Gå til innhold

55 år, supertørr hud, store porer, og sagging. Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Kjøp fra karebeauty, beste produktene aom finnes 

Anonymkode: 98c2d...dba

Men det er vell et hav å velge mellom ? 

Anonymkode: 139a0...ffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du en eller annen type syre da? 

AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (2 minutter siden):

Bruker du en eller annen type syre da? 

Nei det gjør jeg ikke… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det gjør jeg ikke… 

Det kan gjøre underverker. Bruk retinol på kvelden og kun syre en kveld i uka. 

Jeg bruker reseptbelagte tretinoin hver kveld, bortsett fra en kveld i uka, da bruker jeg syre fra ordinary. De har mange varianter. Du må finne den huden din kan tåle. Husk solkrem hele tiden.

Skrevet

Jeg selv hadde veldig tørre hud og smøring løst ikke problemet. Det viste seg at det var en reaksjoner til meieriet produkter.  Når jeg kuttet ut øst og melk ble problemet løst. Nå kan jeg følge en vanlig rutine.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Neostrata er uovertruffent for gusten hud. Milde eksfolianter, sammentrekkende kremer, ingredienser med dokumentert virkning. Exuviance likeså, det er samme produkter men ikke like sterke. Skinceuticals funker ikke for meg (normal hudtype, ca 50 år).

Det med at du kan rulle sammen produktene har med inkompatibilitet i formler å gjøre, da har du brukt noe med silikon sammen med noe som er oljebasert. Det fører til at det ruller seg sammen OG porene tettes og blir dermed større. Du kan evnt bruke vannbasert foundation over silikon- eller oljeholdige hudpleie-produkter. Jeg liker Chanel Eau de Teint - den ruller aldri. Liker også Westman Atelier Serum Foundation, litt mer dekk og fantastisk glød.

Anonymkode: 52dd3...2f5

• Nyttig 1
Skrevet
anne2032 skrev (7 minutter siden):

Jeg selv hadde veldig tørre hud og smøring løst ikke problemet. Det viste seg at det var en reaksjoner til meieriet produkter.  Når jeg kuttet ut øst og melk ble problemet løst. Nå kan jeg følge en vanlig rutine.

Samme her.

Ingen kremer som hjalp meg, gikk kun på kosthold, jeg trengte mer fett. Det er sikkert forskjellige grunner, men det kommer nok innenfra.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Serumet er P- Tiox, og kremen heter A.G.E interrupter advanced …. 

Det er i utgangspunktet gode produkter, men ingen av dem gir ekstra fukt til dehydrert hud. Begge inneholder også niacinamide, en form for vitamin B. Det er en god antioksidant med mange gode egenskaper for huden, men noen tåler ikke niacinamide eller opplever at de får tørrere hud av ingrediensen. 

Den eneste måten å finne ut av det, er å kutte ut produktene for en periode, og bruke produkter uten niacinamide.

En annen løsning er som jeg skrev tidligere, å supplere hudpleierutinen din med et fuktserum og evt. et eksfolierende produkt. Det å rense huden for solkrem og evt sminke er også viktig for at huden skal kunne nyttiggjøre seg de pleiende ingrediensene i serumer og kremer, og solbeskyttelse er det absolutt viktigste du gjør for å forebygge rynker.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg synes Neostrata er uovertruffent for gusten hud. Milde eksfolianter, sammentrekkende kremer, ingredienser med dokumentert virkning. Exuviance likeså, det er samme produkter men ikke like sterke. Skinceuticals funker ikke for meg (normal hudtype, ca 50 år).

Det med at du kan rulle sammen produktene har med inkompatibilitet i formler å gjøre, da har du brukt noe med silikon sammen med noe som er oljebasert. Det fører til at det ruller seg sammen OG porene tettes og blir dermed større. Du kan evnt bruke vannbasert foundation over silikon- eller oljeholdige hudpleie-produkter. Jeg liker Chanel Eau de Teint - den ruller aldri. Liker også Westman Atelier Serum Foundation, litt mer dekk og fantastisk glød.

Tusen takk for utfyllende svar. Forstår ikke hva jeg bruker som inneholder silikon. Jeg bruker oljebasert rens, Ptiox serum og age interrupt krem. Bruker lancome foundation og setting spray. 

AnonymBruker
Skrevet

Mat med høyt fettinnhold og drikk nok vann tipper jeg er løsningen. Utrolig hva kostholdet har å si.

Junior drikker mye helmelk og har veldig fet og kviserik hud.🥴

Anonymkode: f942e...257

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tusen takk for utfyllende svar. Forstår ikke hva jeg bruker som inneholder silikon. Jeg bruker oljebasert rens, Ptiox serum og age interrupt krem. Bruker lancome foundation og setting spray. 

Fuktighetskremen inneholder silikon (dimethicone).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 15.45):

Ville vurdert noen behandlinger jeg. Dyre hudpleieprodukter er ofte ikke verd pengene. Når du har bikket 50 er det ofte co2 laser som må til. 

Anonymkode: a13c6...db2

Jeg har prøvd fontana 4d/5d laser uten særlig effekt. Er det det samme som co2 laser? Ts. 

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg er 59 , bruker Shiseido, den for voksen hud, rensekrem morgen og kveld serum så dagkrem, samme på kvelden med da natt krem.. bruker også solkrem med høy faktor, har glatt hud med glød, brukt shiseido i mange år, ulempen er att den er veldig dyr, men verdt det👍🏻

Anonymkode: 27623...b60

• Liker 1
Skrevet

Dra til hudpleiesalong og få behandling for huden din. Om det virkelig plager deg hvordan du ser ut, så kan det stort sett gjøres noe med. Du fortjener å være fornøyd med utseende ditt.

Det som kan funke for deg: 

Dermapen
Kjemisk peeling
IPL-laser
Endymed.

De i salongen vil vite best hva som kan passe til det du ønsker. Gå gjerne innom en hudklinikk og fortell om huden din, og spør hva som kan gjøres. 

Hudpleie kan ikke fjerne rynker og store porer dessverre. Hudpleie fungerer mest forebyggende. Om du forteller hvilket område i Norge du bor i, så kan sikkert mange komme med forslag til hvilke steder som er bra

Anonymkode: c1e77...1df

Skrevet

Jeg ser at du har fått mange gode tips når det gjelder produkter og behandlinger.

Det som ble redningen for min tidligere knusktørre hud er castor oil. Jeg tror veldig på gode, dyre, avanserte produkter, men av alt jeg har prøvd er castor oil det som har gjort størst forskjell.

Anonymkode: 8d808...27c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser at du har fått mange gode tips når det gjelder produkter og behandlinger.

Det som ble redningen for min tidligere knusktørre hud er castor oil. Jeg tror veldig på gode, dyre, avanserte produkter, men av alt jeg har prøvd er castor oil det som har gjort størst forskjell.

Kan du fortelle hvordan du bruker castor oil? Bruker du den alene eller sammen med andre oljer eller kremer? Bare natt eller også på dagen? Hvordan merker du at huden har forbedret seg?

Anonymkode: 720bd...e28

Skrevet

Jeg har brukt det meste, og liker Neostrata veldig godt. Men de siste månedene har jeg prøvd Rudolph care, lifting-serien med serum, øyegelé og krem (thick-varianten), og dette gir såå fin effekt! Sammentrekkende og glødgivende. Anbefales.

I tillegg bruker jeg veldig mild retinol om kvelden (over serum, før krem), og c-vitaminserum om morgenen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan du fortelle hvordan du bruker castor oil? Bruker du den alene eller sammen med andre oljer eller kremer? Bare natt eller også på dagen? Hvordan merker du at huden har forbedret seg?

Anonymkode: 720bd...e28

Jeg bruker den på kvelden. Jeg blander den med et par dråper Maroccan Argan Oil. Den har også gode egenskaper, men jeg gjør det mest for å få bedre konsistens. Castor oil kan brukes alene, men den er litt klissete. Man kan også ta oljen sammen med noen dråper serum av høy kvalitet, men man bør unngå å blande den med produkter som har dårlige/uheldige ingredienser, da oljen trekker dypere inn.

Jeg har slitt med veldig tørr hud i mange år, og problemet med tørrhet og flassing er nå borte. Når jeg vasker bort oljen på morgenen, er huden myk og den ser mye jevnere og friskere ut. Jeg har også merket at pigmentflekker er blitt svakere. 

Jeg bruker den også på andre deler av kroppen - tørre albuer, sår osv. 

NB: Det er viktig at oljen er kaldpresset og økologisk, og at den er tappet på mørk glassflaske. Jeg kjøper på helsekost her i Norge.

Det er mange gode ressurser på YouTube - sjekk for eksempel Dr. Eric Berg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 6.00):

hvor kjøper du den oljen?

Anonymkode: e92d0...c56

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

hvor kjøper du den oljen?

Anonymkode: e92d0...c56

Jeg kjøper på helsekost - Sunkost eller Life. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...