Gå til innhold

Flåttbitt. Vanlig utslett?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

3 gang jeg tegner rundt nå😅 går til legen i morgen 

Snapchat-1270698435.jpg

Anonymkode: 697a8...bd2

Bra! Det er best å få det sjekket. Håper du slipper mén av det.

Anonymkode: 65db1...c65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere hadde rett det var borrelia 😬 fått medesiner så satser på jeg blir fort frisk 

Snapchat-1723696172.jpg

• Hjerte 1
Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere hadde rett det var borrelia 😬 fått medesiner så satser på jeg blir fort frisk 

Snapchat-1723696172.jpg

God bedring.  Syns det er dårlig at legevakt ikke tok det mer seriøs.

Husker når sønn her ble bitt. Fikk komme rett inn på legevakta. På med antibiotika,  ble tatt faste blodprøver i 1 år, 

AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (23 minutter siden):

God bedring.  Syns det er dårlig at legevakt ikke tok det mer seriøs.

Husker når sønn her ble bitt. Fikk komme rett inn på legevakta. På med antibiotika,  ble tatt faste blodprøver i 1 år, 

Dumt ja men jeg kan skjønne at de syntes det så ut som allergi. Men han jeg var hos I dag tok det seriøst og det er jeg glad får 😊 har vært trøtt i noen dager og følt meg støl så det var nokk derfor 😅 men fikk hodeverk i natt ikke ille det holdt med paracet. Håper det ikke blir verre og at penicillinen tar det med engang 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt borrelia 3 ganger med slikt utslett som deg. Utslettet kom nøyaktig 16 dager etter jeg ble bitt. Du sier du har følt deg dårlig noen dager så da er det altså noen dager siden du ble bitt også. Da er det ikke allergi.....😉

Så er det doxycyklin/tetracyclin de normalt sett gir - 3 ukers kurs bør man få. 

Anonymkode: 80683...e65

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Snapchat-1723696172.jpg

Hvordan fikk du bekreftet at det var det?

Anonymkode: 1e231...ed4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvordan fikk du bekreftet at det var det?

Han så det. Spurte også om jeg har vært noe dårlig og tok en crp får og se om det spredde seg. Gikk ganske fort og det er jeg glad får , det er jo ikke så gøy og inn til legen😅 hater og ta medesiner da så syntes det er forferdelig at jeg skal ta 4 gram apocilin om dagen men får bare gjøre meg ferdig med det 😬

AnonymBruker
Skrevet

Han klaget om vondt i beinet. Vi så bitet på kvelden, og på morgenen  hadde ringen blitt større og klaget over vondt bein. Så fikk beskjed å komme rett inn

Anonymkode: d708a...7d3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snapchat-1723696172.jpg

Oj, så raskt det spredde seg! Jeg visste ikke at utslett fra borrelia kunne spre seg så fort. God bedring!

Jeg ser at du ikke liker å ta medisin, men det er viktig at du fullfører kuren selv om du skulle føle deg bedre om noen dager. 

Av ren nysgjerrighet: I hvilken kommune ble du bitt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Han så det. Spurte også om jeg har vært noe dårlig og tok en crp får og se om det spredde seg. Gikk ganske fort og det er jeg glad får , det er jo ikke så gøy og inn til legen😅 hater og ta medesiner da så syntes det er forferdelig at jeg skal ta 4 gram apocilin om dagen men får bare gjøre meg ferdig med det 😬

Åja. Så du har ikke testet at det faktisk er det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du bør kreve doxycycline! Penicillin er ikke det man skal gi ved borrelia infeksjon 

Anonymkode: 45021...db9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (4 timer siden):

Oj, så raskt det spredde seg! Jeg visste ikke at utslett fra borrelia kunne spre seg så fort. God bedring!

Jeg ser at du ikke liker å ta medisin, men det er viktig at du fullfører kuren selv om du skulle føle deg bedre om noen dager. 

Av ren nysgjerrighet: I hvilken kommune ble du bitt?

Agder mandal 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Åja. Så du har ikke testet at det faktisk er det?

Man kan ikke teste før det har gått flere uker og ingen skal vente 😅 legen kan se forskjell på det å hva en annet det kan være 😊

AnonymBruker
Skrevet

Doxyclince er bredspektret og vil mest sannsynlig ta det meste om det ikke har gått for lang tid(og det ikke har kommer c/o infeksjoner). Pecilin tar absolutt ikke mer enn overflaten og du blir ikke kvitt alt!! Det står at doxy er den medisinen som skal brukes! Vis legen det og krev i hvert fall 3 uker. Helst 4-6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Apocilin er IkKE rett antibiotika mot borrelia (virker kun mot annen type infeksjon). Du må kreve minst 3 uker med doxycycklin.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Man kan ikke teste før det har gått flere uker og ingen skal vente 😅 legen kan se forskjell på det å hva en annet det kan være 😊

Selvfølgelig kan man det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Apocilin er IkKE rett antibiotika mot borrelia (virker kun mot annen type infeksjon). Du må kreve minst 3 uker med doxycycklin.

Siterer denne. Huff,disse legene vet ingenting om flåttbårne sykdommer. Jeg fatter det ikke. Det er så mange borreli syke i dette landet som har fått «ME» eller fibromyalgi som diagnose. Så vi får klare oss selv eller dra til utlandet for behandling. Jeg vet alt om dette etter å ha vært borrelia syk i snart 5 år

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dumt ja men jeg kan skjønne at de syntes det så ut som allergi. Men han jeg var hos I dag tok det seriøst og det er jeg glad får 😊 har vært trøtt i noen dager og følt meg støl så det var nokk derfor 😅 men fikk hodeverk i natt ikke ille det holdt med paracet. Håper det ikke blir verre og at penicillinen tar det med engang 😊

leger skal ikke synse....Med så mye økende flått og boreliose så må de ta det seriøst!!!

Anonymkode: e6601...8c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått hjelp fra Polen. Altså antibiotika. Flere forskjellige. Samt en haug med tilskudd. Hjalp i begynnelsen,men jeg var for seint ute og ble bare sykere og sykere, Bakteriene sprer seg i hele kroppen og kapsler seg inn i celler, Har også bartonella som kommer med de værste nervesmertene du kan tenke deg( dette er en av mange c/o infeksjoner som kommer sammen med borrelia)Har også hatt flere. 
Dro så til Tyskland for å prøve en ny metode. Funka ikke. Nå tar jeg urter og kosttilskudd . Holder meg i live,men har jo ikke noe særlig liv. Så det er vanskelig.At ikke norske leger tar dette seriøst er en skam! Skam skam skam!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått hjelp fra Polen. Altså antibiotika. Flere forskjellige. Samt en haug med tilskudd. Hjalp i begynnelsen,men jeg var for seint ute og ble bare sykere og sykere, Bakteriene sprer seg i hele kroppen og kapsler seg inn i celler, Har også bartonella som kommer med de værste nervesmertene du kan tenke deg( dette er en av mange c/o infeksjoner som kommer sammen med borrelia)Har også hatt flere. 
Dro så til Tyskland for å prøve en ny metode. Funka ikke. Nå tar jeg urter og kosttilskudd . Holder meg i live,men har jo ikke noe særlig liv. Så det er vanskelig.At ikke norske leger tar dette seriøst er en skam! Skam skam skam!

..samt at jeg har brukt opp alle sparepengene mine..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...