Gå til innhold

Hvordan taklet du det å bli ghostet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller har du ghostet selv? Hva er grunnen til at folk ghoster? Mangel på respekt eller empati? Hvordan taklet du det å bli ghostet? Mann eller dame, kom med dine erfaringer! Takk

Anonymkode: c1391...064

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ghoster når folk er for innpåslitne. Sånne folk er det ikke hjelp i snakke med, det er bortkastet tid for begge.

Har ematien i orden.

Kvinne, 32.

Anonymkode: ce6fc...ce0

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ghoster mennesker som ikke har empati. Desverre er det mange av de og de forstår ikke vanlig språk, de er komplett tonedøve og har lite sosial IQ. Jeg har ingen problemer med å ghoste folk. Snipp snapp snute, du er jo faen meg ta helt ute. Sånne folk gidder jeg ikke å bruke to kalorier å være høflig mot. Blokkerer og får de vekk fra livet mitt 

Anonymkode: 2a87a...22b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da sletter jeg matchen og går videre.

Anonymkode: a008a...09c

Skrevet

Jeg har blitt ghostet en gang. Først ville jeg ikke tro på at han kunne gjøre noe sånn, for vi hadde en fin tone og samtalen gikk lett. Jeg skrev ikke noe galt, mener jeg selv. Men så sluttet han bare å svare på meldinger, nærmest over natten 🤔 Har aldri fått noen forklaring på hvorfor og har gitt opp fyren for lengst.... 

Har gått videre og funnet en annen fin fyr, som jeg har det veldig fint sammen med 🥰 Og vi har kontakt hver dag 😊 Det ønsker vi begge to 🥰 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eller har du ghostet selv? Hva er grunnen til at folk ghoster? Mangel på respekt eller empati? Hvordan taklet du det å bli ghostet? Mann eller dame, kom med dine erfaringer! Takk

Veldig sjeldent jeg har ghostet. Har ikke noe sans for det. 

Har gjort det i helst spesielle tilfeller, der jeg har opplevd å ikke bli respektert når jeg har gitt beskjed. Da er det innafor synes jeg. Har hatt mange utfordringer med min X der jeg har opplevd at han har vært skikkelig ufin mot meg. Slikt aksepterer jeg ikke, og han har skjønt at han må oppføre seg om han skal ha noe med meg å gjøre. Å kreve respekt når man ikke får den synes jeg er viktig, og det har fungert bra for meg heldigvis. 

Har selv blitt ghostet to ganger. Han ene kom tilbake, og har ikke ghostet meg siden. Vi er gode venner slik jeg opplever det. 

Så ghosting trenger ikke å være negativt. Kommer litt an på hva som er årsaken. Det beste er om man kan klare og avslutte på en grei måte, om man føler det er nødvendig.

Så er jeg selektiv i forhold til hvem jeg har kontakt med. Har som regel møtt dem på forhånd, eller kjenner dem litt fra før.

Anonymkode: 11963...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Om det bare var noen meldinger så trekker jeg på skuldrene og går videre. Av og til ender man opp med å ghoste hverandre etter treff om ingen helt kjente det og bare venter og ser om den andre sender melding.

Å blir ghosted et stykke ut i en relasjon er jo kjipt, men av og til blir det slik. Jeg gjestet vel strengt tatt den siste jeg datet, selv om det ikke var planen. Vi var på et par dates, hyggelig nok og han sendte melding om at jeg bare måtte si fra når jeg hadde tid igjen. Jeg fikk en litt kjip beskjed fra legen og glemte ham litt bort i en periode.

Ettersom han aldri etterlyste meg (jeg ville nok sendt én siste melding bare for å høre om alt var bra) antar jeg interessen ikke var så voldsom. Jeg var litt på gjerdet selv så gadd ikke begynne å forklare til en jeg knapt kjente. 

Anonymkode: c0d6a...2a8

AnonymBruker
Skrevet

Har ghostet selv, to ganger. Begge ganger menn som ikke tok hverken hint eller klar tale og ville overbevise meg om at jeg likte de.

Prøvde altså med annet først da ghosting er en uting, men de var så treige at det var det eneste som funket og jeg ble kanskje enda mer irritert fordi jeg ble tvunget til å oppføre meg som noen jeg ikke er.

Anonymkode: ad7bb...a3b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt ghostet et par ganger, og opplevd at de prøver å gjenoppta kontakten som om ingenting har hendt.

Hvis de er direkte på hva de vil, svarer jeg et høflig "takk for det, men jeg har gått videre"-svar.

Hvis de ikke sier noe direkte, men sender linker til å ting vi har snakket om, overser jeg det bare.

Har ikke ghostet dater, men har ghostet i vennskap. Kanskje det er feigt, men vet ikke helt hvordan jeg skal avslutte vennskap på en respektfull måte der personen er grei, men vi har vokst fra hverandre.

Anonymkode: fa554...d61

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg ghoster når folk er for innpåslitne. Sånne folk er det ikke hjelp i snakke med, det er bortkastet tid for begge.

Har ematien i orden.

Kvinne, 32.

Anonymkode: ce6fc...ce0

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ghoster mennesker som ikke har empati. Desverre er det mange av de og de forstår ikke vanlig språk, de er komplett tonedøve og har lite sosial IQ. Jeg har ingen problemer med å ghoste folk. Snipp snapp snute, du er jo faen meg ta helt ute. Sånne folk gidder jeg ikke å bruke to kalorier å være høflig mot. Blokkerer og får de vekk fra livet mitt 

Så deres verdier blir styrt etter andres oppførsel? Jeg ghoster aldri uansett, jeg takker for meg og ønsker lykke til videre, fordi jeg tror ikke på ghosting.

Kvinne 36. 

Anonymkode: 248de...907

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ghoster bare, når jeg har prøvd å si fra men mannen ikke vil gi seg, da "forsvinner" jeg eller er veldig opptatt og svarer ikke.

Syns det er surt å bli ghostet da, si fra for f... men gir det en uke uten en lyd, så er jeg ferdig med det. Gir de plutselig lyd fra seg da vingler de.

AnonymBruker
Skrevet
makkapakka skrev (3 minutter siden):

Ghoster bare, når jeg har prøvd å si fra men mannen ikke vil gi seg, da "forsvinner" jeg eller er veldig opptatt og svarer ikke.

Syns det er surt å bli ghostet da, si fra for f... men gir det en uke uten en lyd, så er jeg ferdig med det. Gir de plutselig lyd fra seg da vingler de.

Det er ikke ghosting tenker jeg, da har du sagt fra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt ghostet en gang. Da ble jeg så rasende forbanna at jeg fyrte avgårde en melding, sa at jeg nekter å la meg ghoste, og forlangte en forklaring 🤣

Dét fikk jeg, og forklaringen var ok. Utrolig nok tror jeg at jeg fikk satt meg selv i respekt (jeg kommer aldri til å forstå menn…). Vi treffes fremdeles en gang i blant, ett år etter. 

Anonymkode: 0e1c8...938

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så deres verdier blir styrt etter andres oppførsel? Jeg ghoster aldri uansett, jeg takker for meg og ønsker lykke til videre, fordi jeg tror ikke på ghosting.

Kvinne 36. 

Verdier? 

Ja i stor grad blir de det. Godt mulig du synes det er greit å være en dørmatte for rævhål og er like snill og søt uansett hvilke menneskelige handlinger du blir utsatt for men du om det. 

Newsflash: en må ikke ha kontakt med alle mennesker i hele verden bare fordi en har hatt et par samtale med de. Mennesker som er impåslitne drittsekker som har null sosiale koder har jeg absolutt ingen moralsk forpliktelse til å være ok med nei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Først  trist og lei. Og frustrert. Så blir jeg litt sint og syntes vedkomnende er feig. Så åpner øynene seg, og innser at vennen kanskje  ikke egentlig  var en venn ,  i takt med tilbakemeldinger  om alt som har foregått bak ryggen på deg. Oppdager at verden er bedre uten dårlige venner. Og man blir klar for å si nei takk, når de kommer krypende tilbake. 

Ble ghostet av en hel gjeng, etter det kom ett nytt par inn i flokken. Den ene var en slange. Jeg aner ikke hvorfor, men de andre trodde på hva dette mennesket sa. Så jeg sa til ene veninden min, at janmen jeg vet at hun blander sammen sannhet og løgn, fordi jeg vet at du ikke er sånn og sånn.jeg kjente jo vennen min godt. Så jeg sa at jeg forventet at mim venn også så dette,  at de påstandene ikke var riktig.  

Denne slangen oppløste  gruppa vår på 15, pg noen prøvde å komme tilbake  etterpå til meg, da jeg var først ut. Men de hadde utsatt meg for så mye dritt på veien til katastrofe, at jeg fant ikke tilitt til noen av dem. Spesielt  når de egentlig  lhente meg godt, og at det skulle så lite til, for å la meg gjennomgå. Da kan man ikke vente til alt er tapt,  og tro det er mer å hente. Da er jeg for min del ferdig

Anonymkode: f703c...81a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ghoster når folk begynner å slite meg ut psykisk. Og da etter at jeg har gitt beskjed om at jeg trenger en pause.

Jeg har aldri blitt ghostet. 

Anonymkode: dd413...260

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd at den personen som har ghostet deg kommer tilbake?

Kan man trekke seg unna på denne måten fordi man er redd for å snakke om følelser? At man opplever å bli overveldet? For det er det jeg tror skjedde med han som ghoster meg. Jeg kan ikke komme med en annen forklaring på det. Kanskje det ble for mye for han at jeg sa jeg var forelsket i han og ville satse på han, selv om han også innrømmet at han var forelsket i meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig det blir for mye og han trekker seg tilbake, men det er like fullt og helt et signal som du bør høre på uten å analysere og bortforklare. En annen forklaring kan være at han synes det ble mye, og følte at han måtte si at han også var forelsket i deg fordi du sa det og han ikke ville såre deg.

Poenget er: det spiller ingen rolle. Du må leve ditt liv og akseptere at han kuttet kontakt, skulle det plutselig vise seg at han var interessert kommer du til å få vite det, det kan ingen her spå. Det er handling som teller, ord er bare ord.

Anonymkode: ad7bb...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ghostet da jeg datet, og da var det fordi jeg faktisk var redd for personen jeg ghostet. Utenom det tilfelle, avsluttet jeg alltid på en ordentlig måte. Jeg har heldigvis aldri blitt ghostet av noen jeg fikk dype følelser for, så jeg var veldig likegyldig til det. Hadde min samboer ghostet meg etter en måneds tid da vi datet, ville jeg nok blitt veldig såret. 

Anonymkode: 80792...7d0

AnonymBruker
Skrevet

"Ghosting" er så teit uttrykk. Javel, så svarer han ikke, javel så svarer ikke jeg. Hva så...

Anonymkode: 310ef...5f8

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...