Gå til innhold

Bunad til 17.mai eller konf 4 mnd senere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datter ønsker seg bunad til konfirmasjonen.  Her vi bor er det alltid konfirmasjon i mnd skifte aug/sept. Bør datter på bunad til 17.mai , og sånn sett få gaven tidlig, eller bør  i vente til konfirmasjonen.  Må jo bestille i sommer har vi fått beskjed om.

Anonymkode: d24e0...983

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville ventet til konfirmasjonen. Mistet litt betydning hvis det blir til 17. mai tenker jeg..

Anonymkode: 7dd54...10b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte at hun får den til konfirmasjonen i september. De fleste her gjør det slik. 
Tenker det er ekstra stas å bruke den for første gang i konfirmasjonen. 

Anonymkode: df21c...811

Skrevet

Vente til konfirmasjonen hadde også jeg gjort. Har hun bedt om å få den før, eller er det noe dere tenker på selv?

Når jeg var konfirmant så var det på våren, så litt annerledes, og var rett før 17.mai, men året før var vel jeg eneste som hadde bunad i 8.klasse. Jeg passet fremdeles såvidt barnebunaden min, noe som ikke var vanlig. De andre hadde pene klær, men ikke bunad, og jeg hadde tenkt det holdt, også kan hun bruke den igjen året etter heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi ventet til konfirmasjonen.

Hun ønsket veldig å få den til 17.mai, men vi ønsket at konfirmasjonen skulle være første gang den ble brukt. 
Kommer nok av 17.maier hun kan bruke den på.

Anonymkode: c325a...288

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (2 timer siden):

Vente til konfirmasjonen hadde også jeg gjort. Har hun bedt om å få den før, eller er det noe dere tenker på selv?

Når jeg var konfirmant så var det på våren, så litt annerledes, og var rett før 17.mai, men året før var vel jeg eneste som hadde bunad i 8.klasse. Jeg passet fremdeles såvidt barnebunaden min, noe som ikke var vanlig. De andre hadde pene klær, men ikke bunad, og jeg hadde tenkt det holdt, også kan hun bruke den igjen året etter heller. 

Vi har tenkt på etter å ha hatt venner som har valgt ulike tider...datter fikk festdrakt i fjor, da den siste arvebunaden i familien var blitt doe kort.  Hun har vokst veldig dette året, så jeg ble brått usikker på om festdrakt vil passe på 17.mai det året hun konfirmeres, den var nesten litt snau i år.....hun har masse venner me bunad, så vil nok føle seg litt utenfor uten på 17.mai. kan sjekke med venninner (om de skal få bunad, om de ønsker å konfirmere seg), og se om jeg blir noe klokere

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gitt den til 17.mai. Den er ikke noe mindre jev til konfirmasjonen allikevel, tenker jeg 

Anonymkode: 02087...6e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er konfirmasjon på våren, ha bunaden klar og bruk den på 17. mai. Men med høstkonfirmasjon syns jeg det er helt greit å vente. 

Anonymkode: 8a5f6...f29

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har tenkt på etter å ha hatt venner som har valgt ulike tider...datter fikk festdrakt i fjor, da den siste arvebunaden i familien var blitt doe kort.  Hun har vokst veldig dette året, så jeg ble brått usikker på om festdrakt vil passe på 17.mai det året hun konfirmeres, den var nesten litt snau i år.....hun har masse venner me bunad, så vil nok føle seg litt utenfor uten på 17.mai. kan sjekke med venninner (om de skal få bunad, om de ønsker å konfirmere seg), og se om jeg blir noe klokere

Jeg skjønner godt den med å skille seg ut, og at det kan være dumt. Hør litt rundt i miljøet, og se det an 😊

AnonymBruker
Skrevet

Her er konfirmasjonen i juni. Min datter brukte bunaden første gang på 17. mai. 

Anonymkode: a75b5...a9c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde gitt den til 17.mai. Den er ikke noe mindre jev til konfirmasjonen allikevel, tenker jeg 

Anonymkode: 02087...6e4

Det er jo absolutt noe med det å ha på seg bunaden for aller første gang. 

Anonymkode: c325a...288

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...