AnonymBruker Skrevet 1. juli #81 Skrevet 1. juli Jeg er i «Syden» nå, rundt 31-32 grader. Etter å ha lest denne tråden justerte jeg opp aircon til 27 grader, bare for å se, og det fungerte faktisk helt utmerket. Jeg har ellers ligget rundt 21-22 grader. Har aldri blitt syk, uansett temperatur. Anonymkode: 23376...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #82 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Myndighetene i de aktuelle land går ut med advarsler og turistattraksjoner stenger. Det er ikke skremselspropaganda men reelt fare for liv og helse. Anonymkode: 78dba...575 Ja ja. Skal til Sør-Spania om en uke, og dette er værmeldingen. Det ser ikke ut som en krakilsk lava-død i mine øyne, men forstår jo at for mediene så er det om å gjøre å få de feteste og mest dramatiske clickbait-overskriftene. Anonymkode: 4aa7c...8dd 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #83 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er i «Syden» nå, rundt 31-32 grader. Etter å ha lest denne tråden justerte jeg opp aircon til 27 grader, bare for å se, og det fungerte faktisk helt utmerket. Jeg har ellers ligget rundt 21-22 grader. Har aldri blitt syk, uansett temperatur. Anonymkode: 23376...7b2 Nei da. Du koker. Blodet er lava. Alle sør for Tyskland er døde av heteslag. Anonymkode: 4aa7c...8dd 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #84 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg syns det er veldig synd hvordan tradisjonelle medier lesser ut med store mengder skremselspropaganda mot sydenferier. Bilder av Europa som de fargelegger i skremmende, glorete lavafarger og skriver "død!!!" under, osv. Var selv på Mallorca i juli i 2 uker i 2023, og det var sjukt digg. Vi lå på stranden hver eneste dag, det var mild og deilig bris, og det eneste vi oppbevarte i skyggen var vannflasker og mat. Hadde med unger på 5, 10 og 12 år. Anonymkode: 4aa7c...8dd Mallorca i juli 2023 hadde da ikke det temperaturene det nå er snakk om mer enn noen timer et par dager Anonymkode: 306af...288
AnonymBruker Skrevet 1. juli #85 Skrevet 1. juli 35 grader er helt supert det i sydenland om en er ved sjøen 🤩 Anonymkode: 1c22d...6f7 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #86 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mallorca i juli 2023 hadde da ikke det temperaturene det nå er snakk om mer enn noen timer et par dager Anonymkode: 306af...288 Det var som regel oppe i 35-40 grader på ettermiddagene, men da lå jo vi på stranden og solte oss og badet masse. Skjønner jo at det blir mye varmere i innlandet hvor det ikke blåser, og hvor folk må jobbe i stedet for å bare sitte på rumpa og spise is slik vi gjorde. Anonymkode: 4aa7c...8dd 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #87 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei da. Du koker. Blodet er lava. Alle sør for Tyskland er døde av heteslag. Anonymkode: 4aa7c...8dd 🤣🤣🤣🤣 Ja, ikke sant! Ellers hadde jo ikke Dagbladet hatt clickbait, da måtte de skrevet om f*tta til sykepleiere igjen. Anonymkode: 23376...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #88 Skrevet 2. juli TS her. Hadde glemt av denne tråden og morsomt å se at det fortsatt er aktivitet her, jeg er kommet hjem fra Rhodos og det gikk bedre enn forventet, selv om det også ble noe varmere enn 35 grader midt på dagen, og jeg hadde en fin tur Varmen oppleves ganske annerledes enn den gjør hjemme enn der jeg kan slite i 26 grader, som nok skyldes bading og vind, og muligens luftfuktighet? Det var ganske høye temperaturer, bikket allerede 31/32 grader de fleste dager ved frokost, før det ble rundt 34-36 grader de fleste av dagene på det varmeste. Nest siste dagen var det 37-38 grader, og de sa også at det var målt 40 grader flere plasser. Den dagen kjente vi det, var gjennomsvett bare av å gå opp og ned fra stranden, men vi tok oss en tur i båt på det varmeste på dagen. Rundt 16-17 hadde temperaturen gått litt ned og jeg klarte å faktisk sole meg ved bassenget ved hjelp av nedkjøling i basseng i mellom, noe jeg ikke hadde trodd på forhånd at jeg ville klare, men da var jeg nok litt avklimatisert. Var ellers flink til å ta pauser fra solen, bruke parasoll, solhatt og avkjøle meg i bassenget. Og drakk mye vann, og spiste godt. Unngikk å sole meg mens UVen var på 11. Solgte meg mest på morgen og ettermiddag. Det hjalp også mye at det var en del vind, spesielt de første dagene, noe som visstnok er ganske uvanlig på den siden av øyen. Den første fulle dagen vår var temperaturen bare på 31 grader på det varmeste, så vi fikk en myk start. Alt i alt taklet jeg varmen mye bedre enn jeg forventet, og nå som jeg sitter i kalde Norge savner jeg det litt selv om det av og til var litt plagsomt å komme ut av døren og føle at man blir truffet av en bølge av veldig varm luft. Endte opp med å ha aircondition på 22/23 grader, og det fungerte ypperlig. Men, det er et tankekors at det bare blir varmere og varmere i sør-Europa. Jeg ville nok ikke sjanset på å reise i dette tidsrommet flere ganger i det området, for neste gang så er kanskje slik det var på fredag normen, og det vil nok bli ganske uhyggelig over flere dager. Vi ble også fortalt av en lokal at temperaturene som var nå, vanligvis ikke dukket opp før i juli og august, så temperaturene var over normalen... Anonymkode: a1eb5...5a5 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #89 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): TS her. Hadde glemt av denne tråden og morsomt å se at det fortsatt er aktivitet her, jeg er kommet hjem fra Rhodos og det gikk bedre enn forventet, selv om det også ble noe varmere enn 35 grader midt på dagen, og jeg hadde en fin tur Varmen oppleves ganske annerledes enn den gjør hjemme enn der jeg kan slite i 26 grader, som nok skyldes bading og vind, og muligens luftfuktighet? Det var ganske høye temperaturer, bikket allerede 31/32 grader de fleste dager ved frokost, før det ble rundt 34-36 grader de fleste av dagene på det varmeste. Nest siste dagen var det 37-38 grader, og de sa også at det var målt 40 grader flere plasser. Den dagen kjente vi det, var gjennomsvett bare av å gå opp og ned fra stranden, men vi tok oss en tur i båt på det varmeste på dagen. Rundt 16-17 hadde temperaturen gått litt ned og jeg klarte å faktisk sole meg ved bassenget ved hjelp av nedkjøling i basseng i mellom, noe jeg ikke hadde trodd på forhånd at jeg ville klare, men da var jeg nok litt avklimatisert. Var ellers flink til å ta pauser fra solen, bruke parasoll, solhatt og avkjøle meg i bassenget. Og drakk mye vann, og spiste godt. Unngikk å sole meg mens UVen var på 11. Solgte meg mest på morgen og ettermiddag. Det hjalp også mye at det var en del vind, spesielt de første dagene, noe som visstnok er ganske uvanlig på den siden av øyen. Den første fulle dagen vår var temperaturen bare på 31 grader på det varmeste, så vi fikk en myk start. Alt i alt taklet jeg varmen mye bedre enn jeg forventet, og nå som jeg sitter i kalde Norge savner jeg det litt selv om det av og til var litt plagsomt å komme ut av døren og føle at man blir truffet av en bølge av veldig varm luft. Endte opp med å ha aircondition på 22/23 grader, og det fungerte ypperlig. Men, det er et tankekors at det bare blir varmere og varmere i sør-Europa. Jeg ville nok ikke sjanset på å reise i dette tidsrommet flere ganger i det området, for neste gang så er kanskje slik det var på fredag normen, og det vil nok bli ganske uhyggelig over flere dager. Vi ble også fortalt av en lokal at temperaturene som var nå, vanligvis ikke dukket opp før i juli og august, så temperaturene var over normalen... Anonymkode: a1eb5...5a5 Det virker som folk tror klimaendringer fører til enorme temperaturøkninger. De neste 10-15 årene vil gj.snittlig global overflatetemperatur øke med ca. 0,1-0,2C. Tror du virkelig det vil føre til uutholdelige somre i "syden"? Det vil føre til en gjennomsnittlig høyste dagstemperatur på ca. 0,5C varmere enn i dag (32,5 vs 32 i Roma). Antall dager over 40C vil øke fra 1-3 til ca. 2-5 på f.eks. Sicilia, Kreta og sør-Spania. Høyeste temperatur ila hetebølgene vil øke med ca. 0,5C. Klimaendringer er reelle, men hysteriet om hetebølger er fullstendig absurd. En vanlig ferie på Kreta eller Sør-Spania i 2010 og 2030 ville være helt umulig å skille for en turist, om en ikke faktisk førte systeamtisk statistikk over flere somre.. Anonymkode: 5bc88...408 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå