Gå til innhold

Frustrert nyinnflyttet med lite barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp flyttet til et lite sted, med et barn på 2 år. De nærmeste naboene har barn på 6 og 8 år, som er ute og leker hele tiden, leker på trampoline og har venner og søskenbarn (på 3 år og rundt der)  på besøk omtrent daglig. Barnet vårt er så nysgjerrig og interessert i å være med de, men de virker helt uinteressert . Barnet vårt er og ganske forsiktig og bruker litt tid på å bli trygg på andre så er ikke den som hopper inni nye vennskap /løper bort til nye barn og voksne. foreldrene er og veldig unnvikende og reserverte og virker ikke interessert i å ha mer kontakt med oss voksne.
Det er de eneste barna i nærheten i nabolaget , ellers må vi til en lekeplass eller barnehage . Det er så sårt for mammahjerte mitt, å se at barnet vårt ønsker å være med de, men de ser ikke bort en gang . Vi har vært veldig fokusert på relasjoner og sosialisering der vi bodde før. Her virker ikke folk interessert i det.. Noen som har noen tips til hva vi ka  gjøre ? Tenker å bare gå inn i hagen der de leker og spørre « kan xx leke med dere?» er det innafor?

Anonymkode: 39d1a...b08

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det hvis jeg var deg. 3 åringer og 2 åringer leker veldig forskjellig. Vent 1 år og da blir det jevnere. 

Anonymkode: e8021...91f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke forvente at så store barn er interessert i å leke ned en på to år. Jeg har en toåring selv, og naboer på 6 år pluss. Hadde aldri spurt om min gutt kunne få leke med dem. 

Anonymkode: 735e1...a10

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Så nå at det yngste nabobarnet er 6 år. Jeg leste feil og tenkte 3 år. Da ville jeg hvert fall ikke gjort det. Det er helt uinteressant for en 6 åring å leke med en 2 åring. Uansett hvor fantastisk barnet ditt er så vil ikke den aldersforskjellen fungere så godt tror jeg. Vi har et vennepar med en jente på 5 1/2 og vår datter fylte nettopp 2. De leker ikke med hverandre. Helt forskjellige interesser. 

Anonymkode: e8021...91f

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke innafor, jeg hadde blitt veldig irritert om en nabo kom og ville ha mine store unger på 6-8 år til å «leke» (være barnevakt) til en toddler på 2 år. At de leker med og passer sitt eget søskenbarn er da noe helt annet. 

Du får invitere noen fra barnehagen i passende alder på besøk heller?

Anonymkode: e7beb...877

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Toåringen er for liten. Skjønner det er sårt, men du vil forstå når barnet deres er seks år hvor lite interessant det er å leke med en toåring.

Anonymkode: 04b14...867

• Liker 7
Skrevet

6 åringer liker ikke å leke med 2 åringer. Mine barn har denne aldersforskjellen og de liker ikke å leke sammen.

Spør heller noen fra barnehagen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei herregud. Du går da ikke inn i hagen til folk og prakker på de en baby!

Anonymkode: 318e8...4c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dine naboer sitt ansvar å ta seg av ditt barn. Aldersforskjellen på ditt barn og dine fastboende naboer er jo og milevis fra hverandre. Man kan ikke forvente at naboer som har barn i en helt annen alder og i tillegg søsken skal ta på seg å sosialisere et barn som er en "baby" for de. Altså folk i dag forventer så mye rart.

Anonymkode: 3a6f8...66b

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være tidenes misforståtte klagetråd.. 

Om det ikke er det så må jeg spørre om alt er ok med deg ts? 

Anonymkode: 32a18...7cb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du får heller ta med noen hjem fra barnehagen. Det er jo ikke sånn at om man flytter et sted med barn må de leke sammen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At unger på 6 og 8 år ikke er interessert i å leke med en 2-åring er helt normalt. Aldersforskjellen er alt for stor og de er milevis fra hverandre i utvikling. 

Anonymkode: 4e125...989

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller ikke tatt initiativ til at mine så gamle barn skulle ha lekt med naboungen på to år, selv ikke med et søskenbarn på tre år tilstede!

Anonymkode: 2632e...83a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mine barn har den aldersforskjellen, og det er veldig vanskelig å finne aktiviteter som passer begge. Jeg tenker derfor som flere her, at det er bedre å invitere noen fra barnehagen hjem. 

Når det er sagt, så høres jo disse nabo-foreldrene litt merkelige ut om de ikke har ønsket dere velkommen til nabolaget og slått av en prat. Selv om man har barn i ulik alder går det jo an å ha en god naborelasjon, og f.eks.invitere til litt sommerkos i hagen. Dette kan både de og dere ta initiativ til, og det vil også komme barna til gode. 

Endret av Sandie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, mine er 4 og 6, og til og med fireåringen ser på toåringer på samme måte som en plante eller en stol. En del av bakgrunnen og helt uinteressant for hans liv. 

Synes heller man kan klage på foreldrene her, det er kjipt å ikke hilse på eller prate med nyinflyttede naboer.

Anonymkode: a48d8...82e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har noen tips til hva vi ka  gjøre ?

Finn noen barnet kan leke med på egen alder, feks fra barnehagen. Og så kanskje roe ned «mammahjertet» litt, ellers får du en ganske slitsom reise. 

Anonymkode: b9b52...448

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...