Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jevnlig pleier jeg å bite tennene sammen, og kjøre i vei med epilator over leggene. Nå har jeg funnet ut at det lønner seg å gjøre det ukentlig eller der omkring, for å slippe å ta alle hårene hver gang (da er det ikke alle som har rukket nå vokse ut igjen, og det gjør mindre vondt).

Problemet er at hudet min får masse røde nupper eller små sår, spesielt på innsiden av leggene. :frustrert: Hvorfor?? Hva kan jeg gjøre for å motvirke dette?

Nå har jeg kapitulert - igjen- og kjøpt meg nytt barberskum...

Jeg glemte å nevne at jeg skrubber huden med skrubbehansker fra Body Shop, for bl.a. å motvirke inngrodde hår (ca 3-4 mm lange som ligger under det ytterste hudlaget, og må fiskes ut med f.eks nål :overrasket: )

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Jalileh
Skrevet

Mange sliter med nupper etter bruk av epilator dessverre. Det er jo ganske hardt for huden.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg får røde prikker etter epilator - forsvinner etter 3 - 4 dager.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har aldri opplevd inngrodde hår eller nupper, og jeg bruker epilator hver uke. Har du prøvd å ikke skrubbe leggene..?

Gjest Gjest
Skrevet

I begynnelsen skrubbet jeg ikke leggene, startet med det etter at noen ga meg et tips om at dette kunne hjelpe...

Ellers - takk for svar! Jeg får kanskje bare finne meg i at epilator ikke er for meg.

Søren også! 600 kr rett ut vinduet!

Skrevet

Jeg får kanskje bare finne meg i at epilator ikke er for meg.

Søren også! 600 kr rett ut vinduet!

:Nikke:

Hvis ingen kan gi meg tips om hvordan det ikke skal gjøre så inn i h..... vondt?

Skrevet

Jeg fikk også nupper og inngrodde hår av epilatoren min, så nå satser jeg på barbering eller salongvoksing i stedet...

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Jeg har begynt med jojobaolje mot inngrodde hår og røde nupper etter epilatorbehandling, og det funker faktisk. Så løp og kjøp. :hoppe:

Skrevet

Dette er velkjente og vanlige problemer ved epilering. Som alltid anbefaler jeg laser mot hårvekst på det varmeste! Alt vekk, og myk og problemfri hud til evig tid :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jojobaolje skal herved prøves! ;)

Laser blir litt dyrt, kanskje vurdere det på sikt... :sjenert:

Tusen takk!

Skrevet

Jeg har tenkt å prøve epilator på armene mine og på lårene, er det noe som har prøvd dette? Har aldri prøvd epilator før..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...