Gå til innhold

Har en nabo som alltid klipper plenen på søndager, han er ikke til å snakke med, og politi er avskaffet i distriktet uansett. Hva nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler gressklipping i alle dager. Her går traktoren på jordet når den vil. Om det er søndag eller natt. Har ikke så mye i si. Jeg bare akseptere det. Finnes verre ting i livet. 

Anonymkode: 26988...8d6

• Liker 3
Skrevet
PhilosopherSe7en skrev (3 minutter siden):

Er isbilen lov om søndager så burde det være lov å klippe gresset også 😅

Hva med unger som skriker ute en søndag? Buekorps i Bergen, korps som øver til 17 mai, smekkfulle fotballkamper osv. Alle slike ting er støyende men tydeligvis helt greit 

Synes det er merkelig at det er en lov som skal forby oss mot å klippe plenen bare fordi det er søndag. Kan heller endre på loven å si at det kun er lov mellom 12-17 eller noe.

For ordens skyld, hverken unger, buekorps, fotball eller korps plager meg, uavhengig av dag 

Buekorps er ikke utilbørlig larm, det er sjarm

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er der verre med søndag enn andre dager? Han må jo gå klippe plenen og det tar vel ikke så lang tid heller. Så lenge hsn ikke klipper seint på kveld når du skal sove, ser jeg ikke egentlig problemet.

Anonymkode: 99513...446

Er loven til for å brytes mener du? 

Anonymkode: 1b7d1...ebf

• Liker 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden):

Buekorps er ikke utilbørlig larm, det er sjarm

Kommer an på øre som hører tenker jeg 😂

Men som sagt, det plager ikke meg 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fjern et par skruer fra gressklipperhjulene hans, så de ramler av når han begynner å kjøre klipperen. Gjør det i smug om natta. Med mindre han låser inn skatten sin da.

Ellers er jeg enig med de andre her, er gressklipperlyden verre på søndager enn lørdager f.eks.? Det spiller jo ingen rolle egentlig, for klippes må jo gresset uansett. Den gammeldagse regelen om at det ikke skal skje arbeid på søndager gjaldt vel den gangen de fleste i befolkningen var kristne og mange var religiøse fanatikere.

Jeg bryr meg ikke om når gresset klippes i området her. Det kan like gjerne skje søndager for min del. 

Anonymkode: 87dcc...a96

Loven gjelder selvsagt idag den, tror du at hvermannsen kan oppheve en lov? Ro og fred er ikke gammeldags! 

Anonymkode: 1b7d1...ebf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vel, hvis det ikke hjelper å si fra, og du ikke ønsker å være lovbryter selv (det blir i såfall dobbeltmoralsk av deg), så er vel det eneste du kan gjøre å ringe politiet hver gang og få de andre naboene til å gjøre det samme. Da kan det hende de tar seg turen til fjorden din etterhvert.

Anonymkode: ae7ee...e9b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes folk bør klare å ha søndagen rolig. Det er godt å ha en slik dag, og folk bør kunne ta hensyn. 

Anonymkode: fed32...d04

• Liker 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sett på Aqua sin musikk med EN GANG han er ferdig med å klippe hvis han da skal fortsette å være ute på søndagen.

Anonymkode: 27b48...cc1

Det blir å gå for langt, det ville rett og slett være umenneskelig🙁

Anonymkode: cccdc...0f8

AnonymBruker
Skrevet

Min nabo er pensjonist for mange år siden å har fast klippedag på søndagen men det er det minst irriterende, han kan få det for seg å starte motorsag kl 23:30 eller å komme hjem sent på kvelden å sitte i bilen med den i gang utenfor ca en halvtime før han kjører den inn i garasjen 

Anonymkode: 43294...8b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt TS, det er lyd som skjærer i ørene og kroppen. Her sist på pinseaften utpå ettermiddagen og kvelden så begynte flere i «nabolaget» å klippe plenen, flere har store hager som tar en times tid å klippe, en av de har sånn svært motorklipper. Den ene avløser den andre -var smittsomt tror jeg. Så begynte ett par stykker med sirkelsag. Var fint vær og vi ville bare sitte ute i fred og ro, men måtte gå inn. Vi bor også ett sted med mye ekko pga vi har en høy ås hvor lyden slår tilbake ved støy og om vindretningen er riktig. 

Tenker også at det må være mulig holde enkelte dager så fritt som mulig for støy, vi har nok støy rundt oss som det er i hverdagen. Haster ikke så å klippe gress at man ikke kan velge andre tidspunkt. 

Anonymkode: 1d502...032

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ringer politiet, og får naboen til å gjøre det samme. 

Anonymkode: 0ad92...df8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sukker på tanken.

Anonymkode: 3b12f...4b7

• Nyttig 3
Skrevet
PhilosopherSe7en skrev (30 minutter siden):

Kommer an på øre som hører tenker jeg 😂

Men som sagt, det plager ikke meg 

Om det plager en så får en bosette seg der lørdagskorpsene evt utenfor buekorps/bataljon sonene. Sesongen er i tillegg veldig kort

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du ringer politiet, og får naboen til å gjøre det samme. 

Anonymkode: 0ad92...df8

Hva forventer du politiet skal gjøre? 

Prioritere utrykning til en som klipper gresset på en søndag eller noe litt mer alvorlig? 

Anonymkode: 22a6b...e23

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Bor i et grendelag med sikkert 200 naboer.

Alle respekterer (stort sett) hellidagsfreden. Men har en nabo som ofte gjør støyende arbeid som gressklipping på søndager.

Hva jeg tenker om det? En egoistisk person som ikke respekterer andres rett til fred og stillhet på søndager. Skjønner ikke på hvilken annen måte man kan forklare det på. «Jeg driter i de andre, fordi jeg har arbeid jeg må gjøre». 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Søndag, beste dagen for hagearbeid.
Er jo en kjedelige dag i utgangspunktet så godt å få utnytte den litt.

Anonymkode: eeb61...bb5

• Liker 2
Skrevet

Kanskje det er den eneste dagen han har fri og kan klippet gresset?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva forventer du politiet skal gjøre? 

Prioritere utrykning til en som klipper gresset på en søndag eller noe litt mer alvorlig? 

Anonymkode: 22a6b...e23

TS bor åpentbart i gokk, hvor mye alvorlig tror du skjer der?

Anonymkode: be239...165

• Liker 3
Skrevet

Her i Nord Norge klipper vi plenen når det ikke regner. For å si det slik så har mai og juni foreløpig vært drittvær. I dag regner det ikke.  I forrige uke regnet det hver dag og hele den kommende uke vil det regne. 

Dermed blir plenen klippet i dag, søndag fordi det er oppholdsvær. 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...