Gå til innhold

Flåttbitt. Vanlig utslett?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snapchat-1708724493.jpg

Anonymkode: 697a8...bd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snapchat-1923297100.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Vet du at du har blitt bitt av en flått? Tegn en sirkel der utslettet går så ser du om det sprer seg utover. 

Anonymkode: c9b49...821

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg til legen med det der,fortest mulig. Det tyder på borrelia infeksjon. Mange får slikt utslett,og ikke typisk ring. Vær så snill å kreve lengst mulig antibiotika behandling,

Hilsen borrelia syk på 5.året…

Anonymkode: 45021...db9

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet du at du har blitt bitt av en flått? Tegn en sirkel der utslettet går så ser du om det sprer seg utover. 

Ja tok den av. Har ikke noe penn men har bildet og sammenligne med 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kom deg til legen med det der,fortest mulig. Det tyder på borrelia infeksjon. Mange får slikt utslett,og ikke typisk ring. Vær så snill å kreve lengst mulig antibiotika behandling,

Hilsen borrelia syk på 5.året…

Oy det var lenge!! God bedring❤️ har vært litt støl i armen et det noe symptom? Ja hørt at ring egentlig ikke er det vanligste i Norge men bare rødt utslett men ville trodd det skulle vært mye større 

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg visste jeg ikke jeg hadde blitt bitt engang. Ingen merke eller utslett. Så det skjer også. Ble bare sykere og sykere og tok tester i utlandet for dette, Da hadde det allerede spredd seg i hele kroppen og i nervebanene

Så krev antibiotika i morgen. Borreliose vil du ikke ha. Klem❤️

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja tok den av. Har ikke noe penn men har bildet og sammenligne med 

Da ringer du legevakt 116 117 og forhører deg, mulig de vil du skal komme dit med en gang før det utvikler seg. 

Skrevet

Signerer, du vil virkelig ikke ha borreliose. Men prognosene er gode dersom du får antibiotika raskt.

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo være jeg bare reagerer på spyttet også? Burde vell vente noen dager og se? Er jo veldig kjedelig og inn på legevakta vist det bare holder seg likt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan jo være jeg bare reagerer på spyttet også? Burde vell vente noen dager og se? Er jo veldig kjedelig og inn på legevakta vist det bare holder seg likt 

Er du seriøs?! Hadde vært på legevakta allerede om jeg hadde hatt det utslettet der etter flåttbitt! 
Om du er smittet med borreliose og det får utvikle seg, da kan du begynne å snakke om veldig kjedelig! Det er en alvorlig tilstand!

Anonymkode: f2c7a...49f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er vanlig å få en slik hevelse rundt stikkstedet, og det er helt ufarlig.

Om det blir mer rødlig og vokser så bør du ta kontakt med lege.

https://www.helsenorge.no/helse-og-miljo/insekter-og-skadedyr/flatt/#nar-skal-du-kontakte-lege

Ingen grunn til panikk

Anonymkode: 04f54...bc9

I artikkelen står det at man skal oppsøke lege hvis utslettet blir større enn 5 cm. Ut fra bildet ser det ut som utslettet er så stort. Så da er det all grunn til å oppsøke lege.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du får vente å se om du får lammelser i ansiktet , nervesmerter i rygg og nakke og litt svimmelhet da vet du , er du ekstra heldig blir du så dårlig at du ikke klarer å ringe etter ambulanse engang 🤡

Ring legevakt du. Kjedelig å ende opp alvorlig syk. Og om det bare er en reaksjon i huden så er jo det supert! Men det vet du ikke nå… det kan ta mange dager før symptomene slår inn, men når du først har fått det så er det et lite helvete. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Snapchat-1923297100.jpg

Flåttbitt med ring rundt skal straks til lege og behandles med antibiotika. Ingen av delene får du ved å opprette en tråd på kg. 

Anonymkode: e4d35...66f

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Fant noe og tegne med i går og det har gått ganske langt utforbi ringen så ringte legen og fikk video time av dem. De syntes det så veldig ut som jeg var allergisk så jeg skal se det andre til i morgen 😊 

AnonymBruker
Skrevet

*se det an 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ringt legevakta å forhørt meg.

Sønnen her gikk på behandling i flere mnd 

Anonymkode: d708a...7d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fant noe og tegne med i går og det har gått ganske langt utforbi ringen så ringte legen og fikk video time av dem. De syntes det så veldig ut som jeg var allergisk så jeg skal se det andre til i morgen 😊 

Fy faen det er så jævlig mange ubrukelige leger når det kommer til flått. Håper du får akkuttime hos fastlegen i morgen og at han har litt peiling. Bare å krysse fingrene for det er helt bingo for tida. 😕

Anonymkode: 45e1d...9dd

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

bilder hjelper jo ikke på å se om ringen blir større når du ikke har noe å måle mot 🙅‍♀️ folk altså! Kom deg til legen! 

Anonymkode: e12a1...308

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...