AnonymBruker Skrevet 15. juni #1 Skrevet 15. juni Han har holdt på slik i åresvis. Alle naboer som minner om helligdagsfred får det samme skuldertrekket. Plenklipperen hans gir gjenklang i hele fjorden. Politi ble jo avskaffet ved nærpolitireformen for mange år siden. Hva gjør man egentlig da? Norsk lov gjelder jo likevel på norsk jord. Anonymkode: 2ea3d...ab6 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #3 Skrevet 15. juni Hvor lang tid tar denne plenklippingen? Et par timer? Let it go! Anonymkode: 33821...68b 16
AnonymBruker Skrevet 15. juni #4 Skrevet 15. juni Er der verre med søndag enn andre dager? Han må jo gå klippe plenen og det tar vel ikke så lang tid heller. Så lenge hsn ikke klipper seint på kveld når du skal sove, ser jeg ikke egentlig problemet. Anonymkode: 99513...446 18
Kålrota Skrevet 15. juni #5 Skrevet 15. juni (endret) Man aksepterer at det er sånn. Han klipper vel ikke hele dagen? Jeg har aldri skjønt hvorfor lyd er verre på søndag, må jeg innrømme. Dere får trøste dere med at han sikkert ikke lever evig. Endret 15. juni av Kålrota 9
AnonymBruker Skrevet 15. juni #6 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han har holdt på slik i åresvis. Alle naboer som minner om helligdagsfred får det samme skuldertrekket. Plenklipperen hans gir gjenklang i hele fjorden. Politi ble jo avskaffet ved nærpolitireformen for mange år siden. Hva gjør man egentlig da? Norsk lov gjelder jo likevel på norsk jord. Anonymkode: 2ea3d...ab6 Er det virkelig så fælt å høre på gressklipping en gang i blant? En gressklipper bråker vel ikke så mye at det skal være så innmari til bry? Anonymkode: 92adc...c7a 10
AnonymBruker Skrevet 15. juni #7 Skrevet 15. juni Jeg ser du får mye motbør her, men loven er altså klar på dette området selv om mange sier de ikke bryr seg. Det er ikke lov til å klippe plenen på søndager. Hvis mange av dere har sagt fra og politiet ikke gjør noe, da ville jeg tatt saken i egne hender. Finn måter å ta igjen på Anonymkode: 3671c...048 9 2 14
AnonymBruker Skrevet 15. juni #8 Skrevet 15. juni Men nå fikk jeg høre av noen at dette gjelder nettopp helligdager og ikke søndager (utenom i kirketid el) Uansett tenker jeg at det er utrolig deilig at en dag i uka så er det mer stillhet og ro, så holder meg unna alt som bråker på søndager og setter pris på at andre også gjør det. Anonymkode: 27bfc...7ef 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #9 Skrevet 15. juni Spleis på en robotklipper til ham Anonymkode: 6095c...645 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #10 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er der verre med søndag enn andre dager? Anonymkode: 99513...446 Særlig i en fjord hører man alt av maskiner overalt fra. Vi har én dag i uka som er litt stille, bortsett fra en og annen båt. Fint å slippe 2 ekstra timer med høy og konstant maskinlyd. Det er jo også dét som står i loven. Anonymkode: 2ea3d...ab6 8 10
AnonymBruker Skrevet 15. juni #11 Skrevet 15. juni Sett deg med og glo på ham HVER gang. Intenst. Inviter gjerne venner og slekt, sett dere ned og glo. Ikke si no, bare glo. Sett på Aqua sin musikk med EN GANG han er ferdig med å klippe hvis han da skal fortsette å være ute på søndagen. Dette er eksempler, men bruk gjerne egne ideer for å forsøke å påvirke ham. Men hold det lovlig. Anonymkode: 27b48...cc1 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #12 Skrevet 15. juni Fjern et par skruer fra gressklipperhjulene hans, så de ramler av når han begynner å kjøre klipperen. Gjør det i smug om natta. Med mindre han låser inn skatten sin da. Ellers er jeg enig med de andre her, er gressklipperlyden verre på søndager enn lørdager f.eks.? Det spiller jo ingen rolle egentlig, for klippes må jo gresset uansett. Den gammeldagse regelen om at det ikke skal skje arbeid på søndager gjaldt vel den gangen de fleste i befolkningen var kristne og mange var religiøse fanatikere. Jeg bryr meg ikke om når gresset klippes i området her. Det kan like gjerne skje søndager for min del. Anonymkode: 87dcc...a96 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #13 Skrevet 15. juni Tenker du kan droppe å tukle med gressklipperen hans, da «reparasjon» av gressklipper er årsak til mange besøk på akutten. Anonymkode: bad66...514 2 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni #14 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ser du får mye motbør her, men loven er altså klar på dette området selv om mange sier de ikke bryr seg. Det er ikke lov til å klippe plenen på søndager. Hvis mange av dere har sagt fra og politiet ikke gjør noe, da ville jeg tatt saken i egne hender. Finn måter å ta igjen på Anonymkode: 3671c...048 Det er mange lover som er tydelige, egentlig så er vel de fleste lovene det? Det samme gjelder loven om st du ikke har lov til å drikke alkohol på offentlig plass, slik som i en park. Hvor ofte håndhever politiet denne loven? Anonymkode: 22a6b...e23 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni #15 Skrevet 15. juni Her sitter det folk som er så regelryttere at de har problemer med gressklipping på søndager og forslår regelrett hærverk!?! Makan til dobbeltmoral skal du lete lenge etter. Ikke bli en så dårlig nabo TS. Anonymkode: 99513...446 18 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #16 Skrevet 15. juni På tide å oppdatere loven litt. Nå som heroin er avkriminalisert, så må det være lov til å klippe plena på søndager Anonymkode: 2c516...bd6 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #17 Skrevet 15. juni Gressklipper hadde vært velkomment her, her driver omtrent samtlige naboer med alskens maskiner ute. Spesielt sirkelsag er det i hvert fall tre stykker som har brukt i dag, og én har stått og banket spiker. Er til å bli sprø av 🙈 Anonymkode: 05d52...a44 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #18 Skrevet 15. juni Politiet kan vel kontakte han selv om de ikke har kontor i selve bygda dere bor? Anonymkode: ea54f...1f0 4 2
PhilosopherSe7en Skrevet 15. juni #19 Skrevet 15. juni Er isbilen lov om søndager så burde det være lov å klippe gresset også 😅 Hva med unger som skriker ute en søndag? Buekorps i Bergen, korps som øver til 17 mai, smekkfulle fotballkamper osv. Alle slike ting er støyende men tydeligvis helt greit Synes det er merkelig at det er en lov som skal forby oss mot å klippe plenen bare fordi det er søndag. Kan heller endre på loven å si at det kun er lov mellom 12-17 eller noe. For ordens skyld, hverken unger, buekorps, fotball eller korps plager meg, uavhengig av dag 7
Snok1 Skrevet 15. juni #20 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Politi ble jo avskaffet ved nærpolitireformen for mange år siden. Hva gjør man egentlig da? Norsk lov gjelder jo likevel på norsk jord. Hvis helligdagsfreden er den groveste kriminaliteten langs fjorden din, er det godt at de omorganiserte politiet vekk fra fjorden. 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå