Gå til innhold

Orker ikke ha 16 åringen boende hjemme lengere...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt jævlig. Røyker og snuser. Null respekt og null grenser. Roper skriker og utager... har vært i kontakt med barnevernet og de spør om jeg tror der funker ar han bor hjemme med yngre søsken og for min pga utagering. Jeg er der at jeg tenker det beste for alle er at han flytter ut. Jeg har nådd alle grenser og jeg klarer ikke mer. Føler meg som verdens værste mor. Han har diagnoser og det har vært så vanskelig så lenge nå... måtte bare ventilere litt.

Anonymkode: 4378f...768

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du barnet kjøre over deg og ta autoriteten i hjemmet lurer jeg på? Diagnoser er jo ingen unnskyldning? Har selv barn som har hele alfabetet og litt til, aldri snakk om at jeg lar de kjøre over meg eller holde på sånn 

Anonymkode: fd83e...f1c

• Liker 31
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor lar du barnet kjøre over deg og ta autoriteten i hjemmet lurer jeg på? Diagnoser er jo ingen unnskyldning? Har selv barn som har hele alfabetet og litt til, aldri snakk om at jeg lar de kjøre over meg eller holde på sånn 

Nei er jo et skifte som har skjedd nå i økende grad i år. Bare gir fulstendig faen. Har ikke vært sånn før og mine andre barn har ikke samme problem. 

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han har diagnoser og det har vært så vanskelig så lenge nå

Koble på helse og få bistand der. Veiledning, bistand og/eller eventuell innleggelse for barnet på noe som type SANKS - Finnmarkssykehuset HF

Anonymkode: 6cdca...820

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må fortsatt forsørge han, har du råd til å leie bolig og betale for mat osv i tillegg til dine egne utgifter? Eller tenker du at barnevernet skal overta omsorgen for han hvor de setter han på barnevernsinstitusjon med andre ungdommer?  

Anonymkode: 7cdeb...f7d

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenk om det bare var svart/hvitt, hvor enkelt alt hadde vært å fikse. Det er nesten som at ting er mer komplisert enn som så.

Anonymkode: 38016...bd8

• Liker 12
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må fortsatt forsørge han, har du råd til å leie bolig og betale for mat osv i tillegg til dine egne utgifter? Eller tenker du at barnevernet skal overta omsorgen for han hvor de setter han på barnevernsinstitusjon med andre ungdommer?  

Jeg tenker barnevernet må ta over omsorgen til hjelp har kommet i gang. Med tanke på yngre søsken som bor mitt oppi dette.

• Liker 6
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Helt jævlig. Røyker og snuser. Null respekt og null grenser. Roper skriker og utager... har vært i kontakt med barnevernet og de spør om jeg tror der funker ar han bor hjemme med yngre søsken og for min pga utagering. Jeg er der at jeg tenker det beste for alle er at han flytter ut. Jeg har nådd alle grenser og jeg klarer ikke mer. Føler meg som verdens værste mor. Han har diagnoser og det har vært så vanskelig så lenge nå... måtte bare ventilere litt.

Anbefaler deg å lese denne boken https://bibsok.no/?mode=p&tnr=9849835

˚Så forstår du kanskje at du ikke er alene om å ikke orke mer når barn med diagnoser blir for krevende. 

Anonymkode: c0882...2cd

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker barnevernet må ta over omsorgen til hjelp har kommet i gang. Med tanke på yngre søsken som bor mitt oppi dette.

Da blir det institusjon. Det er svært stor mangel på fosterhjem.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå må du pause tastatur trykkingen din litt. Når barn med diagnoser blir for tunge til å leve med familien sin, så tar samfunnet over. 

Anonymkode: c0882...2cd

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo du som har oppdratt han sånn...

Anonymkode: 5570f...1b9

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Har du skrevet om sønnen din tidligere, TS?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo du som har oppdratt han sånn...

Klart, TS sendte nok bestilling på diagnoser og! De pleier komme i posten. 

Anonymkode: 96bc8...5bf

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (3 minutter siden):

Har du skrevet om sønnen din tidligere, TS?

Nei

AnonymBruker
Skrevet

Men hva har diagnoser med oppførsel å gjøre? Det at de gjerne har litt mindre sosiale antenner og vansklig å håndtere stemmer nok. Men regelrett dårlig oppførsel og null respekt skal aldri begrunnes fordi "X har diagnoser". Det er bare dårlig unnskyldning.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde hun nok ikke. Men det er også slik at de færreste barn og unge med diagnoser må flytte ut av hjemmet og inn på barnevernsinstitusjon. Så å legge alt på barnets diagnoser er nok langt fra hele sannheten her..... 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan ikke du bare fikse et hvert problembarn da? Du som har den enkle løsningen?

EN enkel løsning er: sett foten ned når barnet er født, og gjør det hver dag i hele oppveksten. Ja, det er jobb, men det er verdt det! 

Anonymkode: ed433...b05

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Å la barnevernet ta over er jo å sende guttungen rett ut i kriminalitet og rusmisbruk. 

Anonymkode: 0ccd4...7ce

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så barn med diagnoser kan ikke oppdras?

• Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...