AnonymBruker Skrevet 14. juni #1 Skrevet 14. juni Hvor mange av dere har barn som går første året på videregående skole som ikke har begynt å drikke og feste ennå?. Anonymkode: 104eb...d2f
AnonymBruker Skrevet 14. juni #2 Skrevet 14. juni Hun er 16 her, og drikker ikke. Vi har sagt tydelig hva vi føler om det i heimen, men kommer ikkke til å bastant nekte hvis hun vil. Inntil videre så har hun ikke interesse for det. Anonymkode: 03b9a...1c7
AnonymBruker Skrevet 14. juni #3 Skrevet 14. juni Mi går 2.året og er enda ikke begynt. Hun går idrettslinja og er mest opptatt av trening, skole og så henger jentegjengen ofte hjemme hos oss i helgene. Anonymkode: 3ffef...df4
AnonymBruker Skrevet 14. juni #4 Skrevet 14. juni Alle våre tre er ferdig på videregående, og ingen av de begynte å drikke før de var 18, så vidt vi voksne vet, og vi har fulgt de tett. Festet med venner, det gjorde de, men de lærte fra de var små at det går godt an å å være på fest uten alkohol, en kunnskap som ser ut til å bli stadig sjeldnere. Anonymkode: 69898...619 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #5 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Festet med venner, det gjorde de, men de lærte fra de var små at det går godt an å å være på fest uten alkohol, en kunnskap som ser ut til å bli stadig sjeldnere. Anonymkode: 69898...619 Virkelig? Jeg har inntrykk av det omvendte. Mine barns generasjon ser ut til å oppføre seg mye mer fornuftig enn vi gjorde på samme alder... Har en på 17, hun henger mye med venner men det ser ikke ut til at drikking er på radaren ennå. Hennes to eldre brødre begynte å drikke i russetiden, men har aldri sett dem fulle. Venter som regel alltid oppe til de kommer hjem, evt kjører og henter. Da jrg var 16 var det ikke skikkelig fest om ikke noen av deltakerne måtte slepes hjem med brannmannsgrep, det er et under at det gikk såpass bra med de fleste av oss. Anonymkode: 7f7ae...5c4 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni #6 Skrevet 14. juni Eldste drakk ikke 1 året på videregående, på våren 2 årer drakk han men da var han 18. Var egentlig ingen festing i der hele tatt første året. Første gang han drakk var i 50 års laget til læreren på 18 års dagen. Egentlig syns vi det var veldig greit alt under ordnede forhold med voksene rundt seg. Yngste ferdig nå. Kun vært ute en gang å drukket, og det var på en konsert som jeg var vakt på. Ikke vært uinteressert i fest og ikke blitt inn invitert på noen heler. Er 18, og tar kansje en cider på lørdags kvelden, ingen av vennene har fylt 18 og de drikker heler ikke. Anonymkode: 334eb...812
AnonymBruker Skrevet 14. juni #7 Skrevet 14. juni Eldste var ikke så interessert i fest så det var aldri noe issue. Yngste er ferdig med 1. året på vgs nå og startet å drikke da han sluttet på ungdomsskolen. Vi har sagt at vi ikke synes det er greit, men samtidig ønsker å vite når det skjer. Så da er det ikke så mye mer å gjøre enn å følge opp, kjøre og hente og passe på. Anonymkode: fabda...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #8 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvor mange av dere har barn som går første året på videregående skole som ikke har begynt å drikke og feste ennå?. Anonymkode: 104eb...d2f Ungdom skal verken drikke eller ha tilgang til alkohol før de er 18. år. Klarer du ikke få respekt for lover og regler på dette området, så har du gjort og gjør en dårlig jobb overfor dine barn. Anonymkode: 738be...72a 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #9 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Virkelig? Jeg har inntrykk av det omvendte. Mine barns generasjon ser ut til å oppføre seg mye mer fornuftig enn vi gjorde på samme alder... Har en på 17, hun henger mye med venner men det ser ikke ut til at drikking er på radaren ennå. Hennes to eldre brødre begynte å drikke i russetiden, men har aldri sett dem fulle. Venter som regel alltid oppe til de kommer hjem, evt kjører og henter. Da jrg var 16 var det ikke skikkelig fest om ikke noen av deltakerne måtte slepes hjem med brannmannsgrep, det er et under at det gikk såpass bra med de fleste av oss. Anonymkode: 7f7ae...5c4 Helt enig. Vi begynte å drikke tidlig og vi drakk heimbrent 🙈 Anonymkode: 104eb...d2f 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni #10 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ungdom skal verken drikke eller ha tilgang til alkohol før de er 18. år. Klarer du ikke få respekt for lover og regler på dette området, så har du gjort og gjør en dårlig jobb overfor dine barn. Anonymkode: 738be...72a 😂😂😂 Anonymkode: d8fa8...69f 7
AnonymBruker Skrevet 14. juni #11 Skrevet 14. juni Vet at ene barnet mitt startet å drikke litt fra hun var16,5. Og jeg hentet alltid, og hun var jo aldri full. Men det var flere ganger jeg måtte kjøre hjem andre sine barn, som var veldig fulle. Og det var ofte de foreldrene som hardnakket påsto at deres barn aldri drakk, og det hadde de full kontroll på. Andre barnet mitt er 18 år, og har ikke drukket alkohol. Men går heller ikke på fester. Anonymkode: c38e8...a85 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #12 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet at ene barnet mitt startet å drikke litt fra hun var16,5. Og jeg hentet alltid, og hun var jo aldri full. Men det var flere ganger jeg måtte kjøre hjem andre sine barn, som var veldig fulle. Og det var ofte de foreldrene som hardnakket påsto at deres barn aldri drakk, og det hadde de full kontroll på. Andre barnet mitt er 18 år, og har ikke drukket alkohol. Men går heller ikke på fester. Anonymkode: c38e8...a85 Sånn var det med guttungen vår som er 23 nå. De som ofte ble stupfulle var de ungdommene som ventet kjeft og straff hjemme og som hadde foreldre som var ekstremt strenge på dette. Men han var bare såvidt beruset. Vi har heller kjørt en linje på at vi ikke ønsker ungdommene drikker før 18, og hvis man likevel gjør det så har vi forklart tydelig hva alkohol gjør med kroppen osv, og at vi alltid henter uansett klokkeslett og hvor. Vi skal i det minste ha de hjem. Men aldri sinte eller straff skulle de drikke. Jentungen på 16 har ikke begynt enda. Anonymkode: 03b9a...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #13 Skrevet 14. juni Går vg2, 18 år, null alkohol vg1, knapt noe vg2, ikke interessert i festing, hadde 17. mai brunsj her og møtte de på vei ut etter 5 timer her og virket edru. Har vært hjemme alene to ganger og helt rolig når vi kom hjem. Ønsker heller litt alkohol enn å sitte hjemme alene. Anonymkode: cddf2...e02
AnonymBruker Skrevet 14. juni #14 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig. Vi begynte å drikke tidlig og vi drakk heimbrent 🙈 Anonymkode: 104eb...d2f Hvem er det du «vier» deg med? Anonymkode: 738be...72a
AnonymBruker Skrevet 14. juni #15 Skrevet 14. juni Gutt vg1, han er aldri ute med venner på kveldstid ergo ingen alkohol heller. Anonymkode: f1da4...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #16 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem er det du «vier» deg med? Anonymkode: 738be...72a Hva lurer duer på? Anonymkode: 95267...2df
AnonymBruker Skrevet 15. juni #17 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvor mange av dere har barn som går første året på videregående skole som ikke har begynt å drikke og feste ennå?. Anonymkode: 104eb...d2f Drikker ikke her. Snart 2.året! Regler og forventninger, men vi har selvsagt vært kalv selv og de kan alltid ringe uansett hva som skjer! Vi drikker ikke selv, far tar en øl eller to en sjelden gang! Vennene drikker ikke heller, da de har samme regler og forventingene hjemme! De som drikker her er foreldre som mener det er ok, alle gjør det jo, nei de gjør ikke det! Anonymkode: 60e6c...cb9
AnonymBruker Skrevet 15. juni #18 Skrevet 15. juni Det begynte første året på vgs. Selv om jeg sa at hun ikke får drikke før hun er 18 gjør hun det, likevel. Så hva kan jeg gjøre med det annet enn at hun vet det er min mening og håpe at det begrenser litt og at hun tenker seg om. De må ta siste buss hjem eller vi henter og ikke seinere enn midnatt. Anonymkode: 1191e...ae9
AnonymBruker Skrevet 15. juni #19 Skrevet 15. juni Det er heldigvis mye mer helsefokus nå enn da jeg var tenåring. Og mye vanligere å ikke drikke. Her i huset er det barna som har påvirket oss voksne til å slutte helt med alkohol. Noe vi ikke nå kan fatte at vi noen gang utsatte oss for. Anonymkode: b5bc3...608 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #20 Skrevet 15. juni Jeg ville heller bekymret meg for kokain! Anonymkode: 1bfdf...f3a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå