Gå til innhold

Er det kun de unge som markerer årsdager for forholdet, forlovelse osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått med meg at flere unge i starten av tjue årene som er i forhold, markerer både ved å skrive på sosiale medier og in real life ( med middag /gaver), at nå har de vært sammen i 6 måneder, 2 år eller at det er 1 år siden de ble forlovet.

Jeg er snart 50 og har aldri markert noen slikt.

Anonymkode: ba034...0cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det fantes ikke sosiale medier da vi var unge, så ingen som la merke til om slikt ble feiret før.

Det vanlige var vel å markere datoen en giftet seg, ihvertfall til å begynne med 😅 Etter noen år så var liksom ikke det så viktig lenger.

Nå er de vel glade om de holder sammen et halvt år...

Anonymkode: f3258...8b9

Skrevet

Vi markerer datoen vi møttes og bryllupsdagen vår hvert år, men vi er jo unge forsåvidt. Kun 50 og 53 år. 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen i 25 år.

Markerer dagen vi møttes. Og bryllupsdagen. Enkelte år blir det bare et lite glass vin på tampen av kvelden, andre ganger en helgetur. 

Lå vel ut 10 års bryllupsdag, da alle gjorde slik. Men nå har jeg inntrykk av at det er veldig få som bruker SoMe til slikt. 

Anonymkode: e6ec4...51d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har fått med meg at flere unge i starten av tjue årene som er i forhold, markerer både ved å skrive på sosiale medier og in real life ( med middag /gaver), at nå har de vært sammen i 6 måneder, 2 år eller at det er 1 år siden de ble forlovet.

Jeg er snart 50 og har aldri markert noen slikt.

Anonymkode: ba034...0cf

Nei vel , men du er heller ikke fasiten. 

Anonymkode: 91903...d66

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har vært sammen i 25 år.

Markerer dagen vi møttes. Og bryllupsdagen. Enkelte år blir det bare et lite glass vin på tampen av kvelden, andre ganger en helgetur. 

Lå vel ut 10 års bryllupsdag, da alle gjorde slik. Men nå har jeg inntrykk av at det er veldig få som bruker SoMe til slikt. 

Anonymkode: e6ec4...51d

Vi pleier ikke å legge det ut, for det er liksom vår feiring. Med noen få unntak. La ut da vi feiret 20 år siden vi møttes, og så senere 20 år som gift. Fikk da et par kommentarer på "Igjen?", fordi noen hadde oppfattet det første som bryllupsdagen. Er nok ikke så vanlig å feire datoen man møttes, men vi synes det er en fin ting å feire. Vi kaller det Kjærlighetsdagen.😊

Skrevet

Nei, mine svigerforeldre feirer både forlovelsesdato og dato for giftemål. De har vært gift i over 40 år. 

Mannen min og jeg (han 40, jeg 38) feirer både dagen for vi ble sammen, forlovelsesdato og datoen vi giftet oss. Det er alltid hyggelig med en feiring. :)

Skrevet

Vi feirer datoen vi ble kjærester og datoen vi giftet oss. Ikke alltid feiringen blir så stor, men blir gjerne en litt bedre middag, et glass vin eller bare gjøre litt ekstra stas på hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...