AnonymBruker Skrevet 14. juni #1 Skrevet 14. juni Finnes ikke det lenger? Tykke hvite toalettseter i porselen? Noen som vet hvor jeg finner dette? Anonymkode: 30428...563
Hedda-78 Skrevet 14. juni #2 Skrevet 14. juni Toalettseter i porselen? Har det eksistert? Poselen er jo det som toalettet er laget av, ikke ring og lokk. 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni #3 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Finnes ikke det lenger? Tykke hvite toalettseter i porselen? Noen som vet hvor jeg finner dette? Anonymkode: 30428...563 Dette har vel aldri fantes? Selv ikke på kongens slott, vil jeg tro? Bakelitt var toalettseter laget av i gamle dager. Du får bruke google, så finner du mange, om du vil betale så mye for et sete til porselenet. Anonymkode: 850f5...692 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni #4 Skrevet 14. juni Megaflis feks har masse toalettseter. Du får også de som ser ut som porselen som jeg antar er det du mener (jeg trodde også de faktisk var i porselen før) heller enn å se ut som plast. Dette er i retro stil: https://www.megaflis.no/bad/toaletter-og-tilbehor/toalettsete/lavabo-retro-toalettsete-hvit-mmessing-beslag Anonymkode: 6b708...7e8
AnonymBruker Skrevet 15. juni #5 Skrevet 15. juni Ta kontakt med Molo, håper de kan hjelpe deg / gi deg tips: Molo AS - Bygningsvern - bygningsvernbutikk - Oslo - Antikk - gamle bygningsdeler Anonymkode: 36b4f...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #6 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Megaflis feks har masse toalettseter. Du får også de som ser ut som porselen som jeg antar er det du mener (jeg trodde også de faktisk var i porselen før) heller enn å se ut som plast. Dette er i retro stil: https://www.megaflis.no/bad/toaletter-og-tilbehor/toalettsete/lavabo-retro-toalettsete-hvit-mmessing-beslag Anonymkode: 6b708...7e8 Ja det kan hende jeg tar feil og det bare så ut som porselen, men vi hadde det der vi bodde før. Det var ikke plast hvertfall, for lokket var tungt. Og det var blankt og helt hvitt. Samt rundere og mye tykkere enn det jeg finner i butikker nå. ts Anonymkode: 30428...563 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #7 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det kan hende jeg tar feil og det bare så ut som porselen, men vi hadde det der vi bodde før. Det var ikke plast hvertfall, for lokket var tungt. Og det var blankt og helt hvitt. Samt rundere og mye tykkere enn det jeg finner i butikker nå. ts Anonymkode: 30428...563 Det finner du fremdeles på butikker som selger baderomsutstyr, som Megaflis, Comfort osv (ikke Clas Ohlson o.l) Men de koster da gjerne fra 1000 og oppover. Anonymkode: cbb9b...bc7
AnonymBruker Skrevet 15. juni #8 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja det kan hende jeg tar feil og det bare så ut som porselen, men vi hadde det der vi bodde før. Det var ikke plast hvertfall, for lokket var tungt. Og det var blankt og helt hvitt. Samt rundere og mye tykkere enn det jeg finner i butikker nå. ts Anonymkode: 30428...563 Se for deg at toalettsetet klapper igjen ved et uhell. Hva tror du hadde skjedd med toalett, sete og lokk om alt var av porselen? Myk lukking er en relativt moderne oppfinnelse, og det eneste som kunne gjort et porselenssete trygt. Og har du noen gang satt deg på toalettet med doringen oppe ved en feiltakelse? Slik vil et porselenssete kjennes. Bare verre, siden setet er bredere og du får det kalde porselenet på en større flate av lår og rumpe. Biltema har et veldig standard gammeldags et, som ser ganske tykt ut. https://www.biltema.no/hjem/baderom/toalettseter/toalettsete-hvitlakkert-2000024305 (Men jeg hadde prioritert myk lukking.) Anonymkode: ac78f...2b3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #9 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 12.33): Se for deg at toalettsetet klapper igjen ved et uhell. Hva tror du hadde skjedd med toalett, sete og lokk om alt var av porselen? Myk lukking er en relativt moderne oppfinnelse, og det eneste som kunne gjort et porselenssete trygt. Og har du noen gang satt deg på toalettet med doringen oppe ved en feiltakelse? Slik vil et porselenssete kjennes. Bare verre, siden setet er bredere og du får det kalde porselenet på en større flate av lår og rumpe. Biltema har et veldig standard gammeldags et, som ser ganske tykt ut. https://www.biltema.no/hjem/baderom/toalettseter/toalettsete-hvitlakkert-2000024305 (Men jeg hadde prioritert myk lukking.) Anonymkode: ac78f...2b3 Det var en myk knott på hver side av lokket som traff sete-delen når man lukket. Men man måtte jo lukke det manuelt og ikke bare smelle det ned. Synd jeg ikke finner noe bilde, for det var mye mer delikat enn de tynne plastsetene. Og ikke minst var det jo skinnende blankt, kritthvitt. Det var nok ikke porselen, men det minnet om det. Og så husket jeg at setet faktisk fikk et brudd da en stor person satte seg på det skjevt. Så det var jo faktisk «knuselig». Anonymkode: 30428...563 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #10 Skrevet 1. juli Husker de ja, som mann som bruker å sitte for urinering var de ubehagelige. Alt rant over kanten når det traff skålen på grunn av stor glippe under ringen, sabla søl. Anonymkode: 9e4a1...973
AnonymBruker Skrevet 1. juli #11 Skrevet 1. juli De hvite dolokkene dere snakker om er jo ikke spesielt gamle. Da jeg var barn var "gode gamle" dolokk svarte. Anonymkode: 7a106...a23 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå