AnonymBruker Skrevet 14. juni #1 Skrevet 14. juni Nå tenker jeg kun på innkjøpspris av valp til Ca. 25.000 kroner. Da jeg kjøpte valp for 10 år siden betalte jeg 12.000 kroner. Har det blitt dyrere i forhold til hva gjennomsnittlig inntekt på 10 år? Eller er det kun meg som tenker det. Alt går jo opp i pris men har innkjøpspris til NKK registrerte valper blitt mye dyrere i forhold til alt det andre? Anonymkode: 1eb48...bee
AnonymBruker Skrevet 14. juni #2 Skrevet 14. juni Hvilken rase var det? Hvis det var renraset valp (registrert i NKK) tenker jeg 12k var underpriset for 10 år siden. Anonymkode: 43490...fb6
AnonymBruker Skrevet 14. juni #3 Skrevet 14. juni Vår hund kostet 16000 for 13 år siden, det var nokså vanlig da. For den rasen, ihvertfall. En del raser var dyrere enn det. Anonymkode: 3f746...39b
AnonymBruker Skrevet 14. juni #4 Skrevet 14. juni Kjøpte ny valp for 8-9 måneder siden, betalte 26 000 pluss 3000 i depositum for hd røntgen. Depositum for røntgen får vi tilbake når vi hunden har tatt røntgen. Jakthund med meritterte foreldre. Anonymkode: 9fac4...964
BobbySocks Skrevet 14. juni #5 Skrevet 14. juni Både hunder og katter er blitt svindyrt etter Covid, da skulle «alle» ha dyr og prisene steg. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni #6 Skrevet 14. juni Rasen min lå på 15000 i 2015 og 22000 i år. Anonymkode: f15e9...e4e
Million Skrevet 14. juni #7 Skrevet 14. juni Jeg kjøpte hund i 2011 og betalte da 13 000 for valpen. I dag koster de 25 000, så omtrent en dobling på 14 år. Alt blir dyrere, inkl kjæledyr. Men det er søren meg dyrt å kjøpe hund nå altså... enkelte raser og fra enkelte oppdrettere kan koste over 30 000. Tror jeg har sett pomeranianer til den prisen (miniatyrhund, spisshund-rase)
Jodaneida Skrevet 14. juni #8 Skrevet 14. juni Eldste hunden jeg har nå betalte jeg 16k for, 10 år siden. yngste betalte jeg 25k for, 3 år siden.
AnonymBruker Skrevet 14. juni #9 Skrevet 14. juni Ja de har økt mye. For den rasen vi har lå for 5 år siden 10.000 kr og nå 25.000 kr pluss Anonymkode: 8d12e...9b4
AnonymBruker Skrevet 14. juni #10 Skrevet 14. juni Katter har flat pris om oppdretter driver seriøst og er medlem av NRR. Var 15 000 for 4 år siden. Betaler du mer er det merkelig nok ofte useriøs oppdrett. Anonymkode: 8306d...b0f
AnonymBruker Skrevet 14. juni #11 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Katter har flat pris om oppdretter driver seriøst og er medlem av NRR. Var 15 000 for 4 år siden. Betaler du mer er det merkelig nok ofte useriøs oppdrett. Anonymkode: 8306d...b0f Bare tull , alt stiger...veterinærbesøk, mat ,stell , nrr sine priser ,utstillinger osv..da er det normalt at også prisen på kattunger øker uten at man er useriøs. Anonymkode: 4c5c8...eb6
Arx Skrevet 14. juni #12 Skrevet 14. juni Jeg har akkurat hatt et kull nå, og jeg kan love deg at den økte prisen ikke går rett i lomma på oppdretteren! Sist jeg hadde kull har i 2022, siden sist har prisen på eks NKK registrering, vaksine og helsesjekk, for, forsikring osv økt såpass at jeg sitter igjen med mindre per valp i dette kullet enn sist på tross av økte valpepriser.
AnonymBruker Skrevet 14. juni #13 Skrevet 14. juni Arx skrev (6 minutter siden): Jeg har akkurat hatt et kull nå, og jeg kan love deg at den økte prisen ikke går rett i lomma på oppdretteren! Sist jeg hadde kull har i 2022, siden sist har prisen på eks NKK registrering, vaksine og helsesjekk, for, forsikring osv økt såpass at jeg sitter igjen med mindre per valp i dette kullet enn sist på tross av økte valpepriser. Det med vaksine er det mange oppdrettere som har sluttet med. Vi ble rimlig satt ut når vi fikk høre at valpen vi skulle kjøpe ikke ville bli vaksinert kun chipet og helse sjekk Anonymkode: 8d12e...9b4 1
Arx Skrevet 14. juni #14 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det med vaksine er det mange oppdrettere som har sluttet med. Vi ble rimlig satt ut når vi fikk høre at valpen vi skulle kjøpe ikke ville bli vaksinert kun chipet og helse sjekk Anonymkode: 8d12e...9b4 Tviler på det er mange, jeg kjenner en god del oppdrettere og alle vaksinerer fortsatt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #15 Skrevet 14. juni Arx skrev (5 minutter siden): Tviler på det er mange, jeg kjenner en god del oppdrettere og alle vaksinerer fortsatt. Vet om 5 til nå. Ble satt ut når vi hørte det. Følte selv det var useriøst at oppdretter ikke vaksinerte. Prater og med dyrlegen som tok helse sjekk. Og ho sa at flere i ometåde ho drev. Tok de kun helse sjekk og chip. Men ikke vaksine. Lokale dyrlege sa at det var en årsak til at de i det siste hadde sett økning av valpe syke og lever sykdom på valp, pga en del kjøpere trodde valpen var vaksinert siden de fikk med helse bok, hvor dyrlege hadde skrevet under og stemplet. Selv trodde jeg at det var mer eller mindre at valp skulle være vaksinert før salg så sa rett ut at jeg syns oppdretter drev useriøst. Da ble han sur Anonymkode: 8d12e...9b4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #16 Skrevet 14. juni Betalte 20k for puddel rett før korona, og nå ser jeg de ligger på 25k. Anonymkode: 37a65...fe7
AnonymBruker Skrevet 14. juni #17 Skrevet 14. juni Er en del frekke oppdrettere synes jeg. Så nylig et renraset kull, ene forelderen har påvist hoftedysplasi, valpene selges for 30 000, som er i øvre skiktet for rasen, med avlssperre på valpene. Anonymkode: 565fa...a39 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #18 Skrevet 15. juni BobbySocks skrev (15 timer siden): Både hunder og katter er blitt svindyrt etter Covid, da skulle «alle» ha dyr og prisene steg. Men hvorfor synker ikke prisene nå da? Når det er så lenge etter Covid hysteriet? Anonymkode: 1eb48...bee
AnonymBruker Skrevet 15. juni #19 Skrevet 15. juni vi ga 12 for vår for 11 år siden. Tror de lå mellom 12 og 15 da. Nå ligger de godt over 20, så ja, blitt dyrere. Anonymkode: 92a8f...5ec
BobbySocks Skrevet 15. juni #20 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor synker ikke prisene nå da? Når det er så lenge etter Covid hysteriet? Anonymkode: 1eb48...bee Fordi folk begynner å bli vant til prisene og kjøper likevel. Ikke like mange som under Covid, men mange nok. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå