Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid 18 mnd etter nr 1. er i dag 6+2 og begynte i går og få litt murringer og kramper. De varer ikke lenge om gangen men jeg klarer ikke huske at jeg fikk slike sist? 
De kan gjøre litt vondt, ikke veldig vondt men ubehagelig ++.. 

er det noen her som har hatt keiser snitt også opplevd litt mer smerter i livmor pga arret kanskje? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid med min første og hadde kramper i starten, jeg tror det er helt vanlig 

Anonymkode: ad612...90c

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp fått nummer 2, begge tatt med hks. Hadde ingen forskjell i murringer/smerter i de to graviditetene, så jeg merka ingenting annerledes. Men det betyr jo ikke at andre ikke kan merke noe til det. 

Anonymkode: 5fda6...f9f

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke anbefalt å bli så fort gravid etter keisersnitt?

Anonymkode: 1b4c6...66a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde KS og fikk beskjed om å vente 12 mnd før jeg ble gravid igjen av legen som opererte meg. Så tenker TS er good altså. 

Venter nr 2 nå, har hatt en del «strekk-vondter» i blant. Vet ikke om det har sammenheng. Livmoren skal utvides uansett.

Anonymkode: eac2b...097

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er en myte at man skal vente 2 år. I USA er visst dette standard råd, men det er det ikke her. Noen får beskjed om å vente av ulike grunner, jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å vente av medisinske grunner etter HKS. 

… Men jeg ble uansett først gravid 2 år etter. Hadde en del mensmurringer første trimester. Jeg husker ikke om det var verre enn første gang. Men jeg kjente arret og var nok mer bevisst på det. 

Anonymkode: 82d17...371

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte vaginalt sist, men må si jeg har mye mer vondt i livmor/mage dette svangerskapet enn forrige. Har hatt mye smerter helt fra start. Jordmor sier det er fordi livmoren vokser fortere når den har vært gravid før - og dermed strekkes fortere og kan være mer vondt 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 1c407...277

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...