Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det et jo dama som er drittsekk, i så fall. Hun nekter ham noe som mange ser på som en menneskerett. 

Anonymkode: 1611c...5c7

Sex er ikke en menneskerett.

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (8 minutter siden):

Sex er ikke en menneskerett.

Manglende sex rettferdiggjør heller ikke utroskap. Det gjelder også i tilfeller som her, hvor det ikke er emosjonelt, bare fysisk. Hun burde gå. 

Selv om sex ikke er en menneskerett, så er det en viktig del av det å være i et monogamt forhold. Et sexløst forhold mangler noe viktig. Skal man bare bo og henge sammen ville det vært bedre å bo med en kompis.

Anonymkode: d2bc4...9bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært min mann hadde jeg aldri snakket med han igjen, og jeg hadde blitt kvalm av han. Hvordan andre velger å håndtere slikt bryr jeg meg ikke spesielt mye om, men det er ikke en person jeg hadde involvert videre i livet mitt.
Å kjøpe andres kropp er for avskyelig.

Anonymkode: faff8...299

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En av mine aller nærmeste venninner har funnet ut at mannen hennes gjennom 20 år (ingen barn), har vært utro mange ganger (over 20 ganger) det siste året. Dette har skjedd på massasjesteder, og han unnskylder seg med at han er sexavhenig.

Allikevel har hun ikke gått fra han, og snakker om det som om hun er villig til å gi han en sjanse til, hvis han vil jobbe for forholdet. Han har sagt at HAN trenger tid til å tenke på om han fortsatt vil være gift med henne!

Jeg har lovet henne å ikke si det til noen vi kjenner, men jeg synes det er så vanskelig å vite om dette, og enda vanskeligere at hun ikke virker sint på han, og ikke bare har pakket tingene sine og gått!

Jeg har fortalt henne hva jeg mener, men prøver jo å være lyttende og anerkjennende, slik at hun føler det trygt å prate med meg. Det er selvfølgelig opp til henne, men jeg klarer ikke å forstå valget hennes. Dette er noe jeg aldri kunne ha godtatt, og jeg hadde ikke orket å forholde meg til mannen i det hele tatt, om det hadde skjedd meg.

Hva ville du ha gjort hvis du fant ut dette om mannen din?

Er det bare meg som synes det er helt utilgivelig?

Anonymkode: 2f296...976

😂 

Da jeg fant ut at min eks-samboer var utro med en kollega, så ble jeg hjemme fra jobb dagen etter og tømte leiligheten min for alle hennes ting i mens hun var på jobb.

Jeg satt alle tingene hennes ut i gården og sendte henne en melding om at forholdet var over og at hun hadde et døgn på å hente alle tingene sine og legge nøkkelen i postkassen. Jeg skrev også at jeg ikke ønsket noe videre kontakt med henne og at hun ikke skulle ta kontakt via venner og kjente.

Så slettet og blokkerte jeg henne i «alle kanaler».

I løpet av en dag så var hun ute av livet mitt.

Anonymkode: ce204...849

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Manglende sex rettferdiggjør heller ikke utroskap. Det gjelder også i tilfeller som her, hvor det ikke er emosjonelt, bare fysisk. Hun burde gå. 

Selv om sex ikke er en menneskerett, så er det en viktig del av det å være i et monogamt forhold. Et sexløst forhold mangler noe viktig. Skal man bare bo og henge sammen ville det vært bedre å bo med en kompis.

Anonymkode: d2bc4...9bb

Om sex er den eneste forskjellen i relasjonen du har med kompiser og med kjæresten din, så har du et veldig spesielt forhold til både kompisene og kjærestene dine😅

Det du beskriver er mer et «FF-forhold». 

Det er faktisk ikke sånn at forholdet mangler noe vesentlig pga sex for alle. Det er ikke alle som har sex som noe «vesentlig» del av forholdet. De er ikke noe mindre kjærester av den grunn.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan ikke sitte her og fortelle hva hun skal gjøre. For mange er sex med en prostituert ikke så "alvorlig" som sex med f eks en på jobb hvor det fort kan bli følelser inne i bildet som kan true hele forholdet. Kvinner og menn har uansett tilgitt hverandre de groveste ting så det kan jo gå greit denne gangen også.

Anonymkode: ff542...50a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen forutsetning for å vite hvordan jeg ville reagert dersom jeg hadde opplevd dette, men jeg har jo noen umiddelbare tanker.. 

Har full forståelse for at du synes det er vanskelig å forstå hennes valg, men det er fordi du ikke lever i hennes liv. Det er mye man ikke kan forstå om det ikke er ditt eget liv. Til og med i eget liv, er det ikke alltid vi forstår våre valg, tanker og følelser. 

Bare fortsett å støtt og være en god venninne for henne. Du kan jo fortelle henne at du synes det er vanskelig å forstå hennes valg, og spørre om hun ønsker å snakke med deg om det. Mulig hun klarer å gjøre det mer forståelig for deg. Det er jo ofte veldig komplekst når det handler om et langt samliv der man har bygget et helt liv sammen. Det et helt umulig for andre å sette seg inn i hvordan det er å leve i andres samliv og partnerskap, men hun har nok sine grunner. Det er jo den letteste sak i verden å sitte på utsiden og dømme, noe helt annet å stå i situasjonen selv. 

Anonymkode: 7a7ca...b19

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt du kan gjøre er å være der for henne og gi henne gode råd og støtte.

Til syvende og sist er det et valg hun må ta selv og leve med konsekvensene.

Anonymkode: a18e6...236

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 13.46):

Det et jo dama som er drittsekk, i så fall. Hun nekter ham noe som mange ser på som en menneskerett. 

Er hun en drittsekk bare fordi at de har forskjellige behov for nærhet? Det er jo mannen som er drittsekken her. Han kan også velge å gå. Det er mange muligheter her.  Som de fleste av oss oppegående menn gjør hvis det er noe galt i forholdet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du også er sexavhengig. Det finnes hjelp å få.

Anonymkode: 85833...b9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sex er bare menneskerett for kvinner. I alle fall er det slik her på KG. 

Anonymkode: c2c8c...7b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 13.01):

En av mine aller nærmeste venninner har funnet ut at mannen hennes gjennom 20 år (ingen barn), har vært utro mange ganger (over 20 ganger) det siste året. Dette har skjedd på massasjesteder, og han unnskylder seg med at han er sexavhenig.

Allikevel har hun ikke gått fra han, og snakker om det som om hun er villig til å gi han en sjanse til, hvis han vil jobbe for forholdet. Han har sagt at HAN trenger tid til å tenke på om han fortsatt vil være gift med henne!

Jeg har lovet henne å ikke si det til noen vi kjenner, men jeg synes det er så vanskelig å vite om dette, og enda vanskeligere at hun ikke virker sint på han, og ikke bare har pakket tingene sine og gått!

Jeg har fortalt henne hva jeg mener, men prøver jo å være lyttende og anerkjennende, slik at hun føler det trygt å prate med meg. Det er selvfølgelig opp til henne, men jeg klarer ikke å forstå valget hennes. Dette er noe jeg aldri kunne ha godtatt, og jeg hadde ikke orket å forholde meg til mannen i det hele tatt, om det hadde skjedd meg.

Det jeg lurer aller mest på når jeg leser innlegget ditt, og tenker du selv burde reflektere over er, hvorfor er dette så vanskelig for deg? Jeg antar du har holdt på hemmeligheter for venninner før? Hvorfor er det så annerledes nå, og hvordan påvirler det deg hvis hun ønsker å gi forholdet en ny sjanse?

Anonymkode: 2bba5...e24

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi kan ikke sitte her og fortelle hva hun skal gjøre. For mange er sex med en prostituert ikke så "alvorlig" som sex med f eks en på jobb hvor det fort kan bli følelser inne i bildet som kan true hele forholdet. Kvinner og menn har uansett tilgitt hverandre de groveste ting så det kan jo gå greit denne gangen også.

Anonymkode: ff542...50a

Jeg vil si at sex med en prostituert er mye mer alvorlig enn et tilfeldig sidesprang med en på jobb. Et sidesprang kan være et resultat av en uheldig impulshandling der en har blitt revet med. 

Går man til en prostituert så er det en planlagt handling, der man både er bevisst utro mot partneren sin og utnytter en svakerestilt person i en vanskelig situasjon.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er for meg en soleklar dealbreaker. Hadde aldri kunnet tenne på, ha sex med og føle noe aom helst kjærlig ovenfor en mann som har vært utro mot meg med prostituerte(av alle ting). Dette er det to store grunner til:

1. svik

2. vi har totalt forskjellig menneskesyn 

Anonymkode: de9ff...926

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 13.01):

Hun synes vel det er greit å han får sine behov dekket andre steder? 

Anonymkode: 30b54...9ce

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prostituerte kommer i mange former. Noen er gift med horebukken.

Anonymkode: 592b5...b19

AnonymBruker
Skrevet

Det sier noe om egoisme på mange plan. Man ønsker sex, men med en person som utelukkende skal gi deg. Du trenger ikke gi noe til den andre. Den andre er en betalt arbeidskraft hvor det er den andres kropp og seksualitet som er salgsvaren og det man kjøper. 

Anonymkode: 2bba5...e24

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 13.40):

Hvis kona har krysset beina hele året er jo horekjøp neste steg. De fleste menn vil ikke leve sexløst

En veldig enkel løsning på dette er å gå fra kona, og så skille seg. Det er det som skiller drittsekker fra noenlunde oppegående folk.

Anonymkode: 17a07...35e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 13.40):

Hvis kona har krysset beina hele året er jo horekjøp neste steg. De fleste menn vil ikke leve sexløst

Du betaler da uansett ikke for sex…?

Anonymkode: 44ef8...90a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 16.04):

😂

Da jeg fant ut at min eks-samboer var utro med en kollega, så ble jeg hjemme fra jobb dagen etter og tømte leiligheten min for alle hennes ting i mens hun var på jobb.

Jeg satt alle tingene hennes ut i gården og sendte henne en melding om at forholdet var over og at hun hadde et døgn på å hente alle tingene sine og legge nøkkelen i postkassen. Jeg skrev også at jeg ikke ønsket noe videre kontakt med henne og at hun ikke skulle ta kontakt via venner og kjente.

Så slettet og blokkerte jeg henne i «alle kanaler».

I løpet av en dag så var hun ute av livet mitt.

Heldig du som ikke hadde barn med henne. Tenke deg situasjonen å ha barn og skulle fortsette kontakten herfra til evigheten 💃🏼

Anonymkode: 5010c...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...