Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En av mine aller nærmeste venninner har funnet ut at mannen hennes gjennom 20 år (ingen barn), har vært utro mange ganger (over 20 ganger) det siste året. Dette har skjedd på massasjesteder, og han unnskylder seg med at han er sexavhenig.

Allikevel har hun ikke gått fra han, og snakker om det som om hun er villig til å gi han en sjanse til, hvis han vil jobbe for forholdet. Han har sagt at HAN trenger tid til å tenke på om han fortsatt vil være gift med henne!

Jeg har lovet henne å ikke si det til noen vi kjenner, men jeg synes det er så vanskelig å vite om dette, og enda vanskeligere at hun ikke virker sint på han, og ikke bare har pakket tingene sine og gått!

Jeg har fortalt henne hva jeg mener, men prøver jo å være lyttende og anerkjennende, slik at hun føler det trygt å prate med meg. Det er selvfølgelig opp til henne, men jeg klarer ikke å forstå valget hennes. Dette er noe jeg aldri kunne ha godtatt, og jeg hadde ikke orket å forholde meg til mannen i det hele tatt, om det hadde skjedd meg.

Hva ville du ha gjort hvis du fant ut dette om mannen din?

Er det bare meg som synes det er helt utilgivelig?

Anonymkode: 2f296...976

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Viss hun «godtar» dette, er hun nok økonomisk avhengig. 

Anonymkode: 32762...fb8

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på at utroskap er det eneste han utsetter henne for, og at det foreligger et traumebånd som gjør det vanskelig for henne å gå.

Ikke press for mye, hun må gjøre dette i eget tempo

Anonymkode: 6d46c...447

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tenker du skal la være å dømme henne for hennes valg, men akseptere at de/hun er knyttet på en måte du kanskje ikke forstår.

Hva andre mener er ikke relevant for noe, men belastende for henne. 

(Når det er sagt kan jeg garantere at jeg aldri kunne vært utsatt for denne problemstillingen ettersom det strider mot grunnleggende verdisyn, på mennesker og særlig kvinner. Også må gjerne bedreviterne argumentere imot, men de tar feil.)

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt meg langt unna en som brukte prostituerte. Mange av dem er narkomane, og bærere av smitte. Fyfader for en ekkel mann. Å så skylde på avhengighet, som om han ikke selv, bevisst, tar valget med å oppsøke, avtale og gjennomføre kjøp av kvinner. 

Anonymkode: fd67c...d4b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

En av mine aller nærmeste venninner har funnet ut at mannen hennes gjennom 20 år (ingen barn), har vært utro mange ganger (over 20 ganger) det siste året. Dette har skjedd på massasjesteder, og han unnskylder seg med at han er sexavhenig.

Allikevel har hun ikke gått fra han, og snakker om det som om hun er villig til å gi han en sjanse til, hvis han vil jobbe for forholdet. Han har sagt at HAN trenger tid til å tenke på om han fortsatt vil være gift med henne!

Jeg har lovet henne å ikke si det til noen vi kjenner, men jeg synes det er så vanskelig å vite om dette, og enda vanskeligere at hun ikke virker sint på han, og ikke bare har pakket tingene sine og gått!

Jeg har fortalt henne hva jeg mener, men prøver jo å være lyttende og anerkjennende, slik at hun føler det trygt å prate med meg. Det er selvfølgelig opp til henne, men jeg klarer ikke å forstå valget hennes. Dette er noe jeg aldri kunne ha godtatt, og jeg hadde ikke orket å forholde meg til mannen i det hele tatt, om det hadde skjedd meg.

Du kunne holdt dette for deg selv, og ikke engang uttrykke det i forum her. Du vet ikke hvem du får svar fra her. 

Så tenk litt mer igjennom før du i det hele tatt uttaler deg, eller skal være henne hun har tillitt til. 

Anonymkode: 4a1c2...63e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kona har krysset beina hele året er jo horekjøp neste steg. De fleste menn vil ikke leve sexløst

Anonymkode: 1611c...5c7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde oppmuntret henne til å jobbe med selvrespekten.

Anonymkode: 6ecb6...f96

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis kona har krysset beina hele året er jo horekjøp neste steg. De fleste menn vil ikke leve sexløst

Snakk for deg selv. Et liv uten sex gjør ikke alle menn til totale drittsekker.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (1 minutt siden):

Snakk for deg selv. Et liv uten sex gjør ikke alle menn til totale drittsekker.

Det et jo dama som er drittsekk, i så fall. Hun nekter ham noe som mange ser på som en menneskerett. 

Skrevet

Sånn du skriver, ser det ut som mannen er sjef i forholdet, og hun er ikke sterk nok til å bryte ut selv. Stakkars dame, hva mer blir hun plaget med. Noen burde hjelpe henne.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det et jo dama som er drittsekk, i så fall. Hun nekter ham noe som mange ser på som en menneskerett. 

Nei. Mange ser ikke på sex som en menneskerettighet. Veldig, veldig, veldig få, enkle egoistiske mennesker, som hadde trengt en «ny start» eller diagnose  ser på menneskehandel og kvinners selvoppofring som et krav.  

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De har vært sammen i 20 år, hun vet om utroskap siste året. Når hans utroskap avsløres, så bruker han manipulasjonsteknikk... han skal vurdere om han vil fortsette å være sammen med henne. 

Om han var så usikker på forholdet burde han ha vurdert dette før han var utro.

Når han nå er avslørt, så burde han - om han ønsket å bevare forholdet og var en normal mann - ha tryglet om en ny sjanse, beklaget og allerede ha bestilt time til lege/psykolog for sin avhengighet.

Istedenfor velger denne mannen manipulasjon...

Jeg vil tro at din venninne mest trolig har vært utsatt for mye manipulasjon i dette forholdet, Ts. Jeg ville fisket litt i det, hvordan han egentlig er ellers. 

Anonymkode: 92004...021

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Blir kvalm bare av å lese om det. Fatter ikke hva venninnen din driver med. Det hadde vært fullstendig uaktuelt for min del. 

Han behandler menneskekropper som en handelsvare. For et bedritent menneskesyn noen menn har.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva jeg ikke hadde gjort? 🏃‍♀️ Løpt til kvinneguiden og bedt om råd i egen tråd.

Anonymkode: 37111...25e

Skrevet

Jeg tenker at det må din venninne få finne ut av selv. Noen ganger er det bedre å lytte enn å si alt man tenker. 

Jeg møtte en venninne i går, som kunne fortelle at en felles venninne ikke liker kjæresten hennes. Det er en typisk ting man slett ikke trenger å si. Jeg så jo at det hadde gått inn på vår venninne, som er glad i kjæresten sin. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er utroskap på linje med all annen utroskap, og så utsetter man sin partner for stor risiko for farlige kjønnssykdommer. Det finnes ikke noe rangering  av utroskap.

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dette er jo bare tullprat, da må denne guttungen gå ut av forholdet da ! Så hore så mye han bare ønsker. Dette er utroskap og et ultimat svik av de verste. Hun bør bare komme seg vekk fra han koste hva det koste vil, ja det kan bli trangt økonomisk, det kan man jobbe seg ut av. Den dritten hun nå sitter i kan hun ikke "jobbe" seg ut av, hun må bare stige ut av det og legge det bak seg for all fremtid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver er en av få ting, kanskje den eneste situasjonen, som for meg er 100% soleklar dealbreaker. Uten tvil. Min mor har opplevd det og brøt på dagen. Menn som betaler for sex er avskum.

Anonymkode: 0f3bb...52f

• Liker 3
Skrevet

De har vært sammen i 20 år, hun vet om utroskap siste året. Når hans utroskap avsløres, så bruker han manipulasjonsteknikk... han skal vurdere om han vil fortsette å være sammen med henne. 

Om han var så usikker på forholdet burde han ha vurdert dette før han var utro.

Når han nå er avslørt, så burde han - om han ønsket å bevare forholdet og var en normal mann - ha tryglet om en ny sjanse, beklaget og allerede ha bestilt time til lege/psykolog for sin avhengighet.

Istedenfor velger denne mannen manipulasjon...

Jeg vil tro at din venninne mest trolig har vært utsatt for mye manipulasjon i dette forholdet, Ts. Jeg ville fisket litt i det, hvordan han egentlig er ellers. 

Anonymkode: 92004...021

Kanskje han har sett hvor mye han har såret henne, og ikke vil fortsette pga det? En horekunde er ikke nødvendigvis blottet for empati. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...