Gå til innhold

Tennåring har prøvd å farge håret selv. Brukt for lite farge. Kan man farge en gang til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenåringen hadde farget håret selv, men hun har langt tykt hår, og bare brukt en pakke, så resultatet ble ikke helt som hun hadde sett for seg 😂 områder med lyse flekker. (Gått fra lyst til mørkeblondt) 

Spørsmålet mitt er om man kan gjøre hele prosessen en gang til med 2 evt 3 pakker,  eller er det dømt til å bli  mer flekkete? 

Det er 3 mnd ventetid på frisører i området så vil gjerne hjelpe henne frem til da 😅 Aldri brukt hårfarge selv så kan så lite om det. 

Hun har brukt garnier nutrisse ultra crème kjøpt på butikken.  

Anonymkode: 5f3b6...34a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men de mørkere partiene blir enda mørkere, så unngå det som allerede er farget. 

Anonymkode: 1503f...420

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men de mørkere partiene blir enda mørkere, så unngå det som allerede er farget. 

Anonymkode: 1503f...420

Det blir litt vanskelig å få til tror jeg. For sjatteringer er rundt omkring i hele håret.  Hadde håpet at med mer fargedekni g så ble alt håret i samme farge 🙈

Anonymkode: 5f3b6...34a

AnonymBruker
Skrevet

Det går an med en mørkere farge enn det som allerede er farget, men hårfarge blasner litt etter litt jo mer det vaskes, så da vil de områdene som er farget én gang, bli lysere enn de som er farget to ganger. Er korrigering hos frisør et alternativ? 

Anonymkode: 587e4...1dd

AnonymBruker
Skrevet

Det er en del år siden jeg farget selv, men det kan slå begge veier. Jeg har klart å redde flekk-resultat ved å farge på nytt med mer av samme farge, og jeg også opplevd at det har feilet helt.

Anonymkode: 8bfba...14e

AnonymBruker
Skrevet

Bruk kost og skål så koster du de lysepartiene mens du prøver å unngå dem som allerede er farget. 

Evnt må dere mørkere, men til og med da er dere ikke garantert for det vaskes ikke ut likt/falmer likt. 

Anonymkode: 1b6b6...2e4

Skrevet

Hva med å ta en avfarging først? 

Så kure håret godt - og deretter farge med nok produkt? 

Et annet alternativ er å bite i det sure eplet:

Vaske hver dag med head and shoulders, la sommersola få bort litt - SÅ tiltak.

Men jeg ville jo tenkt at å farge mee kost og lag etter lag hvor du unngår fargepartienr kan hjelpe endel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...