AnonymBruker Skrevet 14. juni #1 Skrevet 14. juni Som overskriften sier.. jeg har en liten på fem år, og det smerter meg å si det, men jeg er så sliten av han… han er størst av tre, har to lillebrødre på 2 og 1 år.. Jeg er alene med barna for det meste av tiden, far er mye borte i jobb. Jeg har ganske sterk mistanke om ADHD, han sitter virkelig aldri helt rolig, lyden hans går i ett kjør fra kl 5:30 om morningen til 19:30 og gjerne senere på kvelden. Det er mye lyd, HØY lyd, og masse grimaser. Han er som regel flink til å ta imot beskjeder da vi er på butikken, og vi samarbeider godt da vi er «utendørs».. men innenfor husets fire vegger? Han tar ikke imot noen beskjeder, han gjeiper, spytter, slår og hiver ting(noe INGEN andre i husstanden har gjort noen gang!) når han blir sint og føler seg misforstått. Han har begynt å få slike ideer og har virkelig null impulskontroll, så vi rekker ikke reagere før skaden allerede er gjort(knuse utelykter fordi «jeg hadde lyst», knuse karafler, kaste grus på bilen..generelt det man ville kalt hærverk hvis han var 11 år gammel).. jeg må gi samme beskjed kanskje 8-9 ganger før jeg når inn! Han vil ikke kle på seg selv, og trenger gjerne hjelp til alt selv om vi vet han får til.. i dag måtte jeg faktisk bare gå for meg selv å stupgråte i fem minutter fordi jeg er så ekstremt sliten av dette og jeg føler at alt jeg gjør er feil uansett. Jeg blir så frustrert og sint og lei meg og jeg føler på enkelte dager at han vil være ekkel med meg bare for å være det.. jeg har alltid vært så ekstremt konsekvent på oppførsel og respekt, så jeg skjønner ikke hvordan det har blitt sånn ila siste halvår.. det er riktig nok MASSE kos og kjærlighet i han også, han er en utrolig klok liten herremann med løsninger på alt.. men siste tiden nå har vært HEFTIG. jeg har fortalt i bhg at vi har det litt heftig om dagen, at jeg sliter litt med kommunikasjonen, og da jeg har spurt hvordan han opptrer i bhg så får jeg høre at han er en av de enkleste barna, en av de barna som de voksne må mase minst på, kler på seg selv og fikser alt selv. Han sitter gjerne litt urolig på stolen og skal gjøre seg ferdig med sine ideer før han tillater å ta inn andre beskjeder, men dette ser de på som normalt ift alderen.. noen tips til hva jeg kan gjøre? Hvordan kan jeg motivere han i riktig retning når jeg blir trigget som mest, og hvordan kan jeg nå frem uten å måtte bli sint og sur og gi beskjeden 8-9 ganger.. Anonymkode: 99015...972
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå