Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bruker dere av hodeplagg når dere vil beskytte dere mot solen?

Hjemme bruker jeg skaut og caps, men jeg får meg ikke til å bruke det ute i offentligheten, så jeg trenger tips ☺️

Anonymkode: 76676...27b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å utdype, jeg blir raskt overopphetet, og tåler direkte sol veldig dårlig, men det hjelper med et hodeplagg som skjermer.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke hodeplagg, takler det egentlig ikke , og bruker sjeldent lue om vinteren også 😅

Setter opp håret i en dott sånn at det ikke er noe skille i hodebunnen, da kommer ikke solen til og jeg smører meg heller godt i nakken og ansiktet opp mot hårfestet.. Gjør det samme med ungene for de kaster uansett av seg både solhatt og caps når de er ute å leker. 

Anonymkode: 147a2...ccd

Skrevet

Hatt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

For å utdype, jeg blir raskt overopphetet, og tåler direkte sol veldig dårlig, men det hjelper med et hodeplagg som skjermer.

Da får du enten kjøpe deg en hatt eller holde deg mest mulig i skyggen. 

Anonymkode: 3862d...2d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere flettede solatter, også av typen som er åpen på toppen - de gir bedre lufting, men skygger godt for ansikt. Kjøpt på reise i slike typiske turist-boder. 

På trening/fotturer bruker jeg bare vanlig caps. 

Men ofte grer jeg bare håret bakover, og setter det i en knute på toppen bak. Og bruker solbeskyttende spray. 

Anonymkode: 166b6...c09

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ofte solhatter av den flettede typen, f.eks. når jeg er ute på noe i byen, eller hvis jeg er i besøk hos noen hvor vi kan komme til å være utendørs. 

Hvis jeg på tur i skogen eller fjellet bruker jeg som regel en bøttehatt som sitter ganske godt på hodet. 

Når jeg er i båt/seiler bruker jeg en solhatt i bomull med snor under haken, så den ikke blir tatt av vinden. 

Jeg bruker ikke caps selv, for jeg synes ikke jeg kler det, men kunne nok gått med det, også, hvis jeg hadde funnet en jeg trivdes med. 

Anonymkode: 380a3...82f

Skrevet

Bruker ofte caps

AnonymBruker
Skrevet

Fikk smertelig erfare for to år siden da jeg for første gang var ute i sola og kjørte åpen bil. Ble skikkelig "stekt" i toppen og var syk i flere dager etterpå. Nå er det alltid caps i sola.

Anonymkode: ea5ab...5e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...