Gå til innhold

Middels myk madrass for dårlig rygg ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen anbefalinger om en rimelig en?  Jeg sliter med dårlig rygg. Jeg har for hard madrass . Men trenger en rimelig madrass som kan leveres på døren av firmaet. Ikea ? 

Anonymkode: 1f0a0...c61

AnonymBruker
Skrevet

Fast madrass er det beste for dårlig rygg, men det er ulike fasthetsgrader og man må prøve seg frem.

Jeg har ødelagt rygg og nakke og kjøpte meg Jensen seng til 20 000, fordi jeg var desperat.

Kjæresten hadde en billig ikea seng til under 3 tusen som var fastere enn min.

Har endt opp med å bruke kjærestens seng og satte min på lager.

Du må kjøpe seng som har "tilfreds garanti", slik at du kan levere tilbake innen en viss tid hvis den ikke passer.

Har man dårlig rygg, merker man ikke hvilken seng som er god når man prøver i butikken i full fart.

Å kjøpe seng med hode og fotende som kan heves og senkes er lurt når man har dårlig rygg, for da kan madrassen tilpasses lettere.

Anonymkode: e2588...d68

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør aller helst dra til f.eks ikea og prøve ut madrasser! For det er ikke sikkert du syns en myk madrass er best når du prøver!

Anonymkode: 21053...7f0

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp heller en litt mykere overmadrass, myke madrasser er ikke bra for dårlig rygg .

Anonymkode: 873ed...8ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fast madrass er det beste, men man skal jo ha en madrass hvor kroppen faktisk synker ned også - ikke ligge oppå madrassen. Riktig overmadrass og hodepute vel så viktig.

Ikea er det som har ødelagt ryggen min, så har ingen anbefalinger der. Jeg sverger til Svane, Wonderland, eller Jensen. Alle kan leveres. Mange forskjellige modeller og priser, så du må prøve i butikk. Møbelringen har eget merke hvor noen av modellene kan være ok. Be om veiledning. 

Har du vond rygg så er det også viktig å trene kjernemuskulatur.

Anonymkode: 35585...950

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har noen anbefalinger om en rimelig en?  Jeg sliter med dårlig rygg. Jeg har for hard madrass . Men trenger en rimelig madrass som kan leveres på døren av firmaet. Ikea ? 

Anonymkode: 1f0a0...c61

Rimelige er de ikke, men Tempur er det beste du kan få. 

Anonymkode: e51fc...ec6

Skrevet

Jeg har scoliose, etpar prolapser og i tillegg til muskelplager  og spenninger fra kronisk migrene var Tempursengen redningen for min del men den var ikke akkurat billig nei.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...