Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner at jeg blir irritert på kollega. Han kommer ofte for seint på jobb. Ikke mye men ofte 2-3 minutter flere ganger i uken. Og han sitter ofte lengere enn 30 minutter i pausene. Pga flere advarsler og at han ikke hører etter før vi andre også innstramninger. Jeg føler at dette er urettferdig og det gjør meg irritert på kollega. Men jeg kan vel ikke gjøre noe angående dette?

Anonymkode: f8706...376

AnonymBruker
Skrevet

Vet du om kollegaen også er først hjem på ettermiddagen? Eller om vedkommende bruker noen minutter av fritida si på kveld/helg?

Og blir det et bedre arbeidsmiljø av at folk passer på hverandre og står med stoppeklokka?

Jeg ville latt ledere som er betalt og ansatt til lederoppgaver ta seg av dette, og passa på meg selv.

Anonymkode: 240d0...2bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner at jeg blir irritert på kollega. Han kommer ofte for seint på jobb. Ikke mye men ofte 2-3 minutter flere ganger i uken. Og han sitter ofte lengere enn 30 minutter i pausene. Pga flere advarsler og at han ikke hører etter før vi andre også innstramninger. Jeg føler at dette er urettferdig og det gjør meg irritert på kollega. Men jeg kan vel ikke gjøre noe angående dette?

Anonymkode: f8706...376

Det er jo veldig urettferdig, så ikke rart du kjenner på det.  Dårlig ledelse som kommer med "fellesstraff" når det kun er en som ikke klarer å komme tidsnok og ta kun 30 minutt pause. 

Anonymkode: 2ac38...5db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser egentlig ikke hvorfor dette har noe å si for deg. Så lenge du ikke må sitte overtid som følge av det. Er jo bare å passe på seg selv. 

Anonymkode: 14b15...200

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du om kollegaen også er først hjem på ettermiddagen? Eller om vedkommende bruker noen minutter av fritida si på kveld/helg?

Og blir det et bedre arbeidsmiljø av at folk passer på hverandre og står med stoppeklokka?

Jeg ville latt ledere som er betalt og ansatt til lederoppgaver ta seg av dette, og passa på meg selv.

Anonymkode: 240d0...2bb

Jeg er jo helt enig i prinsippet om at man ikke skal følge med på kollegaer - jeg er leder og har ansatte med ulike løsninger og avtaler av ulike grunner. Men i dette tilfellet er det jo tydeligvis en leder som synes dette er et problem/ikke har avtalt at dette er ok med arbeidstaker - og i stede straffer alle. 

På vår jobb med sånne dilemmaer og ønske om innstramming forsøker vi å alltid spørre oss selv om dette er et problem i bedriften eller et personalproblem. Løsning på sistnevnte er ikke å stramme inn for alle andre, det har kanskje til og med ingen effekt på personen det gjelder og er også helt urimelig ovenfor alle andre. 

Anonymkode: 66c8d...3cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...