Gå til innhold

Til dere med musikk i hodet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har musikk i hoder 24/7 jeg, men ikke hornmusikk. Fikk høre det heter MES eller Adhs. Finnes det medisiner så det blir stille? Disse strofer går igjen hos meg, they bring you up to do,  like your daddy done/ain't not use in complaining, when you've got a job to do.🤷‍♀️

Svært forstyrrende når jeg skal sove. Da begynner enten Britney eller Eminem å synge inni hodet mitt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan vel hende jeg får en sang på hjernen nå og da, til irritasjon, heldigvis ikke hornmusikk, da jeg aldri hører på det. Men det er normalt,det går over. Tviler. på at det finnes medisin mot det.

Anonymkode: bacea...b60

AnonymBruker
Skrevet

Det hender det hjelper å høre på den sangen du har fått på hjernen.

Anonymkode: cd8d9...5d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det hender det hjelper å høre på den sangen du har fått på hjernen.

Anonymkode: cd8d9...5d2

Ikke alltid det hjelper. Det er nok lurt å holde seg unna låtene, ta på noen andre låter, bli distrahert, etc.. 

Skrevet

Får lett låter på hjernen jeg også og da alltid irriterende låter som jeg misliker. Spesielt etter Eurovision kan en låt sitte på hjernen i et par dager. Er så mye irriterende musikk der som klistrer seg til hjernen. Jeg pleier å prøve å distrahere meg selv ved å spille andre låter. En låt jeg ofte får på hjernen er pretty fly av offspring. Jeg HATER den låta! Er så irriterende å få låter man ikke liker på hjernen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også det ofte, men ikke alltid. Men jeg liker at jeg hører musikk i hodet mitt. 

Nå hører jeg ikke på radio, ser på Eurovision eller går på konserter hvor det spilles musikk jeg ikke liker, så musikken i hodet mitt er alltid musikk jeg faktisk liker og hører på. Det er underholdende. Spesielt i tiden før jeg sovner så liker jeg å "gå gjennom" sanger i hjernen. 

Men skjønner at det kan bli slitsomt når det aldri slutter. Men det høres mest ut som en hyperfokusering. Bruk det som bakgrunnslyd, ikke gi det så mye fokus. Medisiner mot bare dette er tullete. 

Anonymkode: 66a65...b70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid sang på hjernen, men har bare tenkt at det er sånn jeg er. Har alltid en takt som jeg holder inni hodet, ved å riste på beinet eller ved å bite tennene sammen i takten. 

Anonymkode: 67c12...2cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har MES, men det er jo musikk som høres ut som det spilles av på ekte. Altså ikke at jeg har sangen "på hjernen", men det høres ut som det kommer fra utenfor hodet.

Anonymkode: b0172...d2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har MES, men det er jo musikk som høres ut som det spilles av på ekte. Altså ikke at jeg har sangen "på hjernen", men det høres ut som det kommer fra utenfor hodet.

Ja, det jeg har. Hva gjør du for å fungere i hverdagen? Det blir jo som ei mld i hodet...

AnonymBruker
Skrevet

Er noen tips/info i denne tråden.

Anonymkode: 1720c...0a6

Skrevet

Hey Macarena, ay!

AnonymBruker
Skrevet
pennyless skrev (2 timer siden):

Ja, det jeg har. Hva gjør du for å fungere i hverdagen? Det blir jo som ei mld i hodet...

Ok, jeg plages ikke så mye av det siden der bare høres ut som noen spiller av musikk litt i avstanden/utenfor vinduet, men kan bli ganske plagsomt ved leggetider noen ganger. Melatonin hjelper da. Ellers er det vel en form for tinnitus, så kan hjelpe å høre på spesielle lydfiler og øve på å identifisere hver lyd. Finjustere hjernen litt igjen, på en måte 😅 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ok, jeg plages ikke så mye av det siden der bare høres ut som noen spiller av musikk litt i avstanden/utenfor vinduet, men kan bli ganske plagsomt ved leggetider noen ganger. Melatonin hjelper da. Ellers er det vel en form for tinnitus, så kan hjelpe å høre på spesielle lydfiler og øve på å identifisere hver lyd. Finjustere hjernen litt igjen, på en måte 😅 

Jeg hører på annen musikk enn den jeg har i hodet og da får jeg slappet av ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ADHD, og jeg har konstant ikke bare én, men ofte flere sanger i hodet mitt. I tillegg til en slags indre monolog, på en måte min egen stemme i hodet mitt, mens jeg navigerer meg rundt i hverdagen. Plutselig dukker Rasputin opp i hodet mitt ut av intet mens jeg gjør klar kaffetrakteren, og planlegger hvilken buss jeg skal ta til jobb… 

Anonymkode: 5e711...44f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 13.32):

Jeg har ADHD, og jeg har konstant ikke bare én, men ofte flere sanger i hodet mitt. I tillegg til en slags indre monolog, på en måte min egen stemme i hodet mitt, mens jeg navigerer meg rundt i hverdagen. Plutselig dukker Rasputin opp i hodet mitt ut av intet mens jeg gjør klar kaffetrakteren, og planlegger hvilken buss jeg skal ta til jobb… 

Anonymkode: 5e711...44f

Her og. Går i veldig mye Eminem, Britney Spears og Ariana Grande her...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt veldig med dette hele livet. Jeg har autisme, så det kan være relatert til dette. 

Jeg klarer ikke konsentere meg om noe som helst, og får ikke sove, når det er som verst. Utrolig frustrerende, og har ikke funnet noe som har hjulpet. 

Anonymkode: e5ed7...7f6

AnonymBruker
Skrevet
pennyless skrev (19 timer siden):

Her og. Går i veldig mye Eminem, Britney Spears og Ariana Grande her...

Men tekststrofen du har i startinnlegget er Bruce Springsteen.

Anonymkode: 413cb...fcc

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Men tekststrofen du har i startinnlegget er Bruce Springsteen.

Anonymkode: 413cb...fcc

Ja, men de er hele tiden bare strofer fra sanger. Resten av tiden er det musikk hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...