AnonymBruker Skrevet 16. juni #61 Skrevet 16. juni Mayamus skrev (23 timer siden): Alenemor til tre, og eier huset mitt 100% selv. Nå har det en takst på 3.7 millioner. Jeg har rundt 1.8 millioner igjen på lånet. Betaler 10 000 i måneden på lånet. Låste renten før den steg. Har utbetalt litt over 40 000 i måneden og føler vi sitter greit i det. Jeg sitter med en god egenkapital den dagen jeg selger, jeg sparer til pensjon. Stolt av at jeg har klart å oppnå alt dette med hard jobbing alene. Banken eier huset, mener du Anonymkode: 4a117...7ea 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #62 Skrevet 16. juni Boligen kosta oss 5,5 mill for 12 år siden, og ville fått en verdivurdering i dag på det dobbelte (basert på priser for tilsvarende boliger/standard i nabolaget). Vi er to stk som eier sammen, og vi har 2 mill i lån. Betaler 25 000 i måneden for renter og avdrag. Har igjen 9 år på lånet. Anonymkode: 5ff9b...413 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #63 Skrevet 16. juni Du får ikke representative svar på kg. Anonymkode: 21d6e...b7c
Nettrollet Skrevet 16. juni #64 Skrevet 16. juni Mayamus skrev (På 15.6.2025 den 9.20): Alenemor til tre, og eier huset mitt 100% selv. Nå har det en takst på 3.7 millioner. Jeg har rundt 1.8 millioner igjen på lånet. Betaler 10 000 i måneden på lånet. Låste renten før den steg. Har utbetalt litt over 40 000 i måneden og føler vi sitter greit i det. Jeg sitter med en god egenkapital den dagen jeg selger, jeg sparer til pensjon. Stolt av at jeg har klart å oppnå alt dette med hard jobbing alene. Omg. Hus til 3,7mill. Det er langt utenfor Oslo. 1
Mayamus Skrevet 16. juni #65 Skrevet 16. juni Nettrollet skrev (6 timer siden): Omg. Hus til 3,7mill. Det er langt utenfor Oslo. Heldigvis består Norge av mer enn bare Oslo🤪 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni #66 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Banken eier huset, mener du Anonymkode: 4a117...7ea I dette tilfellet eier jo den du siterer faktisk mer av huset selv enn det hun skylder banken, så hvordan går du det til å være at banken eier huset? Anonymkode: 74500...089 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni #67 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Banken eier huset, mener du Anonymkode: 4a117...7ea Du kan jo kjøpe hus selv hvis du vil? Du fremstår bitter og usikker påegne valg. Til ts: Jeg synes du tar gode valg. Ingen vet om de blir gamle nok til å få tilbake pensjonen de har betalt inn i alle år. Frihet er uvurderlig. Så til spørsmålet, vi har et hus taksert til 9 mill, 2,4 mill i lån. Mer formue/penger i fond enn vi har lån. Alder har jo også noe å si, vi er i 40-50-årene. Anonymkode: aa7cb...d47 1
Knirke Skrevet 16. juni #68 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (54 minutter siden): I dette tilfellet eier jo den du siterer faktisk mer av huset selv enn det hun skylder banken, så hvordan går du det til å være at banken eier huset? Anonymkode: 74500...089 Så lenge banken har pant i huset kan de vel kreve det tvangssolgt hvis gjelden blir misligholdt? Ergo banken er den som til syvende og sist bestemmer over huset.
AnonymBruker Skrevet 16. juni #69 Skrevet 16. juni exictence skrev (På 15.6.2025 den 5.44): Så flott av deg. Det er ikke så spesielt at man klarer seg fint på 20 000 utbetalt i mnd når man ikke betaler noe gjeld. Uføre må klare seg på omtrent samme inntekt. Og da med husleie/boliglån. Så nei, enig med deg, det er ikke så spesielt å klare seg fint på 20.000 i mnd. Anonymkode: 6de33...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #70 Skrevet 16. juni Knirke skrev (1 time siden): Så lenge banken har pant i huset kan de vel kreve det tvangssolgt hvis gjelden blir misligholdt? Ergo banken er den som til syvende og sist bestemmer over huset. På hvilken måte er dette relevant når vedkommende det gjelder sitter greit i det og ikke har problemer med å betale på lånet sitt? Vedkommende har til og med låst renten før rentene steg. Anonymkode: 74500...089 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni #71 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 9.10): Du fremstår temmelig naiv, med dette innlegget. Hvilken utdannelse og jobb har du med så lav inntekt på en 50% jobb? Og som flere her nevner, tenker du ikke på hva som skjer dersom du blir arbeidsufør og at du en dag blir pensjonist? Eller a5 samboer finner seg en annen, alternativt dør fra deg? Hva står du tilbake med da? Hva er hensikten med å jobbe så lite som 50% når du er frisk og kan jobbe 100% ? 💯! Anonymkode: 0cc2f...2eb Dette er avsporing, og jeg er ikke ts, men det finnes da mange grunner til å kun jobbe 50%. Jeg jobber selv 50(men har mer utbetalt enn ts). Hvorfor? Fordi livet er så utrolig mye mer enn jobb. Jeg har barn jeg vil se vokse opp. De er barn så utrolig kort. Jeg vil få med meg alt. Jeg vil ikke at de skal ha en dødssliten og irritabel mamma som ser de et par timer hver dag etter barnehage, eller noen få timer etter skolen fordi de skal legge seg. Jeg vil være den som oppdrar de, finner på gøye aktiviteter med de, at de(og mannen) skal komme hjem til rent hjem og middag på bordet. Det er meningen for meg, og jeg elsker det. Jeg er kanskje ikke rik, men jeg er rik på kjærlighet. Anonymkode: ef4bc...a32 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #72 Skrevet 16. juni Jeg har lån og fellesutgifter på leilighet på til sammen 25.000. Det er vannbåren varme i leiligheten, så jeg betaler svært lite i strøm. Har årslønn på mellom 820 og 850k. Har ingen annen gjeld. Studielån og bil er nedbetalt. Anonymkode: c53b9...6b5 1
Mr X Skrevet 16. juni #73 Skrevet 16. juni Knirke skrev (På 15.6.2025 den 6.37): Hus til 5 millioner sammen med samboer? Dvs at hvis dere eier 50% hver er din andel 2,5 millioner. Hadde du satt inn 850.000 i fond med relativt beskjeden avkastning (8%) for 23 år siden og spart 2000 kr i måneden hadde du hatt 7 millioner i dag. Du hadde ikke hatt noe problem med å kjøpe bolig. Å bo er ikke gratis, selv om du er gjeldfri. Du har strøm, forsikringer, vedlikehold, kommunale avgifter mm. At du får 20.000 kr til å dekke alle utgifter og fortsatt har penger til overs er jo litt spesielt, men det er ikke det jeg forbinder med «heldig». Det er riktig rent matematisk det du sier, men for det første hadde vedkommede neppe fått et lån til denne summen i banken for å investere i fond. For det andre hadde vedkommende også vært uten egen bolig. Derfor er det et luftslott du presenterer.
AnonymBruker Skrevet 16. juni #74 Skrevet 16. juni Boliglån på 2,5, huset er verdt 8,5 ca. Vi betaler 34.000 i mnd på det lånet, har og lån på båt, på cs 1 million. Betaler 12000 på det, båten er verdt 3,5 million. Jeg jobber som jurist i kommunen, mannen som kaptein. Anonymkode: 5e1eb...a09 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #75 Skrevet 16. juni Huset er verdt 5mill, har lån på 3,6mill. 21.000 i lån og avdrag. Vi lever på én inntekt mens jeg omskolerer meg (900K). Kjøpte for 3 år siden, jeg var førstegangskjøper, mens han var andregangs. Jeg begynner i jobb etter sommeren, da får vi det mye romsligere, men klarer oss greit nå også (er bare oss to foreløpig). Vi ofret beliggenhet og kjøpte utenfor byen, verdt det for vår del. Anonymkode: a10e8...787
Knirke Skrevet 17. juni #76 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): På hvilken måte er dette relevant når vedkommende det gjelder sitter greit i det og ikke har problemer med å betale på lånet sitt? Vedkommende har til og med låst renten før rentene steg. Anonymkode: 74500...089 Vedkommende påsto at hun eide huset sitt 100%, med 1,8 millioner i restgjeld.
Hololo Skrevet 17. juni #77 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Banken eier huset, mener du Anonymkode: 4a117...7ea Knirke skrev (9 timer siden): Så lenge banken har pant i huset kan de vel kreve det tvangssolgt hvis gjelden blir misligholdt? Ergo banken er den som til syvende og sist bestemmer over huset. Knirke skrev (50 minutter siden): Vedkommende påsto at hun eide huset sitt 100%, med 1,8 millioner i restgjeld. Jeg har lån, men kan selge huset, bygge om eller rett og slett ta en hammer og gyve løst på alt jeg vil, forde jeg EIER boligen, jeg står som 100% eier og banken står med 0%, banken bestemmer ingenting. Ja de har sikkerhet i boligen selvfølgelig forde at de låne ut en god slump penger, men det betyr ikke at de har noe bestemmelserett over boligen, kommentarer som dette er bare så uffatelig dumme. Om du ikke betale andre regninger så kan det gå så langt at du får trekk på lønna, eier vi ikke vår egne penger da? Bitterhet og sjalusi lenge leve. 7
AnonymBruker Skrevet 17. juni #78 Skrevet 17. juni Har 1,6 i lån ( har aldri hatt over 2 mill) betaler renter og avdrag 10000 kr og betaler ekstra ca 5k-10000 kr hver måned Anonymkode: 6e6cd...d2e 1
Portia Catonis Skrevet 17. juni #79 Skrevet 17. juni Betaler 0 kr til banken og leier billig. Sparepengene får godgjøre seg andre steder. Å bo meg ihjel er uaktuelt. Det er kun på KG man må eie bolig og ha kjempelån for å være et verdig medlem av samfunnet. Virkeligheten er en helt annen sak. 1
Knirke Skrevet 17. juni #80 Skrevet 17. juni Hololo skrev (3 timer siden): Jeg har lån, men kan selge huset, bygge om eller rett og slett ta en hammer og gyve løst på alt jeg vil, forde jeg EIER boligen, jeg står som 100% eier og banken står med 0%, banken bestemmer ingenting. Ja de har sikkerhet i boligen selvfølgelig forde at de låne ut en god slump penger, men det betyr ikke at de har noe bestemmelserett over boligen, kommentarer som dette er bare så uffatelig dumme. Om du ikke betale andre regninger så kan det gå så langt at du får trekk på lønna, eier vi ikke vår egne penger da? Bitterhet og sjalusi lenge leve. Hva har bitterhet og sjalusi med saken å gjøre? Hvem er sjalu på hva og hvorfor? Vi snakker om en enkel definisjon og ordkløyveri, det er ingenting å ta sånn på vei for. Uansett, innlegget ditt er særdeles ufint, og en avsporing fra trådens tema.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå