Gå til innhold

Er det galt å spørre om en mann er 100% Viking på dating app?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg chattet med en manned med profil navnet "Viking" på en dating app. Jeg spurte han om han var 100% Viking.  Han svarte med å skrive:  " Hva slags spørsmål  er det? Vennligst spør en interessant spørsmål, eller ikke stille  i hel tatt. ".  Jeg takket han for svaret hans fordi nå vet jeg at han mangler selvrespekt og selvtillit. Og ikke minst han viser hvordan han kommer til å behandle meg.  Var det galt av meg å spørre om han var 100% Viking?

Anonymkode: 4fa16...ffb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rart spm og rart svar

Anonymkode: cb80b...6a5

• Liker 21
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke galt vel, men veldig rart ja… hva mente du med 100% viking? 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: a5a12...963

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig, hvordan vet du at han ikke har selvrespekt og selvtillit basert på svaret hans?

Anonymkode: ca489...62e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Omg

Anonymkode: 65b05...624

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ingenting jeg😅

Anonymkode: aa53e...857

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg hadde bare svart ja. 😄 Så rart at han ble sur. 🚩🚩🚩

Anonymkode: e8a94...262

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Rart spørsmål, men du avslørte et rødt flagg 

Anonymkode: ae2c9...da2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Raringer begge to.

Anonymkode: 24760...794

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld, men jeg synes dere begge virker litt rare. Hva betyr 100 % viking? Mener du norsk? En som er med i vikingklubb? En som driver med rollespill? Det er et utydelig spørsmål og han svarte også veldig rart. 

Anonymkode: 15291...edf

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Viking var betegnelsen på sjøfarere og krigere fra Skandinavia under vikingtiden og tidlig middelalder. Å “dra i viking” var en konkret aktivitet – ofte plyndring, handel eller ekspedisjon – snarere enn en identitet. I dag brukes ordet annerledes, og ofte mer symbolsk: som uttrykk for tilhørighet, kulturarv, eller i noen tilfeller en estetisk eller ideologisk identifikasjon. Mange nordmenn har røtter tilbake til denne perioden, men idéen om “vikingblod” eller “ren rase” er både historisk upresis og potensielt problematisk.

Å være viking krevde utholdenhet, styrke og tilpasningsevne. Mange hadde langt hår og skjegg, ikke bare fordi det var praktisk, men fordi hygiene faktisk ble vektlagt – de var renere enn mange europeere på samme tid.

Hva din nye match egentlig mente med å si han er “viking”, er uklart. Kanskje han er sjømann, rollespiller, slektsforsker, eller bare liker tanken på å være en røff kar med tatoveringer og sverd. Kanskje er det bare et glimt av humor. Eller mystikk. Og kanskje er det akkurat det han ønsker – å være et mysterium.

Anonymkode: 67c52...6f6

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Menn med sure kommentarer, for et samliv det ville blitt

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel i vikingtiden at det spørsmålet ville være relevant? 
Spør om noe fornuftig neste gang 

Anonymkode: ac8ae...303

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg chattet med en manned med profil navnet "Viking" på en dating app. Jeg spurte han om han var 100% Viking.  Han svarte med å skrive:  " Hva slags spørsmål  er det? Vennligst spør en interessant spørsmål, eller ikke stille  i hel tatt. ".  Jeg takket han for svaret hans fordi nå vet jeg at han mangler selvrespekt og selvtillit. Og ikke minst han viser hvordan han kommer til å behandle meg.  Var det galt av meg å spørre om han var 100% Viking?

Anonymkode: 4fa16...ffb

Tenker det var rart spørsmål og rart svar

Anonymkode: 58f10...29d

• Liker 5
Skrevet

Vikinger finnes ikke lengre.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er litt nysgjerrig, hvordan vet du at han ikke har selvrespekt og selvtillit basert på svaret hans?

Jeg kommer selv fra en kultur hvor hudfarge, nasjonalitet og kultur kan påvirke hvordan man blir behandlet. Mange vil gjemme sin bakgrunn og skammer seg. Mange lærer ikke barn morsmål fordi de mener at om de utvikler et aksent vil det kunne hindre fremgang i karrieren eller livet generelt. Jeg har sett og opplevd dette mange ganger fra innsiden. Jeg selv har veldig lys hud og har ofte hørt både familiemedlemmer og kjente si hvor stygg de mente mørkhud var. Om man nekter å si sin bakgrunn er greit nok. Han kunne gjort det. Men at han anser spørsmålet som uinteressant, ser jeg som en typisk skam fra barndommen. 

• Liker 1
Skrevet

For en sær ting å spørre om. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig rar ting å spørre om! Hadde tenkt du var sosialt tilbakestående og blokkert deg. 

Anonymkode: 4044a...04d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller spurt om han var 100% Nordisk. Det er nok en mer moderne og finere måte å spørre om noen er herifra, og ikke av utenlandsk opprinnelse.

Anonymkode: d0f29...bf9

AnonymBruker
Skrevet
anne2032 skrev (35 minutter siden):

Jeg kommer selv fra en kultur hvor hudfarge, nasjonalitet og kultur kan påvirke hvordan man blir behandlet. Mange vil gjemme sin bakgrunn og skammer seg. Mange lærer ikke barn morsmål fordi de mener at om de utvikler et aksent vil det kunne hindre fremgang i karrieren eller livet generelt. Jeg har sett og opplevd dette mange ganger fra innsiden. Jeg selv har veldig lys hud og har ofte hørt både familiemedlemmer og kjente si hvor stygg de mente mørkhud var. Om man nekter å si sin bakgrunn er greit nok. Han kunne gjort det. Men at han anser spørsmålet som uinteressant, ser jeg som en typisk skam fra barndommen. 

Ok, men det er din tolkning basert på dine opplevelser. Jeg spurte ts. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...