AnonymBruker Skrevet 15. juni #1 Skrevet 15. juni Jeg og samboer har et barn sammen og jeg har to fra før. Vi skal på ferie i sommer. Jeg har betalt mest på ferieboligen og betaler inngang der vi skal pg lommepenger for mine særkullsbarn. Men når det kommer til å spise ute, skal vi sitte å fineregne på det, altså at jeg betaler for meg, og to og et halvt barn. Og han seg selv og et halvt barn. Eller bare dele regningen på to? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: a8ccb...de4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #2 Skrevet 15. juni Kan ikke du ta for deg og dine to, så kan han betale for seg og deres felles? Anonymkode: 21598...795 11
AnonymBruker Skrevet 15. juni #3 Skrevet 15. juni Oi, sånn hadde ikke jeg orket å ha det. Er dere ikke en familie? Eller har dere 100% adskilt økonomi? Anonymkode: 5b46c...080 24 2 16
AnonymBruker Skrevet 15. juni #4 Skrevet 15. juni Dere bor sammen og har barn sammen, å enda deler dere på krona? Kan dere ikke bare bytte på å betale ute? Eventuelt ha en felles pott som det tas av hvor du har satt inn litt mer enn han hvis det er så nøye? Anonymkode: e7a13...3fd 11 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni #5 Skrevet 15. juni Blir feil at han skal betale på to ekstra barn. Han har sikkert valgt å ha et barn av en grunn også. Og for noen er økonomi viktig. At du da har valgt å få tre barn totalt (to fra før), bør ikke belastes han økonomisk. Vær ansvarlig foreslå rettferdig fordeling på forhånd. Kanskje han ikke har noe i mot å dele på to, og kanskje tjener godt, og ikke bryr seg? Men spørsmålet bør komme fra deg så.han slipper å føle seg presset. Ellers kan dere ha en mat/aktivitetskonto. Så regner dere ut ca budsjett, og du betaler inn for 2,5 barn og han 0,5 barn. Så slipper dere finregne. Blir kanskje ikke helt rettferdig, men om de spiser ca likt og deltar likt på aktiviteter, så blir det veldig styrete å regne på en brus fra eller til. Anonymkode: b503d...bb3 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni #6 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi, sånn hadde ikke jeg orket å ha det. Er dere ikke en familie? Eller har dere 100% adskilt økonomi? Anonymkode: 5b46c...080 Lurt med adskilt økonomi når det er mine og dine barn inni bilde 2 ekstra barn koster mye igjennom et år og tenke at det ikke er mannen her sitt ansvar å forsørge de. Men når det er sagt, hadde jeg vært mannen i dette tilfelle så hadde jeg nok foreslått og dele det på 2, ikke sitte å små regne på krona i ferien. Anonymkode: f2309...b3b 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #7 Skrevet 15. juni Vi har ikke felles økonomi, nettopp fordi jeg har barn fra før av, jeg eier boligen vi bor i og det er enklest for oss å ikke ha felles økonomi. Vi har 1 barn felles. Jeg betaler for oss alle med mitt kredittkort og så Vippser han over for hans del og litt ekstra for fellesbarnet når vi kommer hjem og gjør opp "regningen". Det er en ordning vi er fornøyd med. Anonymkode: c2029...c76 3 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #8 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg og samboer har et barn sammen og jeg har to fra før. Vi skal på ferie i sommer. Jeg har betalt mest på ferieboligen og betaler inngang der vi skal pg lommepenger for mine særkullsbarn. Men når det kommer til å spise ute, skal vi sitte å fineregne på det, altså at jeg betaler for meg, og to og et halvt barn. Og han seg selv og et halvt barn. Eller bare dele regningen på to? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: a8ccb...de4 Helt ærlig ville jeg ikke dratt på ferie med mannen om denne fordelingen er hans forslag.. Da ville jeg heller dratt alene med ungene og alle utgiftene. Anonymkode: a92d2...c9c 8 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #9 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg og samboer har et barn sammen og jeg har to fra før. Vi skal på ferie i sommer. Jeg har betalt mest på ferieboligen og betaler inngang der vi skal pg lommepenger for mine særkullsbarn. Men når det kommer til å spise ute, skal vi sitte å fineregne på det, altså at jeg betaler for meg, og to og et halvt barn. Og han seg selv og et halvt barn. Eller bare dele regningen på to? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: a8ccb...de4 Helt ærlig ville jeg ikke dratt på ferie med mannen om denne fordelingen er hans forslag.. Da ville jeg heller dratt alene med ungene og alle utgiftene. Men ser TS har lagt til: AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har ikke felles økonomi, nettopp fordi jeg har barn fra før av, jeg eier boligen vi bor i og det er enklest for oss å ikke ha felles økonomi. Vi har 1 barn felles. Jeg betaler for oss alle med mitt kredittkort og så Vippser han over for hans del og litt ekstra for fellesbarnet når vi kommer hjem og gjør opp "regningen". Det er en ordning vi er fornøyd med. Anonymkode: c2029...c76 da lurer jeg på hvorfor denne tråden om du er fornøyd med ordningen? Anonymkode: a92d2...c9c 2 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #10 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt ærlig ville jeg ikke dratt på ferie med mannen om denne fordelingen er hans forslag.. Da ville jeg heller dratt alene med ungene og alle utgiftene. Men ser TS har lagt til: da lurer jeg på hvorfor denne tråden om du er fornøyd med ordningen? Anonymkode: a92d2...c9c Jeg er ikke TS. Du må se på kodene Anonymkode: c2029...c76 9
Mayamus Skrevet 15. juni #11 Skrevet 15. juni Jeg har tre barn, kjæresten har ingen. Men når vi gjør ting sammen så er vi en familie (hans ord) så da betaler den som betaler for alle. Noen ganger jeg og noen ganger han. Hadde aldri orket å finregne på ting, men jeg forventer ikke at han skal forsørge mine barn. Når han betaler så gjør han det av glede fordi han er oppriktig glad i barna og vil deres beste. Kanskje ha en god prat og en forventningsavklaring på forhånd? Jeg tenker at inntekt også kan spille en rolle. 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni #13 Skrevet 15. juni Dette hadde jeg aldri orket å drive med. Når jeg reiser på ferie og vi er flere voksenpersoner som skal bidra så betaler vi annenvær gang of tenker at det en eller annen gang går opp i opp og bryr oss ikke mer om det. Er ikke vant til menn som ikke ser på særkullsbarn som en del av familien. Kan si med hånden på hjertet at jeg aldri hadde vært med på en slik millimeter måling i familie sammenheng. Eneste skjev fordeling er arv hvor alle er ivaretatt rettferdig. Anonymkode: 668c0...907 9
AnonymBruker Skrevet 15. juni #14 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vi har ikke felles økonomi, nettopp fordi jeg har barn fra før av, jeg eier boligen vi bor i og det er enklest for oss å ikke ha felles økonomi. Vi har 1 barn felles. Jeg betaler for oss alle med mitt kredittkort og så Vippser han over for hans del og litt ekstra for fellesbarnet når vi kommer hjem og gjør opp "regningen". Det er en ordning vi er fornøyd med. Anonymkode: c2029...c76 Hvis du er fornøyd så forstår jeg ikke innlegget ditt? Bare gjør som du beskriver her...? Sært i mine øyne da! Anonymkode: 5b46c...080
AnonymBruker Skrevet 15. juni #15 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du er fornøyd så forstår jeg ikke innlegget ditt? Bare gjør som du beskriver her...? Sært i mine øyne da! Anonymkode: 5b46c...080 Seriøst! Sjekk kodene. Jeg er IKKE TS Anonymkode: c2029...c76 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #16 Skrevet 15. juni Trodde det var familie, eller et vennepar, da jeg leste trådtittel. Og klikket meg inn for å svare at vi bare tar det litt om hverandre. Man drar jo ikke akkurat på Michelinrestaurant med store og små... Så dette ble bare litt merkelig. Anonymkode: 48da0...792 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #17 Skrevet 15. juni Dette har jeg heldigvis sluppet å forholde meg til. Vi har felles økonomi og deler alt. Jeg hadde ikke reist på ferie, hvor jeg må bære den største kostanden og sitte å finregne på hva jeg har råd/ikke råd til. Det hadde blitt all inklusive hvor barn under 12 år spiser gratis i følge med voksne. Drar man på ferie som familie betaler man som en familie. De voksne deler på to, uavhengig av hvem som eier barna. Anonymkode: 36a17...483 2
SPOCA Skrevet 15. juni #18 Skrevet 15. juni Kan dere ikke bare opprette en gruppe på Vipps, og så betaler en av dere, legger inn regningen, og så holder man styr på alt, hvis det er så viktig? Jeg må innrømme at dette høres forferdelig slitsomt ut, selv om mannen min har et barn fra før. Her er det felles økonomi, hadde aldri falt meg inn å skulle sitte og dele opp regningene på denne måten. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni #19 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Seriøst! Sjekk kodene. Jeg er IKKE TS Anonymkode: c2029...c76 Ikke kupp tråden da Anonymkode: 5b46c...080 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #20 Skrevet 15. juni Jeg har ett barn, kjæresten har ingen. Men vi driver ikke å finregner slik på regninger. Skal vi noe, kan hvilken av oss betale for både mat og aktivitet. Han har et onkelbarn som kan være med oss på aktiviteter, og jeg kan like gjerne betale for det barnet også. Vi er tross alt en familie. Anonymkode: c0a1e...1f0 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå