at jeg syns det var kjipt. Klipperen og sånn bråkete klipper man spenner på seg har gått til og fra hele dagen. Dere som bråker søndager, kan dere se dere rundt om noen naboer sitter ute og koser seg før dere går i gang? Evt spørre om det er greit at dere bråker? Anonymkode: 3d2ea...4a4 3
Eneri Skrevet 15. juni #45 Skrevet 15. juni Er det ikke lovmessig helt innafor så lenge man venter til etter kl 12 på søndag? Og prøver å være ferdig til 20-ish? Her jeg bor må vi bare slå til når det har vært oppholdsvær lenge nok til at gresset er tørt, sjelden mange dager på rad med oppholdsvær.
AnonymBruker Skrevet 15. juni #46 Skrevet 15. juni Eneri skrev (2 minutter siden): Er det ikke lovmessig helt innafor så lenge man venter til etter kl 12 på søndag? Og prøver å være ferdig til 20-ish? Her jeg bor må vi bare slå til når det har vært oppholdsvær lenge nok til at gresset er tørt, sjelden mange dager på rad med oppholdsvær. Det gjelder fra kl 00-24 søndag. Anonymkode: 1b7d1...ebf 1 2
Eneri Skrevet 15. juni #47 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gjelder fra kl 00-24 søndag. Anonymkode: 1b7d1...ebf Trodde det bare var "ekstra hellige dager" som pinse osv. I min lille by praktiseres ihvertfall at man "venter til etter kirketid kl 12" på søndager
AnonymBruker Skrevet 15. juni #48 Skrevet 15. juni Eneri skrev (Akkurat nå): Trodde det bare var "ekstra hellige dager" som pinse osv. I min lille by praktiseres ihvertfall at man "venter til etter kirketid kl 12" på søndager Les lovdata om helligdagsfred så ser du at jeg har rett. Anonymkode: 1b7d1...ebf 1
bvp Skrevet 15. juni #49 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ser du får mye motbør her, men loven er altså klar på dette området selv om mange sier de ikke bryr seg. Det er ikke lov til å klippe plenen på søndager. Hvis mange av dere har sagt fra og politiet ikke gjør noe, da ville jeg tatt saken i egne hender. Finn måter å ta igjen på Anonymkode: 3671c...048 Det er ikke forbud mot plenklipping på søndager og helligdager, det det er forbud mot er utilbørlig støy, det vil si at man fint kan bruke en elektrisk klipper, man kan også la robotklipperen gå.
bvp Skrevet 15. juni #50 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): På tide å oppdatere loven litt. Nå som heroin er avkriminalisert, så må det være lov til å klippe plena på søndager Anonymkode: 2c516...bd6 Det er lov å klippe plenen på søndager og helligdager hvis man ikke bråker.
AnonymBruker Skrevet 15. juni #51 Skrevet 15. juni bvp skrev (1 minutt siden): Det er lov å klippe plenen på søndager og helligdager hvis man ikke bråker. Har du lyddemper på? Du kan bruke ljå! Anonymkode: 1b7d1...ebf
AnonymBruker Skrevet 15. juni #52 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han har holdt på slik i åresvis. Alle naboer som minner om helligdagsfred får det samme skuldertrekket. Plenklipperen hans gir gjenklang i hele fjorden. Politi ble jo avskaffet ved nærpolitireformen for mange år siden. Hva gjør man egentlig da? Norsk lov gjelder jo likevel på norsk jord. Anonymkode: 2ea3d...ab6 Slutt å bry deg Anonymkode: 689a7...9ec
bvp Skrevet 15. juni #53 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du lyddemper på? Du kan bruke ljå! Anonymkode: 1b7d1...ebf Jeg har 6 andre dager jeg kan bruke. 1
test1e Skrevet 15. juni #54 Skrevet 15. juni (endret) "Helligdagsfred På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm. Ved kirke eller gudstjenestested er det mens helligdagsfreden varer ikke tillatt å forstyrre gudstjenesten med unødig larm eller arbeid eller annen forstyrrende virksomhet" Politiet har dessverre gitt opp kampen mot hverdagskriminaliteten. Et patruljepoliti bør opprettes, som ikke er underlagt politiet. En patruljetjeneste som tar innbyggerne på alvor. (En modell hvor de er ansatt av by/kommune med full politirettighet) Endret 15. juni av test1e 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #55 Skrevet 15. juni test1e skrev (3 minutter siden): "På søndager, og andre helligdager i Norge, er det helligdagsfred fra klokka 06 til 13. Det betyr at det ikke er lov å støyde eller lage utilbørlig larm. Dette inkluderer blant annet bruk av motorgressklipper, motorsag og andre støyende maskiner i bolig- og hyttestrøk" Politiet har dessverre gitt opp kampen mot hverdagskriminaliteten. Et patruljepoliti bør opprettes, som ikke er underlagt politiet. En patruljetjeneste som tar innbyggerne på alvor. (En modell hvor de er ansatt av by/kommune med full politirettighet) Så etter kl 13.00 så kan man klippe gresset? Anonymkode: 9b1cf...ffd
AnonymBruker Skrevet 15. juni #56 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Her har vi og alle andre robot. Unntatt en ny nabo. Rakk akkurat å sette oss ut med kaffe i formiddag, så startet den nye naboen å klippe. Jeg er ingen regelrytter, men må innrømme at jeg syns det var kjipt. Klipperen og sånn bråkete klipper man spenner på seg har gått til og fra hele dagen. Dere som bråker søndager, kan dere se dere rundt om noen naboer sitter ute og koser seg før dere går i gang? Evt spørre om det er greit at dere bråker? Anonymkode: 3d2ea...4a4 Alle har ikke råd til robotklipper. Eller som meg, har hunder som gjør fra seg i hagen. Jeg plukker daglig, men 100% kontroll har jeg ikke, og ikke noe særlig med en klipper som griser rundt i det. Anonymkode: ca948...b8e
AnonymBruker Skrevet 15. juni #57 Skrevet 15. juni Hadde også en nabo som gjorde dette og han startet gjerne tidlig om morgenen, helst mellom 6 og 7. Var helt umulig å lå fram til han enda mange klagde. Jeg flyttet og bor nå i et nabolag der vi tåler litt bråk på søndagene, men ikke så tidlig at det vekker både barn og voksne… Anonymkode: c7e63...163
AnonymBruker Skrevet 15. juni #58 Skrevet 15. juni Synes vi burde kvitte oss med slike tulleregler. Det var ganske så håpløst en periode for min del, plenen så ikke ut, men enten så regnet det eller så var det en rød dag - og naboen her kjefter hvis man klipper plenen på en rød dag. Hun kan klippe når hun vil - stillegående robotklipper - så plenen hennes er plettfri. Hun er også den som er fort ute og klager i nabolagsgruppa på face over hvor ustelte andre sine plener er, og at det å klippe plenen burde man jo bare ta seg tid til. Vel, det gjorde jeg. På en søndag, rundt ett på formiddagen. Hun satt ute og nøt kaffekoppen sin. Tok ikke lange tiden før hun klagde, men jeg svarte henne som sant var at hvis hun ønsker at plenen min skal bli klipt, så er jeg pent nødt til å gjøre det på dager med pent vær og fri attpåtil. Hun skulte stygt på meg, tok med seg kaffekoppen inn og så på til jeg var ferdig med å klippe. Jeg gidder ikke sånt, lever i 2025, er i full jobb og alene med to barn under sju år. Har jeg fri, benytter jeg fridagene mine på diverse husarbeid. Slik er det bare. Anonymkode: 291b8...f16 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni #59 Skrevet 15. juni test1e skrev (6 minutter siden): "På søndager, og andre helligdager i Norge, er det helligdagsfred fra klokka 06 til 13. Det betyr at det ikke er lov å støyde eller lage utilbørlig larm. Dette inkluderer blant annet bruk av motorgressklipper, motorsag og andre støyende maskiner i bolig- og hyttestrøk" Politiet har dessverre gitt opp kampen mot hverdagskriminaliteten. Et patruljepoliti bør opprettes, som ikke er underlagt politiet. En patruljetjeneste som tar innbyggerne på alvor. (En modell hvor de er ansatt av by/kommune med full politirettighet) Du har blanda sammen paragrafer her. Her er kopiert og riktig : https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 "På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm." " Følgende dager er helligdag: a. vanlige søndager, b. nyttårsdag (1. januar), c. skjærtorsdag (siste torsdag før første påskedag), d. langfredag (siste fredag før første påskedag), e. første påskedag (første søndag etter første fullmåne som inntreffer på eller etter 21. mars), f. annen påskedag (første mandag etter første påskedag), g. Kristi Himmelfartsdag (sjette torsdag etter første påskedag), h. første pinsedag (sjuende søndag etter første påskedag), i. annen pinsedag (første mandag etter første pinsedag), j. første juledag (25. desember), k. annen juledag (26. desember)." " På helligdag mellom kl 06 og kl 13 er det ikke tillatt å arrangere eller holde offentlige tilstelninger eller forestillinger, sportskonkurranser og sportsstevner." Anonymkode: 1b7d1...ebf 2 2
jegerrinne Skrevet 15. juni #60 Skrevet 15. juni Glad vi kun har 1 nabo som evnt hører hva vi driver med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå