AnonymBruker Skrevet 15. juni #1 Skrevet 15. juni Jeg bor på Rothaugen i Sandviken i Bergen, og det er midt i "buekorpsland". I dag tidlig ble jeg vekket i 07-07:30 tiden av et buekorps som stod og trommet under soveromsvinduet mitt. Er det en spesiell bukorpsdag i dag? Anonymkode: f29c4...10b
AnonymBruker Skrevet 17. juni #3 Skrevet 17. juni Velkommen til Bergen ❤️ Anonymkode: 39a5c...61a 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #4 Skrevet 17. juni Har bodd her i tretti år og er vant med buekorps, men ikke vant til at de trommer 07 på en vanlig søndag-som ikke er 17 mai. Trodde de kom fra nachspiel og trommet i fylla Ts Anonymkode: f29c4...10b 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #5 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 15.36): Jeg bor på Rothaugen i Sandviken i Bergen, og det er midt i "buekorpsland". I dag tidlig ble jeg vekket i 07-07:30 tiden av et buekorps som stod og trommet under soveromsvinduet mitt. Er det en spesiell bukorpsdag i dag? Anonymkode: f29c4...10b Det er godt mulig, søk opp buekorspet som gikk forbi og du vil se om 15.juni var en spesiell dag for dem. Anonymkode: 6d39c...047 1
k4ren Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni Honey Dew skrev (På 17.6.2025 den 15.53): Det får du jammen tåle. Hun spør om det er en spesiell anledning, og du svarer at hun får jammen tåle det? 😅 hyggelig. 8
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni k4ren skrev (3 minutter siden): Hun spør om det er en spesiell anledning, og du svarer at hun får jammen tåle det? 😅 hyggelig. hehe enig. rar respons. Anonymkode: 21caf...04d 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni Honey Dew skrev (På 17.6.2025 den 15.53): Det får du jammen tåle. Hva skrev TS som fikk deg til å tenke at hun ikke tålte det? Anonymkode: 98b95...350 3
Dolce Skrevet 20. juni #9 Skrevet 20. juni Google sier at dette buekorpset hadde "bursdag" 15. juni: https://www.buekorpsmuseet.no/dagens-korps/mathismarkens-bataljon/ 1
Honey Dew Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva skrev TS som fikk deg til å tenke at hun ikke tålte det? Anonymkode: 98b95...350 Klaget på at hun ble vekket.
AnonymBruker Skrevet 20. juni #11 Skrevet 20. juni Honey Dew skrev (5 minutter siden): Klaget på at hun ble vekket. Hvor står det at hun klaget?!? Anonymkode: af60c...619 3
MiominMio Skrevet 20. juni #12 Skrevet 20. juni Honey Dew skrev (4 minutter siden): Klaget på at hun ble vekket. Hvordan i alle dager klarer du å tolke at hun klager? Spørsmålet var om det var en spesiell dag for hun bor midt i smørøyet for buekorps, men hadde ikke erfart dette tiden hun har bodd der. Seriøst ta deg en pære 🍐 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni #13 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 19.20): Det er godt mulig, søk opp buekorspet som gikk forbi og du vil se om 15.juni var en spesiell dag for dem. Anonymkode: 6d39c...047 Det var avslutningsdag for Dræggens buekorps og Fjeldets bataljon den søndagen. Dræggens skulle møte 07 i Dræggen for deretter å gå opp til Munkebotn for aktiviteter. Fjeldets skulle møte om ettermiddagen på Pitterhaugen for deretter å ha Grand galla. Det er mest nærliggende å tro at det var noen fra Dræggens som trommet oppe hos meg i 07-7:30 tiden, men synes det er rart når alle skulle møte 07 på Bradbenken. 🤔 Ts Anonymkode: f29c4...10b
AnonymBruker Skrevet 21. juni #14 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 15.36): Jeg bor på Rothaugen i Sandviken i Bergen, og det er midt i "buekorpsland". I dag tidlig ble jeg vekket i 07-07:30 tiden av et buekorps som stod og trommet under soveromsvinduet mitt. Er det en spesiell bukorpsdag i dag? Anonymkode: f29c4...10b Hvorfor åpnet du ikke vinduet og spurte trommelen? Anonymkode: 61c59...181 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #15 Skrevet 21. juni Dolce skrev (På 20.6.2025 den 13.20): Google sier at dette buekorpset hadde "bursdag" 15. juni: https://www.buekorpsmuseet.no/dagens-korps/mathismarkens-bataljon/ Mathismarken ligger et langt steinkast fra min inngangsdør, så det er jo nærliggende å tro at det var noen kjuagutter derifra som varmet opp under mitt vindu, men kan ikke se at det står noe om bursdagsfeiring i kalenderen till Matismarken Ts Anonymkode: f29c4...10b
AnonymBruker Skrevet 21. juni #16 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor åpnet du ikke vinduet og spurte trommelen? Anonymkode: 61c59...181 Jeg var helt i ørska og lukket vinduet i full fart, puttet i ørepropper og hoppet til sengs igjen for å sove mer. Skulle absolutt ropt ned til de og spurt Ts Anonymkode: f29c4...10b
Minitroll Skrevet 21. juni #17 Skrevet 21. juni (endret) Dræggen er de som gir mest f.. i husfreden. Det er i alle fall lite fred å få i sandviken husker jeg fra jeg bodde der. Nå er det heldigvis laksevåg bueskyttere som er nærmest meg, og de er jeg veldig glad i. Endret 21. juni av Minitroll 1
PhilosopherSe7en Skrevet 21. juni #18 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var avslutningsdag for Dræggens buekorps og Fjeldets bataljon den søndagen. Dræggens skulle møte 07 i Dræggen for deretter å gå opp til Munkebotn for aktiviteter. Fjeldets skulle møte om ettermiddagen på Pitterhaugen for deretter å ha Grand galla. Det er mest nærliggende å tro at det var noen fra Dræggens som trommet oppe hos meg i 07-7:30 tiden, men synes det er rart når alle skulle møte 07 på Bradbenken. 🤔 Ts Anonymkode: f29c4...10b Ingen av de går til Rothaugen. Mathismarken derimot pleide å gå en fast runde der
AnonymBruker Skrevet 21. juni #19 Skrevet 21. juni Faen du er heldig TS. Slutt å klag! Anonymkode: 54202...8d6
AnonymBruker Skrevet 21. juni #20 Skrevet 21. juni PhilosopherSe7en skrev (1 minutt siden): Ingen av de går til Rothaugen. Mathismarken derimot pleide å gå en fast runde der Mathismarken bruker å gå inn i bakgården vår og ta runden rundt, for så å gå ut igjen. Det smeller godt mellom veggene, men veldig koselig da Ts Anonymkode: f29c4...10b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå