Gå til innhold

Forslag til aktiviteter i Bergen for en toåring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en særdeles aktiv (syns jeg, kan godt være helt normalt 😅😅) toåring. Vi skal være i Bergen en ukes tid i juli. Hva kan vi gjøre? Han elsker vann, klatring, traktor, alt som toåringer vanligvis liker. Det må være mulig å reise dit med buss. Gjerne både utendørs og innendørs forslag. Dette har vi til nå på lista:

* Vannkanten (badeland)

* Akvariet

* Botaniske hage (den i sentrum)

Hvor er de beste lekeplassene? Er det verdt det å sjekke ut Leos Lekeland? Hvor er det best å bade i havet? Vi skal bo i nærheten av Horisont. 

Anonymkode: 7fe52...a30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fløybanen! Trollskogen og lekeplassen der passer sikkert bra.

Anonymkode: 1546a...040

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var et kjempegodt forslag! Takk! 🤩 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det var et kjempegodt forslag! Takk! 🤩 

Vil vite senteret

Bymuseet 

Bystranden

Leke kafeen i Kong Oscars gate som er gratis 

Nordnes sjøbad 

Anonymkode: 488b9...485

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har en særdeles aktiv (syns jeg, kan godt være helt normalt 😅😅) toåring. Vi skal være i Bergen en ukes tid i juli. Hva kan vi gjøre? Han elsker vann, klatring, traktor, alt som toåringer vanligvis liker. Det må være mulig å reise dit med buss. Gjerne både utendørs og innendørs forslag. Dette har vi til nå på lista:

* Vannkanten (badeland)

* Akvariet

* Botaniske hage (den i sentrum)

Hvor er de beste lekeplassene? Er det verdt det å sjekke ut Leos Lekeland? Hvor er det best å bade i havet? Vi skal bo i nærheten av Horisont. 

Lekeplass på toppen av  Nordnes parken 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil vite senteret

Bymuseet 

Bystranden

Leke kafeen i Kong Oscars gate som er gratis 

Nordnes sjøbad 

Tusen takk for gode forslag! 

AnonymBruker
Skrevet

Det er en veldig bra lekeplass rett ved horisont. En barnehage. Der er det høner og.  Anbefaler også alpakka parken. Litt usikker på busser dit. 

Anonymkode: 61270...207

AnonymBruker
Skrevet

Fysak-hallene bruker å ha familietid 12-14, det er gratis. Ligger det ikke en i Åsane? Ellers på slettebakken og melkeplassen, den på Slettebakken kan du ta bybanen til. (Når det gjelder bading ville jeg forresten heller valgt ADO eller Nordnes sjøbad enn Vannkanten.)

Anonymkode: b878a...e66

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er en veldig bra lekeplass rett ved horisont. En barnehage. Der er det høner og.  Anbefaler også alpakka parken. Litt usikker på busser dit. 

Anonymkode: 61270...207

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fysak-hallene bruker å ha familietid 12-14, det er gratis. Ligger det ikke en i Åsane? Ellers på slettebakken og melkeplassen, den på Slettebakken kan du ta bybanen til. (Når det gjelder bading ville jeg forresten heller valgt ADO eller Nordnes sjøbad enn Vannkanten.)

Anonymkode: b878a...e66

Tusen takk for gode svar! Jeg skal sjekke de ut! 🤩

AnonymBruker
Skrevet

Ta Fløibanen opp. Lekeplasser på toppen. Gå ned igjen til Skansemyren. Der også er det lekeplass/klatre i skogen. 

Har dere tilgang på bil kan dere sjekke ut alpakka parken. 

Bade på Nordnes sjøbad. Fint å gå tur i parken også. Kan gjøres samme dag som akvariet. 

Sjekk "barn i byen", mulig det er noe aktiviteter for barn den uken dere er her. 

Dyremuseumet, greit om det regner. Samme med Leos lekeland. 

Anonymkode: c4db2...b2f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Lekeplass på >Tollbodkaien.  

Anonymkode: 6cb30...0e4

AnonymBruker
Skrevet

-Lekeplassene på fløyen
-Mange lekeplasser i Åsane. På uteområdet ved Åsane Arena er det et par lekeplasser. 
-Fysak og trampolinepark (husker ikke navnet) ligger i Åsane. 
-Er enkelte åpne gårder i nærheten om dere bruker bil. Usikker på om de er åpen i ferien.
-dra på strender, Vollane og Grønskjæret, dersom dere ønsker det nærmest Åsane.
-Gamle Bergen. Fint område for barn å løpe rundt. De finner alltids på noe. Man må ikke ha lekeplass. 
-ADO har fint barnebasseng 
-Gøye lekeapparater ved Tollboden i sentrum.
-Ta med sparkesykkel eller sykkel om dere kjører og har plass. Barn får mye utløp for energi med det. Og plutselig blir alle plasser enda kjekkere. 

Anonymkode: 75704...6d8

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...