AnonymBruker Skrevet 15. juni #1 Skrevet 15. juni Vi venter vårt første barn på sensommeren, og har bestemt oss for å kjøpe inn både noen tøybleier og engangsbleier for å se hva som funker best for oss. Håper jo at tøybleier vil fungere, da det vil spare både penger og miljø på sikt 😊 Trenger noen tips fra andre som har brukt tøybleier og vært fornøyde med det: Hvilke(t) merke(r) brukte dere? Hvor mange bleier opplevde dere var nok å ha i hus? Hva ble de skitne bleiene oppbevart i fram til vask? Brukte dere rispapir eller noe annet i bleien for å samle opp avføring? Hva opplevde dere var den største fordelen med tøybleier? Hva var ulempene? Andre tips? Alt tas imot med takk 😊 Anonymkode: b4929...2ff
AnonymBruker Skrevet 15. juni #2 Skrevet 15. juni Brukte prefolds i starten, siden tøybleier bygger litt, prefolds er mindre. Bare med en snappi. Brukte ofte bare prefolds hjemme, men med ullbukse over ute. Fra sånn 4 mnd kanskje, så byttet vi til formsydde bambusbleier fra muksut. Brukte de med bambus innlegg i, så slapp jeg å ha sperrelag. Det var den "minste" løsningen jeg fant. Og pustende. Jeg ville ikke bruke noe med plast. Når baby begynte med fast føde (og fikk fast avføring) brukte vi fleecepapir (mye, mye mykere enn rispapir), det var praktisk, kunne også vaskes og brukes om igjen. Vippe avføring i do, også vaske de med bleiene. Tror jeg hadde 16 ish bleier elns når jeg hadde formsydde. Vasket hver 3. dag. Hadde flere prefolds, men man bruker jo også flere bleier på nyfødte. Hadde en søppelbøtte med lokk fra ikea med pail liner i, sånn "mesh", bleiene var oppi der til vask, slang hele meshposen til vask. Ser ingen ulemper. Barnet har naturlige materialer mot huden, alt puster, ingenting er klamt og plast. Det er super billig, miljøvennlig, enkelt, aldri hatt en lekkasje (4 barn), går aldri tom. Også er de fine da! Mine har sluttet tidlig, alle før 2 år, mange tenker at tøybleiebrukere slutter tidligere. Jeg hadde nok gjort det uansett, jeg synes ikke store barn skal ha bleie, men det kan jo hende det var enklere pga de da. Har også gjort EC light fra tidlig av. Anonymkode: 64bae...efe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå