AnonymBruker Skrevet 15. juni #1 Skrevet 15. juni Smakte på en liten skinkebit som hadde siste forbruksdag i går, den smakte greit syntes jeg, men så leste jeg på google etterpå at man ikke burde spise etter siste forbruksdato 🤔🤔 gjelder dette etter 1 dag, uåpnet pakke. Tok 3 skinkebiter på rundstykkene mine men føler nå for å kaste de. Hva tenker dere? Anonymkode: 95d90...841
AnonymBruker Skrevet 15. juni #2 Skrevet 15. juni Uåpnet? Den hadde jeg spist. I dag. Kastet i morgen. Ligget åpen en uke i kjøleskap? Den hadde jeg kastet. Anonymkode: 571dc...549 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #3 Skrevet 15. juni Jeg har ofte spist skinke etter siste dato, smaker greit, lukter greit, ser greit ut, da er det greit. Skinke som begynner å bli dårlig får litt farge, nesten som diesel i vann, og blir litt slimete. Ikke spis det. Anonymkode: 14503...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #4 Skrevet 15. juni Etter siste forbruksdag er altså i morgen. Da er det helt trygt å spise. Siste forbruksdag tar også høyde for at du åpnet pakken for en uke siden. Dersom du åpnet den i dag er den trygg å spise i minst 2 dager til, sannsynligvis mye mer. Om det ser, lukter og smaker ok, er det trygt å spise. Anonymkode: 82c95...f0b 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #5 Skrevet 15. juni Okei, tusen takk! Da satser jeg på at det går fint å spise i dag! Siste forbruksdag var i går 14.06. Men åpnet den ikke før i dag, lukt og smak var grei så da går det nok fint 👌🏻 Anonymkode: 95d90...841
AnonymBruker Skrevet 15. juni #6 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Okei, tusen takk! Da satser jeg på at det går fint å spise i dag! Siste forbruksdag var i går 14.06. Men åpnet den ikke før i dag, lukt og smak var grei så da går det nok fint 👌🏻 Anonymkode: 95d90...841 Går nok helt fint Anonymkode: 14503...0b5
AnonymBruker Skrevet 15. juni #7 Skrevet 15. juni Om den ser fin ut og lukter greit, er det bare å spise, ja. Anonymkode: cdb0d...2cd
senior Skrevet 15. juni #8 Skrevet 15. juni (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tenker dere? Jeg tenkr at siste forbruksdato på kjøttvarer er en indikasjon som forutsetter blant annet oppbevaring ved en viss maksimumstemperatur. Jeg har kjøleskap som holder lavere temp. enn fersvaredisken i butikken. Det skulle indikere vesentlig lengere holdbarhet. Så hvis den lukter OK . . . Men jeg kjøper og spiser stort sett ikke kjøttvarer av type norsk "skinke", laget av sammenpressete trevler av kjøtt med diverse tvilsomme tilsetninger. Så hvis det er en slik du snakker om her, ville jeg hevet den rett i matavfallet . . . . Endret 15. juni av senior
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå