Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bor alene, pleier dere å bestille en liten pizza eller en stor pizza når dere bestiller takeway? Hva er best økonomisk? Lage pizza selv utgår her. 

Putter dere da bare restene i kjøleskapet og varmer den i ovnen eller mikro dagen etter?

Anonymkode: a91e3...f41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå bor jeg med mannen. Men vi bestiller alltid stor pizza, selv om vi som regel bare spiser litt over halvparten. 

Spises de neste 1-2 dagene, som regel et-par kalde slize til frokost/lunsj. 

Alene ville jeg nok ikke bestilt stor, det blir veldig mye rester. 

Anonymkode: 06a3e...ea7

AnonymBruker
Skrevet

Om det "lønner seg" med stor eller liten pizza kommer an på prisen per kvadratcentimeter (eller per areal generelt), og det er nesten alltid slik at stor pizza gir mer mat for pengene.Pizza er rund, og arealet øker med kvadratet av radiusen:

A = \pi r^2

Eksempel:

20 cm pizza:

Areal = π × 10² ≈ 314 cm²

30 cm pizza:

Areal = π × 15² ≈ 706 cm²

Så 30 cm pizza er mer enn dobbelt så stor, men er ofte ikke dobbelt så dyr. 

Anonymkode: 27a6c...024

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å bestille stor da jeg bodde alene, så hadde jeg mat for de neste to dagene også. 

Anonymkode: 5971d...ba2

• Liker 2
Skrevet

Det går ann å fryse pizzastykke også, så selv om jeg er alene bestiller jeg stor pizza og så fryser jeg heller ned noen stykker om det skulle bli for mye. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ikke alene, men vi bestiller pizza fra Dominos i blant. Noen ganger bestiller jeg en-manns-pizza, men har jeg lyst på rester dagen etter, tar jeg en stor. 

Pizzarester dagen etter spiser jeg som regel uoppvarmet, da jeg syns pizza er godt kald også (ikke kjøleskapskald, men romtemperert). Det samme gjør sønnen min som oftest. En sjelden gang hiver han et stykke pizza i mikroen om han gidder.

Anonymkode: bfdf7...e5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor alene og bestiller alltid stor. Spiser restene kalde neste dag til frokost og lunsj.

Anonymkode: 9af41...fae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestiller stort sett alltid en stor da jeg tenker jeg får mer for pengene, også mtp prisen for levering (har ikke bil). Bor alene og varmer restene i airfryer i to dager etterpå. :ler: 

Anonymkode: acd7a...d67

Skrevet

Bestiller alltid stor. Restene legger jeg i kjøleskapet og blir lunsj på jobb neste dag. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Bestiller en stor og har middag i 2 dager av den

Anonymkode: 3f1e8...01f

Skrevet (endret)

Beste økonomisk er jo å hente pizzaen selv. Penger å spare på det. Kjøper aldri liten eller medium, kun stor. Også med økonomi å gjøre. Bestiller ikke brus til, er bare et fordyrende ledd. Men hvitløksdipp er jo et must. Nå er jeg langt forbi den alderen med pizzahjembestilling, det var morsomt en stund når man var ung men man ser jo at det er dyrt å holde på sånn i lengden. Det har vel ofte med livsstil å gjøre og dumme uøkonomiske valg man tar når man er ung.

PS! Peppes Pizza var forresten mye bedre før.

Endret av ThereGoesBob
Skrevet

Er alene og kjøper stor. Restene fryses, og så varmer jeg i airfryer noen minutter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...