Gå til innhold

Far som kjøper dyre gaver hver gang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt dette, en far har samvær med ungene ca 1 gang i måneden, kjøper dyre gaver til de hver gang og det er nesten som julaften hver gang de treffes.

Hvordan tenker en sånn far? 

Anonymkode: d6b6f...620

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kompasjon for lite samvær. Var det jeg fikk høre fra en som så ungen lite. Han følte han måtte kjøpe noe til barnet pga han så det så sjeldent. Her var det barnemor som la ting i hjulene, sabotere samvær osv. Når barnet ble 16 flyttet det til far og stemor, og halv søsken

Anonymkode: c7d2d...762

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kompasjon for lite samvær. Var det jeg fikk høre fra en som så ungen lite. Han følte han måtte kjøpe noe til barnet pga han så det så sjeldent. Her var det barnemor som la ting i hjulene, sabotere samvær osv. Når barnet ble 16 flyttet det til far og stemor, og halv søsken

Anonymkode: c7d2d...762

*kompensasjon 

Anonymkode: 5d0f3...dce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

*kompensasjon 

Anonymkode: 5d0f3...dce

Hvordan er det kompensasjon? 

Han har mulighet til flere samvær om han ønsker det

AnonymBruker
Skrevet

Man kjøper seg kjærlighet og tror at det å kjøpe ting erstatter den tiden man ikke bruker på barnet 

Anonymkode: edd39...e5f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kjøper seg ut av dårlig samvittighet fra å ikke prioritere tid med barnet. Da kan han rettferdiggjøre overfor seg selv at det er greit, fordi han kjøper jo så fine gaver.

Anonymkode: 6c557...c20

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen kjøper seg ut av dårlig samvittighet, eventuelt det er deres måte å vise kjærlighet på (det er ett av kjærlighetsspråkene). Ikke godt å si hvorfor han gjør det da 

Anonymkode: 7451a...b7c

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig samvittighet da sikkert..

Anonymkode: 9c1fa...036

Skrevet

Han kjøper seg kanskje fri fra dårlig samvittighet fordi han ikke har ungene mer eller kanskje han bare liker å gi barna gaver. Han føler seg kanskje som en god far når han gjør slikt, hvem vet. Altså, hvis jeg skulle delt mitt barn med noen og i verste fall bare hatt barnet mitt en gang i måneden av gudene vet hvilken grunn så ser jeg for meg at jeg og hadde overkompensert litt de få gangene vi møttes.

Har hatt mitt barn selv hele tiden og har kost meg med å kjøpe ting til han fordi jeg liker det. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan er det kompensasjon? 

Han har mulighet til flere samvær om han ønsker det

Kanskje han ikke har kapasitet til det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke helt dette, en far har samvær med ungene ca 1 gang i måneden, kjøper dyre gaver til de hver gang og det er nesten som julaften hver gang de treffes.

Hvordan tenker en sånn far? 

t han vil glede barna sine 

Anonymkode: 8a3fe...799

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...