AnonymBruker Skrevet 14. juni #1 Skrevet 14. juni Hvor mye søvn får dere på disse vaktene? Jeg sliter ekstremt med å sovne etter kveldsvakt. Sovner ofte ikke før kl1, og opp kl6 for å være på plass til 07:30. Blir dere også slitne av det? Eller har deres arbeidsplass en bedre turnusordning hvor dere unngår det? Anonymkode: 4f7d5...b2b 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni #2 Skrevet 14. juni Ligger ofte våken til 03-04, står opp kl 06.00. Blir lite søvn. Hatt flere dager hvor jeg ikke har sovet i det hele tatt mellom sein og dag Anonymkode: 6a222...82d 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #3 Skrevet 14. juni De verste vaktene som fins. Den dagvakta går jeg mer eller mindre i svime, og har kjempeproblemer å holde meg våken lenge nok på kvelden også, sånn at jeg får sove godt natta etter. Drittvakter! Anonymkode: c2555...c08 2
bolla92 Skrevet 14. juni #4 Skrevet 14. juni Jeg syns det var veldig vanskelig før jeg fikk barn. Da følte jeg at jeg trengte mer søvn. Etter jeg fikk barn, har jeg blitt vant til mindre søvn, og takler det helt fint
AnonymBruker Skrevet 14. juni #5 Skrevet 14. juni Sovner ofte ikke før kl 1, opp kl 6. Helt ferdig på ettermiddagen og sovner på sofaen. Går greit så lenge jeg er på jobb og i farta. Anonymkode: 8c669...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #6 Skrevet 14. juni Det er det verste. Tar mye heller nattevakter. Mange hos oss har bedt om færrest mulig kveld-dag, så man går gjerne flere kvelder på rad i stedet. Mye bedre. Anonymkode: 5a6fc...3d5
AnonymBruker Skrevet 14. juni #7 Skrevet 14. juni Samme her. Kommer hjem fra jobb 23.00, og trenger å lande før jeg bare kan lukke øynene å sove.. Går i underskudd på søvn de dagene det er relevant. Anonymkode: e581d...936
AnonymBruker Skrevet 14. juni #8 Skrevet 14. juni Helt grusomt, og har nok veldig mye av skylden for at jeg var utbrent og sykemeldt i 1 år. Nå går jeg langvakter og har en helt annen livskvalitet. Nå får jeg sove 7-8 timer hver eneste natt. Før var det ofte så lite som 2 timer søvn mellom vakter. Anonymkode: f9d9c...375
Queen19 Skrevet 14. juni #9 Skrevet 14. juni (endret) De vaktene var grunnen til at jeg sluttet å jobbe turnus, jobbet jeg til 23 så sovnet jeg ikke før tidligst 02, da var det beinhardt med tidligvakt dagen etter. Samboeren jobbet også turnus, men deres turnus var mye bedre tilrettelagt, så de hadde en mellomvekt dagen etter seinvakt, dvs de startet 12. Endret 14. juni av Queen19
AnonymBruker Skrevet 15. juni #10 Skrevet 15. juni Jeg sov kanskje fire timer imellom vaktene i mange år, og det tok knekken på meg. Jeg måtte slutte i jobben, og har nå årsturnus der et av "ønskene" mine er å unngå AD vakter. Funker fint! Anonymkode: 66965...7b7
AnonymBruker Skrevet 15. juni #11 Skrevet 15. juni Først og fremst så er det helt normalt å bli sliten av dette, der er vel så og si ingen som syns det er stas med bare noen få timer søvn mellom vaktene. Har flere kollegaer som har jobbet turnus med slike vakter i mange år. De mener at man blir egentlig ikke vandt til det, det er like dritt hver gang, men det er dritt man blir vandt til. Selv er jeg ikke begeistret lenger, de første 5 årene var det ikke noe problem, men etter 10 år med slik turnus begynner jeg å bli passe lei. Omtrent 5 av 10 netter får jeg ikke sove heller, så da blir dagvakten ekstra lang. For meg har det egentlig lite å si om jeg sover eller ikke, jeg er like trøtt uansett, som oftest. For meg ville det vært ideelt med dag-dag-fri-kveld-kveld-fri-fri og så om igjen, for eksempel. Eventuelt dag-kveld-fri-kveld-fri-dag-kveld osv. Alt annet enn kveld-dag-kveld-dag-dag-kveld-dag og sånt tull. Anonymkode: 507a5...fe3
pia mater Skrevet 15. juni #12 Skrevet 15. juni Ønsket meg minst mulig slike skifter i turnus så er vanligvis bare ett i uka, litt mer når jeg har arbeidshelg. Sover mellom fem og seks timer. Har ikke noe problemer med å fungere på lite søvn, men blir skikkelig sliten og trøtt til kvelden. Er bare skikkelig dritt hvis jeg må gå overtid på kvelden, og kommer hjem senere enn jeg skal.
AnonymBruker Skrevet 15. juni #13 Skrevet 15. juni Disse kombinasjonene ødela søvnrytmen min, og etter hvert helsa mi. Vakta slutter 23, brukte kanskje litt tid på å skrive rapport om jeg ikke rakk det tidligere. Hjemme litt før midnatt, måtte deretter prosessere inntrykk før jeg sovnet rundt to. I firetida begynte jeg å våkne igjen, redd for å forsove meg. I dag jobber jeg i ei dagtidsstilling og er menneske igjen. Anonymkode: 0188e...a20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå