Gå til innhold

Fosterhjem jugde om meg etter samvær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke gjøre et langt innlegg,

Har regelmessig samvær med barna og tilbakeføring er i sikt, har alltid mistenkt fosterhjem misliker meg. Selv om jeg er veldig hyggelig og imøtekommende, svarer de alltid surt og kortfattet.

Nå planlegger de en ferie i sommer, og i utgangspunktet skal jeg ha samvær ila den tiden.

Igår ringte barnevernet til meg og sa at fosterhjem hadde luktet alkohol av meg og mistenkte jeg var beruset, jeg sa dette er ikke sant. Og ba de rusteste meg, da sa de stoppet samvær i løpet av den tiden de ber meg ta tester.

Jeg har en virkelig dårlig magefølelse på dette her, og betyr det jeg ikke får se barna fram til de ordnet tester? Og får eventuelt fosterhjem konsekvenser om jeg beviser at jeg er ren?

Anonymkode: 293ad...d8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du ikke bevise med mindre du overhodet ikke har drukket alkohol de siste seks ukene. Og nei, det vil uansett ikke gi noen "konsekvenser" (hva skulle det være?) å ta feil.

Dersom du har vedtak på samvær, må det fattes et nytt om stans i samvær og du kan påklage det. 

Det vil være lurt av deg å starte rusprøver på eget initiativ dersom det drar ut i tid. Og ta en blodprøve i morgen dersom det er tilfelle at du overhodet ikke har drukket. 

Anonymkode: 41f54...e5e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Få deg advokat!!

Anonymkode: ac9d2...91d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan du ikke bevise med mindre du overhodet ikke har drukket alkohol de siste seks ukene. Og nei, det vil uansett ikke gi noen "konsekvenser" (hva skulle det være?) å ta feil.

Dersom du har vedtak på samvær, må det fattes et nytt om stans i samvær og du kan påklage det. 

Det vil være lurt av deg å starte rusprøver på eget initiativ dersom det drar ut i tid. Og ta en blodprøve i morgen dersom det er tilfelle at du overhodet ikke har drukket. 

Takk, skal ringe legen og få gjort prøve fortest mulig, evt blodprøver eller hår som viser i god tid tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette må du ta med advokaten din så de ikke overkjører deg.

Du vet at de som velger å bli fosterhjem ikke er ufeilbare mennesker som ikke gjør noe galt?

Har flere bekjente som har vært i fosterhjem og det er ikke bare vært bra folk for å si det slik.

Anonymkode: 652d8...309

Synes timingen passer veldig fint inn nå etter ferien de ønsket planlagt....

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, siden du kom med den kommentaren så skal jeg si hva jeg tenker om det. Jeg har vel og merke kun erfaring fra barnevernet som barn og ikke forelder men har masse bekjente som og har erfaring som barn innenfor dette og flere av de har vært frustrerte over at foreldre har forlangt samvær og at det skulle gjennomføres akkurat på den tiden som var avtalt selv om kanskje fosterfamilien/institusjonen skulle på tur og de ville bli med eller de rett og slett ikke ville hjem på det tidspunktet. Samtidig har det vært en og to som har hatt fosterhjem som har løyet om både foreldre og barn for å få ting på "sin" måte, så det skjer jo.

Det viktigste er jo alderen til barna og hva fosterfamilien skal gjøre? Hvis det er noe veldig gøy for barna så hadde jeg gladelig endret på oppsatt samvær for at barna skulle få den opplevelsen med seg.

Uansett så er det er jo helt og holdent opp til deg, det er jo godt mulig at du har vært en av de uheldig som har et fosterhjem til dine barn der de voksne ikke er helt stabile for det er virkelig ikke vanlig å lyve om at foreldre har opptrådt beruset og/eller lukter alkohol. Da forstår jeg godt at du kanskje kjenner motvilje.

Men igjen, når du har barn på plassering innenfor dette systemet så må du ha en advokat på laget.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel, siden du kom med den kommentaren så skal jeg si hva jeg tenker om det. Jeg har vel og merke kun erfaring fra barnevernet som barn og ikke forelder men har masse bekjente som og har erfaring som barn innenfor dette og flere av de har vært frustrerte over at foreldre har forlangt samvær og at det skulle gjennomføres akkurat på den tiden som var avtalt selv om kanskje fosterfamilien/institusjonen skulle på tur og de ville bli med eller de rett og slett ikke ville hjem på det tidspunktet. Samtidig har det vært en og to som har hatt fosterhjem som har løyet om både foreldre og barn for å få ting på "sin" måte, så det skjer jo.

Det viktigste er jo alderen til barna og hva fosterfamilien skal gjøre? Hvis det er noe veldig gøy for barna så hadde jeg gladelig endret på oppsatt samvær for at barna skulle få den opplevelsen med seg.

Uansett så er det er jo helt og holdent opp til deg, det er jo godt mulig at du har vært en av de uheldig som har et fosterhjem til dine barn der de voksne ikke er helt stabile for det er virkelig ikke vanlig å lyve om at foreldre har opptrådt beruset og/eller lukter alkohol. Da forstår jeg godt at du kanskje kjenner motvilje.

Men igjen, når du har barn på plassering innenfor dette systemet så må du ha en advokat på laget.

Har en advokat og vi er på saken... 🙏🏼 Men synes det er en spesiell atferd fra noen vi egentlig har hatt godt samarbeid til 

AnonymBruker
Skrevet

Du anklager fosterhjemmet for å dikte opp løgner så de skal slippe unna meste samvær ??🙈 og hvorfor kan du ikke elv foreslå å utsette samvær siden de er på ferie?

Anonymkode: c8cd1...cfc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har en advokat og vi er på saken... 🙏🏼 Men synes det er en spesiell atferd fra noen vi egentlig har hatt godt samarbeid til 

Det er veldig spesielt og som sagt så kan man møte på slike overalt men de gjør jo størst skade når de er i den posisjonen de er i nå. Håper at alt ordner seg for dere og at du blir frisk nok til å ta vare på de små selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men har du sagt at de ikke kan dra på ferie? Dere kan vel bare flytte samværet som var planlagt akkurat da til før eller etter? 

Anonymkode: 47820...830

• Liker 1
Skrevet

Stå på kravene. Jeg var i fosterhjem og de løy som faen om meg  fosterforeldrene. Barna deres stjal fra meg og jeg ble beskylder for å lyve osv. ikke alle er egnet som fosterhjem.

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Takk, skal ringe legen og få gjort prøve fortest mulig, evt blodprøver eller hår som viser i god tid tilbake. 

Hår er for andre rusmidler. Du vil ha en blodprøve som heter PEth.

Den kan vise om du har hatt et skadelig høyt alkoholinntak de siste ca seks ukene og den kan vise om du ikke har drukket i det hele tatt.

Dersom du har drukket alkohol i det hele tatt, kan den imidlertid ikke si når det har skjedd - om du tok tre glass vin med en venninne forrige fredag eller om du tok noen øl før samvær kan ikke skilles. Eneste måte å bevise om du hadde drukket eller ikke ved samvær - forutsatt at du ikke er totalavholds - ville vært å ta promilletest rett etter samværet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Skal ikke gjøre et langt innlegg,

Har regelmessig samvær med barna og tilbakeføring er i sikt, har alltid mistenkt fosterhjem misliker meg. Selv om jeg er veldig hyggelig og imøtekommende, svarer de alltid surt og kortfattet.

Nå planlegger de en ferie i sommer, og i utgangspunktet skal jeg ha samvær ila den tiden.

Igår ringte barnevernet til meg og sa at fosterhjem hadde luktet alkohol av meg og mistenkte jeg var beruset, jeg sa dette er ikke sant. Og ba de rusteste meg, da sa de stoppet samvær i løpet av den tiden de ber meg ta tester.

Jeg har en virkelig dårlig magefølelse på dette her, og betyr det jeg ikke får se barna fram til de ordnet tester? Og får eventuelt fosterhjem konsekvenser om jeg beviser at jeg er ren?

Hadde bedt om å ha med tilsynsfører til hvert besøk slik at ingen kan lyve om deg. 

Kanskje de elsker dette barnet nå og er veldig redde for tilbakeføring. 

Stoler desverre ikke på fosterforeldre av egne erfaringer. 

Anonymkode: bafa1...f9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes noe skurrer her.. 

Om du er i behandling og barnet er i fosterhjem pga det har du ekstremt lite nettverk. Det kan jo skje, men du bør ha selvinnsikt på at dette ikke er bra og prøve å endre situasjonen. 

Om de mener du lukter alkohol, hvorfor gå rett i "løgn"? Kan du ha sølt en vinflekk på buksen og brukt den om igjen akkurat den dagen? Brukt antibac? En sterk krem? Hvorfor ikke gå i dialog? 

Om du virkelig ikke sliter med noe, skal jo barnet snart tilbake til deg. Da forstår jeg ikke hvorfor du samtykker til å flytte samvær slik at barnet kan bli med på ferie. Det styrker relasjonen deres og er bare positivt. Å krangle på dette er ikke en god look for deg. 

Anonymkode: 8ece3...d01

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du anklager fosterhjemmet for å dikte opp løgner så de skal slippe unna meste samvær ??🙈 og hvorfor kan du ikke elv foreslå å utsette samvær siden de er på ferie?

Anonymkode: c8cd1...cfc

Du tror at fosterforeldre er perfekte voksne? 

Anonymkode: bafa1...f9c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og brukerdebatt.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om det er alkohol kan du ta peth prøve hos fastlegen

Anonymkode: 921c0...7d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...