Gå til innhold

Forslag til ferie 5-8000kr for to voksne og ett barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne overraske samboer og barnet (3) vårt med noe kjekt i sommer. Tenker 5-8000kr for overnatting/transport. Har tilgang på bil også (elbil). Må ikke være i Norge, men budsjettet er jo noe begrenset. Dersom det er mulig å lage mat der vi er, kan totalprisen for overnatting/transport kanskje værd litt høyere.

Anonymkode: 6b9b6...e03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utreise fra hvor?

Anonymkode: 9668e...b04

• Liker 2
Skrevet

Dra på campingtur over grensa til Söta bror?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utreise fra hvor?

Anonymkode: 9668e...b04

Vestlandet / Bergen er nærmeste flyplass 

AnonymBruker
Skrevet

Leksand sommarland eller gröna lund i Sverige?

Anonymkode: 2343c...bcb

AnonymBruker
Skrevet

Mikkelparken i Kinsarvik. 

Anonymkode: 5c3fa...b06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vestlandet / Bergen er nærmeste flyplass 

Da ville jeg vurdert Sopot. Det går veldig billige direktefly fra Bergen. Og man kan leie leilighet rimelig via AirBnB. Flott strand, og koselig plass. Behagelige priser. 

Men budsjettet er veldig knapt. Og fly er dyrt nå, samt elendig kronekurs. Våre direktebilletter til Europa kostet 10 000 for to, en rute vi betalte 4 000 for før pandemien. Og et ok hotell kommer på 3000 per natt. Så med lite budsjett, og egen bil ville jeg heller vurdert en mer kortreist opplevelse. Hva med en natt på Alexandria i Loen + unne dere å ta taubanen? 

Anonymkode: 19102...293

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prisene er helt ville nå. Får ikke mye for den prisen. Har dere telt? Isåfall et par netter på Hunderfossen.

Anonymkode: 0bcdc...551

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var lite penger for ferie i høysesong.

Hva med å låne stort telt og utstyr av noen, og finne en fin campingplass for en uke? Da burde det bli litt penger igjen å bruke på noen opplevelser i nærheten av campingplassen. Ganske sikker på at barnet kommer til å elske den opplevelsen 🙂. Sove i telt er spennende for de små, og det er ofte fine lekeplasser på campingplasser.

Anonymkode: aa5ab...743

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville tenkt som andre her; glamping. Vet ikke hvordan det er der du bor men her finnes det offentlige «boder» som leier ut teltutstyr gratis, og turistforening med hytter man kan sove i også.. hadde gått for noe slikt også sier jeg «glamping» i form av at du kan bruke pengene på å prioritere noe som gir opplevelsen noen hakk mer «luksuriøs» enten i form av at du kanskje kjøper noe lyslenke, god mat, overrasker barnet underveis med noen spennende og passende leker du har kjøpt (hvis dere for eksempel camper nær ett vann; kjøp en stor oppblåsbar flytemadrass?) lykke til 🙂 

Anonymkode: 76e36...0fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vil gjerne overraske samboer og barnet (3) vårt med noe kjekt i sommer. Tenker 5-8000kr for overnatting/transport. Har tilgang på bil også (elbil). Må ikke være i Norge, men budsjettet er jo noe begrenset. Dersom det er mulig å lage mat der vi er, kan totalprisen for overnatting/transport kanskje værd litt høyere.

Hadde gått for Lilleputthammer eller Hunderfossen (alt etter hvor høy treåringen er).

Det er et godt utvalg av leiligheter til leie i Øyer/Hafjell.

Siden du skriver at budsjettet er til overnatting og transport bør det la seg gjøre om lommepenger/matpenger kommer i tillegg.

Anonymkode: e1ef6...4ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mageli camping 5 netter fra 3700 kr - 4500 kr for enkel hytte. Her er det lekeplass og svømmebasseng.

1 dag på Hunderfossen/barnas gård - eller lilleputthammer. 

1 Dag på norsk vegmuseum

1 Dag med godolbanen opp på Hafjell - eller Maihaugen.

Kjøpt med mat, ta med litt krydder og tørrvarer hjemmefra og du kan ha en grei uke for ditt budsjett. 

Anonymkode: e3b57...7df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for svar! Jeg har allerede skrevet at 5-8000 skal dekke overnatting og transport. Så mat og aktiviteter kommer utenom dette.

AnonymBruker
Skrevet

Strawberry har kampanje 5 netter for 5000kr. Du kan se hvilke hoteller som er inkludert og ledige i tidspunktet som passer dere. Å komme seg noen steder med fly tror jeg ikke går. Bare flybilletter koster mer enn det. Du kan jo se etter restplasser når det nærmer seg. Er dere heldige kan dere finne noe med enkel bosted.

Anonymkode: 57fa6...ce5

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror jeg hadde valgt å bli hjemme og heller bruke endel penger på litt morsomme ting man ellers ikke unner seg? Ta noen dagsturer her og der. Finne ut om det skjer noe man kan dra på (som man ellers hadde knepet igjen på lommeboka for).

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk Polen - Gdansk (Gdynia/Sopot) 

Anonymkode: 299a3...1a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med så dårlig økonomi hadde jeg blitt hjemme 

Anonymkode: 37f5b...c9b

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere vil kjøre til østlandet: Oslofjorden friluftsråd har rimelig hytteutleie ofte med flott beliggenhet men nøkterne standard. Men vær obs på at noen av hyttene krever båt, taxibåt er svindyrt... men du kan filtrere på det når du søker. 

Foldvik familiepark er koselig hvis dere er i Vestfold, her passer det bra med medbragt mat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...