Gå til innhold

55 år, supertørr hud, store porer, og sagging. Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter skikkelig med eget utseende siste par årene. Linjene og rynkene popper frem. Men verst er det at huden er så stiv og tørr. Bruker dyre kremer fra skin sceutical og serum i samme merke anbefalt og kjøpt på hudpleiesalong. Smører meg før jobb og innen kl 14.00 er jeg helt stiv i maska. Huden er dessuten grå og gusten. 

Hva kan jeg gjøre for å bli bedre? 

Anonymkode: 139a0...ffa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her: i tillegg virker det ikke som kremene trekker inn og jeg kan «rulle» av kremen i pannen med fingrene🙈🙈🙈

AnonymBruker
Skrevet

Prøv en gelmask,  jeg liker de fra torriden og biodance, sistnevnte kan man sove med på. For min hud er de helt fantastiske, ser stor forskjell etter å ha brukt de. Men er dyre i bruk da jeg bruker en i uka.  

Ellers høres det ut som kanskje huden din trenger en liten peel før du kan få full nytte av hudkrem og serum. Har du forsøkt et serum eller toner med en svak syre?  Selv liker jeg å bruke bha, pha og aha i et, men for nybegynnere kan det bli litt voldsomt.. kan være lurere å begynne med et pha produkt i starten 😊

Anonymkode: 88c55...2cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sliter skikkelig med eget utseende siste par årene. Linjene og rynkene popper frem. Men verst er det at huden er så stiv og tørr. Bruker dyre kremer fra skin sceutical og serum i samme merke anbefalt og kjøpt på hudpleiesalong. Smører meg før jobb og innen kl 14.00 er jeg helt stiv i maska. Huden er dessuten grå og gusten. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her: i tillegg virker det ikke som kremene trekker inn og jeg kan «rulle» av kremen i pannen med fingrene🙈🙈🙈

Hvilke produkter fra SkinCeuticals er det du bruker? Høres ut som om du har helt feil produkter i forhold til hudtypen din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd oljer? F.eks. rosehip? Merket Evolve liker jeg veldig godt, er 100% naturlig dvs ingen kjemikalier eller lumske ingredienser. Ellers liker jeg å bruke talg, sjekk ut Symre,  ellers finnes det mange andre nettbutikker hvor de selger naturlig hudpleie som er gode for tørr hud. Kan også anbefale det svenske merket Skinome, de har også et retinal serum som skal være effektivt mot rynker og linjer.

Anonymkode: 720bd...e28

AnonymBruker
Skrevet

Skinceuticals har min desidert favorittkrem når det kommer til fukt, den heter vel triple peptide eller noe. Spinndyr så akkurat nå er jeg i en blakk fase hvor jeg er på cerave.

Om krem ikke trekker inn, så tenker jeg du kanskje bør peele. Få inn noe syrer i rutinen. 

Om du har lyst å spandere noen penger på å bli stukket i trynet med nåler, men UTEN at det er botox eller fillers som endrer form og volum, så kan jeg virkelig anbefale profhilo. Det finnes også andre typer skinboosters. Konseptet er å fukte huden innenfra, det funker veldig bra. Huden blir fuktet, og den ser også mye bedre ut generelt, det strammer opp litt, gir mer glød. 

Aquagold er også bra. Det finnes som sagt ørten varianter av denne type injeksjonsbehandlinger, de kaller det vel biostiumlerende behandlinger ofte. Man skal liksom ikke sprøyte inn gift eller fylle opp noe, men hjelpe huden å hjelpe seg selv på en måte.

Anonymkode: fd763...78a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du på natta? Smører du deg kun 1 gang om dagen?

Anonymkode: d2011...dc5

Skrevet

Beskrivelsen din av at huden er tørr og samtidig slapp med store porer samt gusten og grå, tyder på at huden din er fuktfattig/dehydrert (mangler fukt/vann) i tillegg til å eventuelt være tørr (mangler fett). Dehydrering er en hudtilstand, som kan forekomme uavhengig av hudtype.

Du skriver ikke noe om hvilke produkter fra SkinCeuticals du bruker, men anbefaler deg å investere i et godt fuktserum, f.eks. SkinCeuticals Hydtating B5. Et mye rimeligere, men svært godt alternativ, er The Ordinary Amino Acids + B5. Jeg har selv slitt med dehydrering og prøvd mange serum i ulike prisklasser, men dette er det desidert beste jeg har brukt så langt. Serumet bør legges på lett fuktig hud. Jeg liker å bruke en fuktspray, f.eks. Avène Thermal Spring Water eller Geek & Gorgeous Liquid Hydration.

Fuktserumet kan brukes enten før eller etter det andre serumet ditt, litt avhengig av hvilket serum det er. Jeg vil tro at den ekstra fukten også kan hjelpe kremen din å trekke bedre inn, og du kan bruke det både morgen og kveld.

Jeg støtter også forslaget om eksfoliering for å bli kvitt overskudd av døde hudceller, fortrinnsvis en skånsom syreeksfoliering med f.eks. melkesyre/lactic Acid eller mandelsyre/mandelic acid, som er godt egnet for både tørr og dehydrert hud. SkinCeuticals Cell Cycle Catalyst inneholder begge disse, i tillegg til glycolsyre og BHA (salisylsyre). Det er som regel tilstrekkelig å eksfoliere èn kveld i uka. Jeg kommer gjerne med forslag til rimeligere produkter om du ønsker det😊

Husk solkrem med høy faktor og en skånsom og effektiv rens for å fjerne solkrem og sminke. Du trenger ikke å bruke renseprodukt om morgenen, det holder å vaske ansiktet med lunkent vann. Det er også viktig å ikke utsette huden for veldig varmt vann, da dette bidrar til ytterligere uttørking.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Går du til hudpleier noen ganger. Kanskje ta noen ansiktsbehandlinger 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvordan er det med kosthold og å få i deg væske daglig? Trener du noe eller er du aktiv med å gå eller sykle o.l? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville vurdert noen behandlinger jeg. Dyre hudpleieprodukter er ofte ikke verd pengene. Når du har bikket 50 er det ofte co2 laser som må til. 

Anonymkode: a13c6...db2

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ville vurdert noen behandlinger jeg. Dyre hudpleieprodukter er ofte ikke verd pengene. Når du har bikket 50 er det ofte co2 laser som må til. 

Anonymkode: a13c6...db2

Hva med profhilo 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i rosehip-olje i den daglige hudpleien , og tar også microneedling hos hudpleier et par ganger i året. Sistnevnte er dyrt, men har virkelig gjort underverker for min hud.

Anonymkode: 563d7...aa1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spis masse grønnsaker og frukt. Etter jeg begynte å spise litt mer grønt, og en raus porsjon frukt/bær, yoghurt og valnøtter nesten hver dag, har jeg merket ganske stor forskjell på huden. Jeg er mye mindre tørr enn før. Tror dette kan gjøre mye mer enn dyre kremer!

Anonymkode: f3480...7c8

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spis masse grønnsaker og frukt. Etter jeg begynte å spise litt mer grønt, og en raus porsjon frukt/bær, yoghurt og valnøtter nesten hver dag, har jeg merket ganske stor forskjell på huden. Jeg er mye mindre tørr enn før. Tror dette kan gjøre mye mer enn dyre kremer!

Dette er jo vanlig kost for de fleste og har ingen effekt på huden min dessverre. Vh Ts😊

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er jo vanlig kost for de fleste og har ingen effekt på huden min dessverre. Vh Ts😊

Det er slettes ikke vanlig kost for de fleste nei. Det er det flere tråder her inne som kan bevise 😉 Synes rådene var bra, men hva ab mener med masse er antakelig uklart. MASSE vil jo si de berømte 800 gr pr dag. En neve mandler hver eneste dag er bra. Kutte helt ut sukker og alkohol. Det har funket veldig bra for min hud i hvert fall. 

Anonymkode: 44d3a...b19

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2025 den 17.08):

Du ble nok tilbudt dyre produkter fordi provisjon.

Har du bilde av bar hud uten disse kremene? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen effekt for meg heller :) 

Jeg spiser det, men påvirker ikke hud. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2025 den 17.08):

Kjøp fra karebeauty, beste produktene aom finnes 

Anonymkode: 98c2d...dba

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (På 14.6.2025 den 20.34):

Hvilke produkter fra SkinCeuticals er det du bruker? Høres ut som om du har helt feil produkter i forhold til hudtypen din.

Serumet er P- Tiox, og kremen heter A.G.E interrupter advanced …. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...