Gjest Gutten Skrevet 18. mars 2006 #1 Skrevet 18. mars 2006 Har tidligere hørt at MD Formulations sin Vit-A-Creme Hand and Body skal være svært god å bruke etter brasiliansk voksing. Dette for å unngå rødhet og inngrodde hår... Nå har det seg slik at jeg er student og synes det er ufattelig dyrt med 500 kroner for en krem hos hudpleier... Har derfor tatt en titt på lookfantastic.com og der har dem mye bra virker det som og mange gode priser.... Men hva slags krem skal jeg kjøpe der? Kan noen komme med anbefalinger? Kanskje Dermalogica har noe? Takk for svar og god helg til alle!
Gjest Gutten Skrevet 20. mars 2006 #3 Skrevet 20. mars 2006 Finnes det ingen her inne som handler på LF og kjøper en god krem til bruk etter brasiliansk voksing der? Og hvis så er tilfelle; hva slags krem bruker dere etter brasiliansk voksing? God uke!
Mint Skrevet 20. mars 2006 #4 Skrevet 20. mars 2006 Jeg bruker et fruktkonsentrat fra Depileve de første dagene som beroliger og hinder at hårene kommer så raskt tilbake, etter dette bruker jeg Depileve Intimate Folisan (peeling). Begge kjøpt i salongen som utførte voksingen.
Gjest Gutten Skrevet 20. mars 2006 #5 Skrevet 20. mars 2006 Tusen hjertelig takk for svar Selv kjøpte jeg et produkt når jeg vokset meg i en brun flaske med en hvit etikett med blå skrift - hetende - Velona - Folisan. En sprit luktende væske.... Kan dette likne noe på det produktet du kjøpte? Tenkte spesielt grunnet at jeg også kjøpte det på hudpleiesalongen jeg fikk utført voksingen..., men kjøpte ikke noe annet og fikk ikke direkte tips om noe...
Mint Skrevet 20. mars 2006 #6 Skrevet 20. mars 2006 (endret) Folisan er antagelig et samlebegrep på produkter som inneholder massive mengder salisylsyre, vil jeg tro. Brukes som peeling etter at huden har roet seg litt etter voksingen. Hindrer inngrodde hår. Forresten fin å bruke på kviser også Denne lukter litt sprit, ja. Skal ikke brukes før noen dager etter voksingen. Man må bruke et annet produkt direkte etter voksingen som beroliger huden. Jeg har ikke erfaring med andre produkter enn disse fra depileve. Hvis du googler finner du dem Endret 20. mars 2006 av Mint
Mint Skrevet 20. mars 2006 #7 Skrevet 20. mars 2006 http://www.transdesign.com/Waxing/Waxing.htm De to nederste produktene er dem jeg bruker. Kanskje ikke den beste nettbutikken å handle fra, men man finner dem andre steder også. Ampullene med Gold Consentrate er veldig drøye, 1 stk holder til 2 vokinger.
Gjest Gutten Skrevet 20. mars 2006 #8 Skrevet 20. mars 2006 Tusen hjertelig takk for svar Du sa at det muligens ikke er den beste nettbutikken... kanskje grunnet trans i navnet... Vel; har du peiling på noen andre som selger dem? Forsøkte meg å søke frem til andre butikker, men den du linket til virket billigst. Hvor har du selv kjøpt dem og hva kostet det?
Mint Skrevet 20. mars 2006 #9 Skrevet 20. mars 2006 (endret) Jeg kjøper dem på Karl Johan hudpleie i Oslo. Betaler ca 100 ,- for en ampulle med Gold Consentrate. Dyrt, derfor lønner det seg å kjøpe på nett. Jeg aner ingenting om butikken jeg linket til. Det er kanskje verd et forsøk? Trans i navnet.. :hår: Tja, er det billig så er det billig Folisan kostet litt over hundringsen, tror jeg. Men det er kun 15 ml. Denne er også myyye billigere på nett.. Endret 20. mars 2006 av Mint
Gjest Gutten Skrevet 20. mars 2006 #10 Skrevet 20. mars 2006 Meg igjen her Bruker du det gold consentrate rett etter at du er vokset? Tar behandleren det på deg? Sist jeg var til voksing tok behandlerinnen på en krem/salve - tror det var noe aloe vera gel. Sved ganske sterkt, men gikk så gradvis bort... Aah.. må snart komme meg til voksing igjen, men det er dyrt
Mint Skrevet 20. mars 2006 #11 Skrevet 20. mars 2006 Hei igjen du Behandleren tar på en salve som er rosafarget (!), vet ikke helt hva det er. Men antagelig noe beroligende. Hun bruker ikke Gold Concentrate direkte etter voksingen, nei. Dette får jeg med meg for å bruke de 3-4 første dagene etter voksingen. Etter dette har den ingen effekt. Deretter bruker jeg folisan daglig frem til hårene har vokst ut igjen. Jepp, kjenner til problemet ditt. Slunken nyttårslommebok og russisk vegg-til-vegg er ikke noe særlig Lykke til, iallefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå