Gå til innhold

Alenemor som gruer seg til å første romjulen uten barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle,

I fjor feiret jeg og barnefar julen sammen for barnas skyld, men siden han reiser til familien i julen valgte vi å gjøre det sånn at jeg fikk ha en uke og han nyttårsuken.Barna er nettopp begynt på skolen.

NÅ gruer jeg meg sånn til det er motsatt den kommende julen. Er det noen som har noen tips eller forslag til hva man kan gjøre med den uken jeg har de i "nyttårsuken"? Jeg har lite familie.. Jeg ønsker å gi de en minnerik juleferie med våre tradisjoner, men er så usikker på hvordan man kan fylle disse dagene når den "julaften og de andre juledagene" er over når de kommer til meg?  Har lyst å ha julen hjemme, men litt kjedelig å være hjemme 1 uke kanskje..? Leie hytte?

Tar i mot alle gode tips..

-Hilsen alenemamma for 2 fantastiske barn.

Anonymkode: 838a0...9b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du mest bekymret for de dagene du er alene eller de dagene ungene er hos deg? For de dagene du er alene kan du hvis du har råd feire på høyfjellshotell eller reise bort. Bare glemme jula og kose deg masse. Hvis ikke har du muligheten til å feire med dine foreldre eller søsken? Du sier liten familie, men du har noen? 

Når barna er hos deg kan dere enten leie hytte, stå mye på ski og holde på litt ute. Blir dere hjemme går det han å fylle dagene med kinobesøk, lekeland, litt shopping (butikker er åpne i romhjulen), og gjøre koselige ting sammen hjemme. Hva pleide dere å gjøre når mannen og du var sammen, som du ikke kan gjøre med ungene nå? Er det snakk om å fylle ett tomrom etter han med aktiviteter eller er du faktisk redd for at ungene skal kjede seg med «bare» deg? 

Anonymkode: a154d...a10

AnonymBruker
Skrevet

Det er 6 måneder til.. Skal du holde på sånn så kommer du til å ødelegge for deg selv, for barna og for alle andre rundt deg. 

Anonymkode: c9269...94d

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei alle,

I fjor feiret jeg og barnefar julen sammen for barnas skyld, men siden han reiser til familien i julen valgte vi å gjøre det sånn at jeg fikk ha en uke og han nyttårsuken.Barna er nettopp begynt på skolen.

NÅ gruer jeg meg sånn til det er motsatt den kommende julen. Er det noen som har noen tips eller forslag til hva man kan gjøre med den uken jeg har de i "nyttårsuken"? Jeg har lite familie.. Jeg ønsker å gi de en minnerik juleferie med våre tradisjoner, men er så usikker på hvordan man kan fylle disse dagene når den "julaften og de andre juledagene" er over når de kommer til meg?  Har lyst å ha julen hjemme, men litt kjedelig å være hjemme 1 uke kanskje..? Leie hytte?

Tar i mot alle gode tips..

-Hilsen alenemamma for 2 fantastiske barn.

Litt tidlig å begynne å grue seg til jul i begynnelsen av juni! 

Anonymkode: d92a2...a0f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er du mest bekymret for de dagene du er alene eller de dagene ungene er hos deg? For de dagene du er alene kan du hvis du har råd feire på høyfjellshotell eller reise bort. Bare glemme jula og kose deg masse. Hvis ikke har du muligheten til å feire med dine foreldre eller søsken? Du sier liten familie, men du har noen? 

Når barna er hos deg kan dere enten leie hytte, stå mye på ski og holde på litt ute. Blir dere hjemme går det han å fylle dagene med kinobesøk, lekeland, litt shopping (butikker er åpne i romhjulen), og gjøre koselige ting sammen hjemme. Hva pleide dere å gjøre når mannen og du var sammen, som du ikke kan gjøre med ungene nå? Er det snakk om å fylle ett tomrom etter han med aktiviteter eller er du faktisk redd for at ungene skal kjede seg med «bare» deg? 

Anonymkode: a154d...a10

Takk for utfyllende svar:)

Jeg har ingen familie som jeg er nær nok til å kunne besøke..

Julen har betydd mye for meg i voksen alder (!) etter at jeg fikk barn og jeg har gjort mye for å skape en magisk jul for barna mine. Det er derfor det blir sårt å være uten dem denne romjulen, men jeg tenker at jeg bare lager ny jul når de kommer tilbake til meg. Da kjører vi ribbe, resten av julegavene, julefilmer etc.

Jeg gir blaffen i meg selv..skal klare å "glemme" ved å holde meg i form med trening, en god bok,peiskos, rødvin, god mat og netflix.  

Plan:

Nyttårsaften: deilig middag og noen stjerneskudd

1. nyttårsdag: avslapping/leke med julegavene etc.

2.. jan: Kino er bra forslag!

3. jan: AKE??

4.???

Andre forslag?:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Litt tidlig å begynne å grue seg til jul i begynnelsen av juni! 

Anonymkode: d92a2...a0f

ja, jeg vet...men jeg gruer meg til å sende fra meg barna på mandag igjen...Når legger de ut juleforestillingene for 2025? 

AnonymBruker
Skrevet

Gjør alt dere pleier å kose dere med i romjulen tidligere i desember. Lag en julaften eksempel helgen før med alt som hører til. Så blir det lettere å møte romjulen, når dere har hatt gode juleminner sammen. Inviter deg til noen på julaften, og sov gjerne over, så du slipper å sitte alene den dagen.

Anonymkode: 0c077...446

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gjør alt dere pleier å kose dere med i romjulen tidligere i desember. Lag en julaften eksempel helgen før med alt som hører til. Så blir det lettere å møte romjulen, når dere har hatt gode juleminner sammen. Inviter deg til noen på julaften, og sov gjerne over, så du slipper å sitte alene den dagen.

Anonymkode: 0c077...446

Bortsett frå å lage julaften er eg einig. Gjer noko av den tida du har ,skap nye tradisjonar. Integrer gamle tradisjonar inn i den nye tilværelsen. Om du er aleine sjekk opp om arrangement for julefeiring der. Kansje du kan melde deg som frivillig. 

Anonymkode: c7225...c4d

AnonymBruker
Skrevet

Danskebåten er nyoppusset og pleier å ha opplegg i jula. Opplegg med besøk på broa, kanskje noe skattejakt og trylling. 

Anonymkode: 4627d...edc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...